Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIkä lihassairaus/autoimmuunisairaus/hermostosairaus käyttäytyy näin?Olen hermoraunio!

Vierailija
19.05.2011 |

ja aiemminkin kirjoittanut oudoista oireistani.

Olen vain niin syvällä tässä helvetillisessä painajaisessa että tarvitsen apua.Ei ole ketään kenelle puhua.

Lihakset siis nykivät ja nyt kuvaan on tullut kramppeja myös jalkoihin.Nykinä jatkunut neljättä viikkoa lähestulkoon tauotta,mutta aktivoituu varmimmin levossa.Olen laukannut lääkäreillä,päivystyksessäkin,ja eilen vihdoin ja viimein neurologilla.

Tämä on täyttä hel**ttiä kun en tiedä mikä sairaus minulla on.Mie sanoo luulosairaaksi.Mutta ei tällaistä voi kuvitella,nytkin nykiin pakarassa.Äsken neuvolareissulla jalka kramppasi niinn että piti pysähtyä.Ja juu,magnesiumia syö ja verikokeilla tarkistettu ko.arvo,joka on siis ok.

Neurologi sanoi,että eilisen kliinisen testin perusteella voi poissulkea ainakin ALS:n,eikä testeissä tullut ilmi mitään mikä viittaisi aivokasvaimeen eikä kuulema MS-tautiinkaan (jota siis itse epäilen),vaan kuulema päinvastoin.Hän oli maan johtava ALS-tutkija,joten pakko kai luottaa tuohon?Määräsi kuitenkin enmg-ja mri-kokeet,jotka vasta kk päästä.Miten voin odottaa siihen saakka???Tulen hulluksi.JA jäin miettimään,miksi halusi niin laajan tutkimuksen kuin mri-jos ei siis epäile mitään??Eilisen perusteella hänen dg oli benigni faskikulaatio,johon oireet kieltämättä sopivat.

Lihasten väsymistä en ole mainittavasti huomannut,ei puutumistakaan.

Jännitysniska on todettu jo aiemmin,mutta se ei nyt tätä selitä.

Auttakaa,olen aivan hälytystilassa jatkuvasti enkä osaa tehdä mitään.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on 15 vuoden takaa, mutta ei se mitään.

Kohta tulee joku sanomaan, että johtuu koronarokotuksesta.

Vierailija
42/46 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kortisolitasot mitattu? Itselle tuli suonenvetoja  korkeasta kortisolista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se kai alkaa silmäluomista, mutta on sellaistakin tyyppiä joka ilmenee lihasten väsymisenä ja heikkoutena.

Siis mikä alkaa silmäluomista?

Miten?

Tarkemmin faktaa, kiitos.

Vierailija
44/46 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkilpirauhasen vajaatoiminta. Kalciumia reippaasti, nykimiset loppui viikon kuluessa.

Vierailija
45/46 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja stressiä on ollut valtavan määrät sekä ahdistusta koko talven.Mitään lääkkeitä en käytä.

Itken täällä koko ajan enkä tiedä mitä teen,olen aivan hukassa eikä ole edes ketään,jolle voisin soittaa.

Tämä on naurrttava juttu mitä sanon nyt mutta löytyykö asunnostasi  ilman epäpuhtauksia esim. H O M E  tai RAADON,  maanalainen  vesisuoni jne.

Vierailija
46/46 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ENMG:n mukaan jonkunlainen myopatia, siihen viittaavaa. Käsivarren lihakset kuitenkin käsillä puristettaessa ok, eivät veltot, kun niitä supistaa. Samoin muualla kehossa. Onkohan sitten osa lihasta rasvaa tai jotain muuta. Kamalaa kipua lihaksissa jo jugurttia lusikoidessa, pullokoneella 20 pullon jälkeen, 5 000 askeleen kävely tuntuu maratonilta. ENMG-testin jälkeen olin viikon palautumassa, kävely alle 4 km/h ja kävely ontui.

En tiedä sitten mikä sitä surkastutti, ainakin B12 ja folaatin puutos todettu, mutta oireet alkoivat jo 2,5 vuotta sitten lihaksen väsymisenä esim. uidessa 10 metriä uinnin lopettavaan kuntoon. Siivouksen teen kotona niin, että ensin pinnat, tauko, sitten imurointi, tauko ja sitten lattian moppaus ja tauko. Aiemmin tähän meni 45 minuuttia 40 neliömetrin kämpässä, mutta nykyään raadan 1 h ellen enemmäkin.

Mihinkään ei uskalla enää lähteä, kun pelkää jäävänsä puolitiehen. Muut vaan huutelee, että mene töihin, kun olen työttömänä. Auttaako tuo B12 ja folaatin kuuri? Syön nykyään myös magnesiumia ja rautaa. Ruokavalio on työttömyyden takia vähän huono, vuokran jälkeen jää 350 elämiseen.

Miten muilla on lihassairauden kanssa, onko rajoittanut elämää ja vienyt jopa työkyvyttömyyteen?

Sitä pelkään itse eniten, voimaa ei ole suoriutua edes elämän perustoiminnoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi