Päiväkodista karkasi taas kaksi 5-vuotiasta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011051913748709_uu.shtml
On se kyllä kumma että ne hoitajat ei osaa pitää portteja lukossa.
Kommentit (7)
kukaan ei avaa, vaikka osaisikin.
Montakohan hoitajaa tuolla on taas pihalla ollut. Mua harmittaa, että ei uskata, vaikka sanon, että koitetaan välttää sitä pihalla juoruilua ja olla aina lakimääräisesti paikalla.
kukaan ei avaa, vaikka osaisikin.
mutta meinasin lentää pyllylleni hämmästyksestä kun kerroin että lapsi avasi sen äskenkin, ja vastaus oli tuo että kukaan ei osaa sitä avata. Taisin sitten nähdä harhoja.
Mä en tajua miksi noita portteja ei voi tehdä niin, että lukkoa ei saa lapsi avattua.
Yksi erittäin helppo tapa on rakentaa portti vaan niin korkeaksi, että lapsi ei yletä. Toinen vielä helpompi on laittaa lukko ulkopuolelle niin matalalle, että lapsi ei yletä aidan yli siihen.
on sääntö että lapset ei saa itse avata porttia vaikka osaisivat, ei edes silloin kun vanhemmat on vieressä. Tämä sen takia ettei lasten tarvitse sitä osata eikä opetella.
kun en ole saanut pidettyä lapsen silmiä kiinni kun olen avannut sen portin :( Tottakai hän on nähnyt miten se toimii.
Sitten hän vaan yksi päivä ehti portille ennen minua ja avasi sen.
olinkohan nro 3
Mäkin karkasin joskus
Joskus 70-luvulla. Karkasin parikin kertaa, toisella kerralla metsäretkeltä ja toisella tein itse aukon verkkoaitaan.
Ei niistä sillon kirjoiteltu lehtiin. Äitini joutui puhutteluun :)
mutta lapsi osaa avata sen. Ilmoitin hoitajille ja he kertoivat että se on testattu ja kukaan lapsista ei osaa avata sitä.