Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuminen äitiyslomalla? Apua?

Vierailija
22.05.2011 |

Olen hakenut uutta työpaikkaa, joka alkaa melko pian äitiyslomani päättymisen jälkeen. Missä vaiheessa irtisanoudun? Voinko irtisanoutua jo nyt vai vaikuttaako se jotenkin tukiin, palkkaan yms jatkossa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta laitat ajankohdaksi sen kun oikeasti lopetat. Eli "irtisanoudun 1.9.2011 alkaen" tms

Vierailija
2/7 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman, että se vaikuttaa mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysloman ekat 3 kk, niin voi olla että tes:ssä on määritelty että sun on palattava työhön tai muuten menetät ne.

Vierailija
4/7 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en valtiolle ikinä äippälomani jälkeen palannut, eikä perästä koskaan kuulunut mitään.

Vierailija
5/7 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun omassa (huolinta-alan tes) lukee että maksun ehtona on, että työntekijä sitoutuu palaamaan työhön.

Itse en valtiolle ikinä äippälomani jälkeen palannut, eikä perästä koskaan kuulunut mitään.

Vierailija
6/7 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosilomat, joten ei tietenkään kannata irtisanoutua kuin päivää ennen seuraavan työn alkamista. Tyyliin ilmoittaa työpaikalle, että irtisanoudut 30.8 alkaen jos aloitat uuden työn 1.9. Ja sitten tietty tarkistat TES:stä/työsopimuksesta kuinka pitkä irtisanomisaika sulla on. Jos se on 2vk aiemmin tai 1kk aiemmin, niin toimit sen mukaan.

mun omassa (huolinta-alan tes) lukee että maksun ehtona on, että työntekijä sitoutuu palaamaan työhön.

Vierailija
7/7 |
22.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. uutta työtä hakiessa CV:ssä ei tarvitse eritellä perhevapaita, eli jos olet koko äitiysloman ajan kirjoilla firmassa, niin CV:ssä ja työtodistuksessa lukee tuo aikakin työkokemuksena, eikä sitä vähennetä vaikka käytännössä olet ollut tuon ajan pois töistä. Eli siis työtodistuksessa kun lukee työsuhteen kesto, niin onhan se eri asia onko se päättynyt kesäkuussa vai elokuussa. CV:ssä aukot ei näytä hyvältä, joten on parempi että työsuhteesi loppuu vasta juuri ennen kuin uusi alkaa.

Käytännössähän tuossa ei ole eroa, ei sulla oikeasti sitä työkokemusta ole tuolta ajalta oli sulla työsuhde voimassa tai ei. Mutta laillisesti saat huijata tulevia työnantajia olemalla töissä, vaikkakin vapaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi