Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ermysin nimistä antibioottia raskausaikana?

Vierailija
22.05.2011 |

Oletko syönyt? Ihovaivoihin määrätty, ei vielä aloitettu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi myös kuulla, että onko tosiaan mahdollista syödä ermysiniä jos jättää e-pillerit pois ja yrittää raskautta? Olen 30 v. ja minulla on todella vaikea seborrea päänahassa (mm. hilsettä, runsasta hiustenlähtöä, näppyjä päänahassa, voimakasta kipua ja kutinaa) ja syön tällä hetkellä roaccutania pienellä annostuksella (jo vuoden olen syönyt ja on auttanut seborreaan) ja diane novat ovat olleet myös vuosia käytössä. Diane novat olen saanut alunperin aknen vuoksi, mutta n. 7 vuotta sitten minulle tuli myös yllättäen seborrea. Roaccutan-kuuri on loppumassa ihan pian ja ihotautilääkärille on aika ensi viikolla. Tiedän, että roan loppumisen jälkeen tilanteeni seborrean suhteen menee taas todella pahaksi, mutta sitä minulle ei enää varmaankaan kirjoiteta ja muutenkin toiveenani olisi reilun kuukauden päästä lopettaa e-pilleritkin ja yrittää raskautta. Roaccutaniahan ei saa syödä jos raskaus on suunnitteilla. Etsinkin nyt vaihtoehtoja iho-ongelmiini, sillä tiedän, että jos olen ilman minkäänlaisia lääkkeitä niin tilanteeni on todella paha. Nähdäkseni ermysin voisi olla ainut vaihtoehtoni, kun raskaus on suunnitteilla? Niin ja minulla on epäilty myös tuota pco:ta, joten raskautuminen ei todennäköisesti ole ollenkaan helppoa. Kerran olen jättänyt pillerit pois, eikä kuukautisia kuulunut yli puoleen vuoteen, joten aloitin ne uudelleen tuolloin.

Vierailija
2/6 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin Ermysin käytössä. Nyt olen kolmisen viikkoa syönyt, mutta ei vielä mitään vaikutusta ihon kuntoon :( Mulla akne pco:n takia ja lasta nyt yritetään. Mulle ihotautilääkäri siis sanoi, että ermysiniä voi syödä ihan näin raskautta yritettäessäkin. Ei puhunut mitään ettei saisi 1. kolmanneksen aikana syödä..

Mutta mitään vatsavaivoja ei ole tullut. Lääkärin suosituksesta ostin maitohappobakteereja ja muutaman päivän niitä söinkin, mutta jätin sit pois. Ei oo mitään vatsavaivoja ollut. Mutta kertokaa nyt kokemuksianne siitä miten lääke vaikuttaa ihoon.. mulla kolmen kuukauden kuuri kokonaisuudessaan, onko mitään apua tästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain juuri parin viikon kuurin kyseistä lääkettä, mutta yhden pillerin olen vasta ehtinyt ottamaan. Syykin sama eli iho-oireet. Lääkärin kanssa selvitettiin ja alkuraskaudessa (1. kolmannes) ei suositella, mutta muuten sopii raskaanaolevallekin. Lääke on vanha, joten kokemusta on vuosien ajalta sen vaikutuksista sikiöön.

Muutenhan kyseinen lääke pistää vatsan todella helposti sekaisin eli minulle suositteli ainakin lääkäri ehdottomasti maitohappobakteereita tuon kuurin kanssa ja vielä jonkin aikaa sen jälkeenkin. Vatsavaivat kestän kyllä jos vaan pääsen tästä mielettömästä ihon kutinasta tuon kuurin avulla eroon..

Vierailija
4/6 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sain tuota antibioottia vuosia sitten ja meni vatsa niin sekaisin että edes vesi ei pysynyt sisällä. Ihan kamalaa. Aloita todella harkiten. Eikö vatsaystävällisempää vaihtoehtoa löytynyt?

Vierailija
5/6 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää en suostuisi kyllä syömään....

nykyään vaihtoehtojakin on

onko iho todella niin pahasti tulehtunut???

eikö mikään muu auta?????

Vierailija
6/6 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kuurin Ermysiniä (500 mg 1x3/VRK) eilen kuumeeseen ja nielutulehdukseen (+mahdollisen mykoplasman hoitoon). Alotin tänään ja ei luoja mitkä vatsakrampit ja vatsa aivan sekaisin. Kuumeen takia ei tule muutenkaaan syötyä mitään, joten pelkään kohta jotain letkuruokitusta jos mikään ei pysy sisällä. Apteekkari vielä kysyi varmuuden vuoksi monennella viikolla olen ja sanoi, että ensimääisten 8 raskausviikon aikana ei saisi ermysiniä syödä.. Lääkäri ei taas paljoa vaihtoehtoja antanut lääkkeestä, mutta en söisi ellei olisi aivan pakko... Syön myös maitohappobakteeria siinä lomassa, mutta tuntuu ku mikään ei auttaisi.