Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia pienestä ikäerosta?

Vierailija
18.05.2011 |

Meille on ilmeisesti tulossa toinen lapsi 1v4kk ikäerolla. Onko kokemuksia? Mitä pitäisi ottaa huomioon? Sujuuko arki?

Takana on lapsettomuutta ja jätimme ehkäisyn pois, heti kuin ajatus toisesta lapsesta tuli mieleen. Tällä kertaa taisi tärpätä kertalaakista!!! Vaikka olen iloinen raskaudesta, samalla on pieni pakokauhu mielessä. Ensimmäistä lasta "tehtiin" neljä vuotta, joten kun vihdoin tärppäsi, tunsin niin helpotusta ja iloa. Nyt olin valmistautunut samanlaiseen odotuksen odotukseen..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset samalla ikäerolla ja ei ollut kyllä mitään ongelmia. Ehkä meillä huomattavasti helpotti, että poika ei käyttänyt enää vaippoja (kesä osu kohille sopivasti) :)

Niin ja paljon onnea!!!

Vierailija
2/5 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin on mennyt. Kaikki riippuu niin tilanteesta ja lasten luonteesta yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus täyttää juuri vuoden. En ole kokenut arkea rankaksi kahden pienen kanssa. Meillä kyllä on todella auttavaiset isovanhemmat jotka mielellään hoitavat muksuja, näin saadaan välillä itse hengähtää.

Alkua ajatellen hommaa kantoliina tai hyvä kantoreppu ja totuta vauva olemaan liinassa. Opeta esikoinen nukahtamaan itsekseen päiväunille, ainakaan minulla ei olisi riittänyt hermo eikä aika kahden nukuttamiseen.

Tseppiä ja onnea!

Vierailija
4/5 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6 lasta tuolla puolentoistavuoden ikäerolla.

Jos olet normaali reipas ihminen ja lapset terveitä, tuskin teillä tulee mitään ongelmia olemaan.

Vierailija
5/5 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ikäeroksi tuli niinkin paljon kuin 1 v 10 kk. Esikoiselle tuli aika pian kuopuksen syntymän jälkeen uhma ja molemmat heräilivät öisin vuorotellen joten minä en juuri nukkunut. Ekat 1-2 v. oli aika rankkaa mutta pian se helpotti ja nyt olen tosi tyytyväinen että lapset ovat niin lähellä toisiaan, heistä on paljon seuraa toisilleen ja vauvavaihe meni kerralla nopeasti ohi. :) Se, miten teillä sujuu, riippuu monesta asiasta, mutta pidä huoli omasta jaksamisestasi pyytämällä/ostamalla rohkeasti hoitoapua jne. niin pärjäät kyllä