Paljonko sinulle pitäisi maksaa, jotta ottaisit 7 v lapsen 8-tunniksi...?
Kommentit (32)
niinkuin hekin meidän lapsia. Ruokakuluja voisi ehkä vähän tarkastella, mutta meillä on kolme lasta, joten en usko että yksi lisäsuu ruokapöydässä nostaa ruokakuluja kohtuuttomasti. Meillä on muutenkin lasten kavereita usein leikkimässä ja syömässä. :)
Vieraan lasta en ottaisi hoitoon ollenkaan.
esim. maauimalan lipun hinta tai ruoan hinta, jos käytäisiin ravintolassa syömässä.
Nuo aiemmat summat ovat ok kun puhutaan alle kouluikäisen hoidosta - mutta että 8v? Tai no joo... riippuu siitä lapsesta. Naapurin "sählääjää" en ottais koska vaatii huomiota enemmän kuin meidän taaperot, mutta jonkun rauhallisemman kaverin kyllä :)
ekaluokkalaista minnekään hoitoon kesällä, kun mammat pyytää ihan tähtitieteellisiä summia ison lapsen perään katsomisesta. Eihän tuon ikäinen tosiaan tarvitse kuin ohjeet, mitä tehdään ja miten, sekä ruokaa eteen pari kertaa päivässä. Ja paljonko tuon ikäinen sitten syö... ehkä peräti viiden euron arvosta per päivä (normiruokaa siis).
Jos itse pitäisin lomani kesäkuussa ja joku edes puoliksi tuttu lapsi tartteis hoitoa, niin meillä voisi kyllä päivänsä viettää 100-150 e/kk korvausta vastaan.
Ja korkeintaan tuon summan olisin valmis maksamaan omien lasten olemisesta jonkun toisen nurkissa.
Kohtuullisuus ei taida olla keskiverron palstamamman hyve.
mutta ei juuri eroa 8vuotiaasta :)
Ihan siitä syystä, että en ole niin pikkurahan puutteessa, että myisin kuukauden ajan elämäni siihen, että vieras lapsi pyörii nurkissa meidän ristinä. Tarvisin kunnon palkan, koska en halua muuten.
Jos tuntisin lapsen hyvin ja tämä tulisi hyvin toimeen omien lasteni kanssa, niin en varmaan ottaisi mitään palkkaa...
Jos taas kyseessä olisi joku huonokäytöksinen ADHD-tapaus, jonka vanhemmat hakisivat lapsen milloin saattuu, niin en ottaisi vaivoikseni mistään hinnasta (varsinkaan lomalla!).
puolipäivähoito koululaisesta 350 euroa/kk ja
loma-aikana 25 euroa/päivä lisäkorvaus
suositukset vuodelle 2011
Itse hoitaisin halvemmalla, jos hoitaisin. Ehdottomasti max 200 euroa/kk.
(pimeänä) 1500 ainakin.
Olen muutenkin kotona vauvaa hoitamassa, joten tuonikäinen menisi siinä aika helposti. En kuitenkaan halua vierasta ihmistä talooni noin jatkuvaksi ajaksi, joten siksi vaatisin ihan kohtuullisen palkan.
Saman verran kuin mitä päiväkodit yleensä ottaa. Jotain 270 euroa :D.
7 vuotias ei pahemmin vaivaa aiheuta. Helppo hoidettava.
ekaluokkalaista minnekään hoitoon kesällä, kun mammat pyytää ihan tähtitieteellisiä summia ison lapsen perään katsomisesta. Eihän tuon ikäinen tosiaan tarvitse kuin ohjeet, mitä tehdään ja miten, sekä ruokaa eteen pari kertaa päivässä. Ja paljonko tuon ikäinen sitten syö... ehkä peräti viiden euron arvosta per päivä (normiruokaa siis).
Jos itse pitäisin lomani kesäkuussa ja joku edes puoliksi tuttu lapsi tartteis hoitoa, niin meillä voisi kyllä päivänsä viettää 100-150 e/kk korvausta vastaan.
Ja korkeintaan tuon summan olisin valmis maksamaan omien lasten olemisesta jonkun toisen nurkissa.
Kohtuullisuus ei taida olla keskiverron palstamamman hyve.