Ajeletko käsikarvasi? ovatko mielestäsi käsikarvat yhtä paha juttu kuin säärikarvat?
Kommentit (12)
kasva käsissä karva. Eikä käsivarsissakaan edes muuta kuin semmoista hentoa valkoista jota ei näe. Ehkä tarkoititkin käsivarsia?
Miehelläni sen sijaan on tosi karvaiset kädenselkämykset ja käsivarret. Ah, tykkään kovasti.
onko mielestäsi paha juttu jos jollakulla on käsivarsissa pitkät karvat. pitäisikö ne ajella? Itse en pidä niitä niin pahoina kuin säärikarvoja.
tosin mulla on ihan vaaleat, hennot, lyhyet ja harvat käsikarvat - multa on itse asiassa monta kertaa kysytty miksi ajelen käsikarvani, vaikka koskaan en ole niitä ajellut :)
Säärikarvat onkin sitten toinen juttu :P Nyt olen alkanut (kuuma)vahaamaan niitä, niin ovat muuttuneet hennommiksi.
Mun mielestä kenenkään ei tarvi ajella käsivarsiaan. Sääret, bikinirajat ja kainalot on kivemmat sileinä ja karvattomina, mutta ikinä mua ei ole kenenkään käsivarret häirinneet. Ei vaikka olisi pitkät tai tummatkin.
hennot karvat. En varmaan ajelisi, vaikka olisivat tummemmatkin. Säärissä on tummempaa, paksumpaa karvaa ja ne ajelen.
niin ei häiritse.
Säärikarvojani ja kainalokarvoja ajelen, ja säärikarvoista on tullut jo miltei stressi. Ovat paksuja, pikimustia ja pitkiä, vaikka ihoni on vaalea. Näkyvät siis tosi hyvin ja karvankasvu on tosi nopeaa. Paljon on vioittuneita karvatuppeja joten osa kasvaa aina, kaikista toimenpiteistä huolimatta, sisäänpäin ja mulla on jatkuvasti vähintään kymmenkunta tulehtunutta (eli punaista, kamalannäköistä) karvatuppea/näppylää säärissä. Ne ei lähde enää millään.
Ellen sitten joskus käy laseroittamassa (tai mitä olikaan) niitä pois niin, etteivät kasvaisi enää ikinä takaisin. Nyt ei vaan ole sellaiseen varaa.
Epiloin säärikarvat ja samalla vehkeellä siistin alapääkarvoja. Ajelen kainalot höylällä kun karvat kasvavat pitkiksi tai on jotkut juhlat tulossa. Tykkään kainalokarvoista.
tai siis postatan ne sokerilla. Mulla oli todella tummat, pitkät ja paksut käsivarsikarvat ja muutama vuosi sitten napsahti ja totesin, että miksi näitä "häpeän" kun ne saa helposti pois. Käyn siis sokeroinnissa n. 5 kertaa vuodessa ja nyt karvat ovat jo paljon ohuemmat ja harvemmat. Talvella venytän sokerointiväliä ja poistan karvat jollain Veetin rasvalla, mutta ensi viikolla taas menossa sokerointiin.
Säärikarvat epiloin tai höylään ja satunnaiset säärikarvat häiritsee mua paljon vähemmän kuin käsivarsikarvat.
rutiinisti sheivaan suihkun yhteydessä, meniskö tohon minuutti. Mulla karvat on mustia, niitä on paljon, ja ne on PITKIÄ, kerran mittasin 2,7cm pisimmät :S Olen pieni hento nainen jolla valkoinen iho, kauhee näky. Siispä sheivaan. Oon tehnyt tätä vuosia, arviolta parikymppisestä asti. 38 nyt.
On kuulemma hyva keino. Joku mainitsikin, mutta samaa olen kuullut etta se toimii, ja sen avulla karva alkaa kasvaa hennompana ja/tai hitaammin.
mutta lyhentelen vähän joskus... Ei oo yhtä paha, tosin harvalla kai käsikarvat yhtä vahvoja ovatkaan kun jaloissa. Ei edes mulla, vaikka olen selvästi apinoiden sukua :D Sen sijaan tää mun turkkini on hervottoman PITKÄÄ karvaa ja siksi harvennan joskus vähäsen...
Mutta kyllä niiden kanssa elää, vaikkei jaksaisi niitä lyhennelläkään.
Teininä joskus poltin ne käsikarvat pois... Ihme kun ei tullut mitään palovammoja :D