Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIkä lihassairaus/autoimmuunisairaus/hermostosairaus käyttäytyy näin?Olen hermoraunio!

Vierailija
19.05.2011 |

ja aiemminkin kirjoittanut oudoista oireistani.

Olen vain niin syvällä tässä helvetillisessä painajaisessa että tarvitsen apua.Ei ole ketään kenelle puhua.

Lihakset siis nykivät ja nyt kuvaan on tullut kramppeja myös jalkoihin.Nykinä jatkunut neljättä viikkoa lähestulkoon tauotta,mutta aktivoituu varmimmin levossa.Olen laukannut lääkäreillä,päivystyksessäkin,ja eilen vihdoin ja viimein neurologilla.

Tämä on täyttä hel**ttiä kun en tiedä mikä sairaus minulla on.Mie sanoo luulosairaaksi.Mutta ei tällaistä voi kuvitella,nytkin nykiin pakarassa.Äsken neuvolareissulla jalka kramppasi niinn että piti pysähtyä.Ja juu,magnesiumia syö ja verikokeilla tarkistettu ko.arvo,joka on siis ok.

Neurologi sanoi,että eilisen kliinisen testin perusteella voi poissulkea ainakin ALS:n,eikä testeissä tullut ilmi mitään mikä viittaisi aivokasvaimeen eikä kuulema MS-tautiinkaan (jota siis itse epäilen),vaan kuulema päinvastoin.Hän oli maan johtava ALS-tutkija,joten pakko kai luottaa tuohon?Määräsi kuitenkin enmg-ja mri-kokeet,jotka vasta kk päästä.Miten voin odottaa siihen saakka???Tulen hulluksi.JA jäin miettimään,miksi halusi niin laajan tutkimuksen kuin mri-jos ei siis epäile mitään??Eilisen perusteella hänen dg oli benigni faskikulaatio,johon oireet kieltämättä sopivat.

Lihasten väsymistä en ole mainittavasti huomannut,ei puutumistakaan.

Jännitysniska on todettu jo aiemmin,mutta se ei nyt tätä selitä.

Auttakaa,olen aivan hälytystilassa jatkuvasti enkä osaa tehdä mitään.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se kai alkaa silmäluomista, mutta on sellaistakin tyyppiä joka ilmenee lihasten väsymisenä ja heikkoutena.

Vierailija
2/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävin juuri kokeissa,tämän tulos kestää pari viikkoa tulla.Joku asetyyli.....pitkä sana,en muista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävin juuri kokeissa,tämän tulos kestää pari viikkoa tulla.Joku asetyyli.....pitkä sana,en muista..

Tossa kokeessa katsotaan asetyylikoliinin reseptorien toimintaa. M. Gravis on melkolailla hyvin hoidettavissa ja siihen on olemassa lääkitys.

Vierailija
4/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuskinpa on sitäkään,eikä tosiaan lihasheikkoutta ole.

Vierailija
5/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käynyt nyt asiantuntijalääkärillä ja hän on määrännyt sinulle asianmukaiset jatkotutkimukset magneettikuvauksineen. Nyt yrität olla ajttelematta asiaa, kunnes tutkimukset ovat tehty. Panikointi ja hätäily vain pahentavat oireitasi ja oloasi. Olet tehnyt nyt kaiken, minkä voit asian selvittämiseksi ja tutkimukset kesken. Yritä rauhoittaa mielesi ja pysyä levollisesna, vaikkei se helppoa varmasti olekaan. Nyt tehtävät tutkimukset tehdään vakavien sairauksien poissulkumielessä. Tsemppiä!

Vierailija
6/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

--tämä on aivan kamalinta painajaista mitä voi olla.Olisiko se neuro eilen sanonut jos epäilisi jotain,miksi ihmeessä haluasi ct-kuvan sijaan laajemman mri:n?

Vierailija
7/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytäkö mitään lääkityksiä. Itselläni ilmeni tuollaista nykimistä, kun käytin päällekkäin fluoksetiinia (masennuslääke) ja miehelleni määrättyjä migreenilääkkeitä (sumatriptaani). Ko. lääkkeet eivä sovi yhteen.

Vierailija
8/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä nää voisi tulla mieleen.

Eikä mitään muita oireita ole? Ei psyykkistä väsymistä, vapinaa?

Vierailija
9/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että mieheni kärsii myös nielemisvaikeudesta ja päänsäryistä. Näiden oireiden kanssa olemme eläneet nyt 2 vuotta eikä mitään varsinaista syytä ole löytynyt. Takana monia kymmeniä verikokeita ja tutkimuksia, väsymystä, pelkoa, ahdistusta ja tuskaa. Mies on aivan raunioina eikä elämä ole todellakaan loistokasta oireiden kanssa.

Tsemmpiä ja en voi muuta neuvoa kuin että rauhoitu, ihmiskeho on ihmeellinen ja se että panikoit ennakkoon, ei auta tilanteessa pätkääkään vaan voi jopa pahentaa. Lääkärit ovat väläytelleet vähän väliä miehelle diagnoosiksi stressi ja psykologillakin on rampattu useaan otteeseen joka on todennut miehen "terveeksi" ja lähettänyt eri lääkäreille jatkotutkimuksiin.

Vierailija
10/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla se aiheuttaa lihasten nykimistä/tärinää jopa alaraajoissa asti. Myös puutumista, kihelmöintiä, nykimistä...you name it!

Tension-neck vaikuttaa yllättävän moninaisesti ihmisen terveyteen..sekä fyysisesti että psyykkisesti. Mulla jännitysniska laukaisi myös paniikkihäiriön.

Mulla on lääkityksenä cipralex sekä dolan ja burana tarvittaessa.

Paras apu tulee liikunnasta, erityisesti astangajoogasta.

Vierailija
11/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja stressiä on ollut valtavan määrät sekä ahdistusta koko talven.Mitään lääkkeitä en käytä.

Itken täällä koko ajan enkä tiedä mitä teen,olen aivan hukassa eikä ole edes ketään,jolle voisin soittaa.

Vierailija
12/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja stressiä on ollut valtavan määrät sekä ahdistusta koko talven.Mitään lääkkeitä en käytä. Itken täällä koko ajan enkä tiedä mitä teen,olen aivan hukassa eikä ole edes ketään,jolle voisin soittaa.

sanoisin, että ainakin 50% psyykkisperäistä. Eikö se ole hyvä, että pääset magneettikuviin? Ja vain kuukauden odotusajalla. Magneetissa näkyy sekin, mitä ct:ssä ei, eli luultavasti lääkärisi haluaa nyt tutkia perinpohjaisesti, eikä kyse välttämättä ole siitä, että hän epäilisi jotain.

Rauhoitu ja keksi muuta ajateltavaa. Vaikka sudokuja,

Vierailija
13/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä kesti 4 vkoa,todettiin jännitysniska ja vihdoin sain jumpalla sen päänsäryn pois ja taiavs aukeni,kunnes heti seuraavana päivänä alkoi tämä nykinä,jota on joka lihaksessa.Välillä tärisee,mutta enemmän nykimistä.Olen alkanut saamaan myös paniikkikohtauksia,joita ei ole aiemmin ollut.

Vierailija
14/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tyyppiset ongelmat voivat näkyä parkinsonismina tai esim. levottomina jalkoina ja käsinä. Hoidoksi käytetään jopa parkinson-lääkkeitä.

http://www.hoitonetti.fi/sairaudet/levottomat_jalat/

Vierailija
15/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan pyytänyt tutkimuksia,olisin mieluusti lähtenyt vo.lta ilman lähetettä mihinkään ja saanut diagnoosiksi vaikkapa jännitysniskan tai psyykkeen häiriön.

Ymmärrän kyllä,itselläsi tuskin on tällaisiä oireita joten et tiedä mistä kirjoitat?Haluan vain tietää mistä tämä kaikki johtuu,sillä perin outoa tämä on.

Vierailija
16/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tietyn?

Päätä nyt jo haluatko tutkimuksia vai et.

Mä voin antaa se psyykediagnoosin tässä, koska oletat palstalta sen saavasi. Hypokondria.

Vierailija
17/35 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja halusn sen diagnoosin,johon tutkimukset johtavat.Älä suotta vaivaa itseäsi tällä aiheella.

Vierailija
18/35 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkinson, dementia, alzheimer, levottomat jalat. Mulla aina lihasnykinää kun en ole syönyt tatpeeksi. Oireet loppuu kun syö enemmän.anoreksiaa? Venyttele kunnolla lihaksia ja lopeta liika jumppaus. Mulla oli samaa.tuohan alkoi heti kun aloitit rajun liikunnan. Lopeta se .

Vierailija
19/35 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja halusn sen diagnoosin,johon tutkimukset johtavat.Älä suotta vaivaa itseäsi tällä aiheella.

Nyt on vuosi kulunut kun kirjoitit tälle palstalle. Onko tullut mitään uutta ilmi. Itselläni tällä hetkellä samanlaisia oireita. Olen myös hermoraunio kohta.

Vierailija
20/35 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi