Milloin viimeistään pitää kutsun yo-juhliin tulla?
Kommentit (17)
Yleensä paikallislehdessä on yleinen kutsu jos on. Ne on niitä juhlia jonne saa/pitää poiketa.
juhlia ei nimittäin vietetä kotona.
Noin viikkoa ennen. Huomenna taitaa opiskelijat itse saada tietää viralliset tulokset, eikä kutsuja postiteta ennen sitä. Itse olen kyllä ensimmäisen kutsun saanut jo viikko sitten mutta oman kutsuni laitoin vasta, kun olin saanut virallisen tiedon läpipääsystä vaikkei epäselvyyksiä pitänytkään olla :)
kutsua niitä vieraita. Toki suullisesti voi kutsua levittää, mutta ei mitään kirjallisia kutsuja. Itse en kutsunut ketään, mutta kummasti niitä vieraita riitti :)
noin kk ennen juhlia.
Ja tottakai kutsut! En ikinä menisi kuokkimaan juhliin ilman kutsua!
tosiaan alueellisia eroja on, monin paikoin ei erikseen kutsuja lähetetä.
Omassa nuoruudessani kutsut laitettiin kun tulokset tuli. Näin kuvittelisin nytkin meneteltävän. Voihan sitä etukäteen silti kertoa tärkeimmille, että varaavat päivän.
Luki jossain lehdessä tms. Vai saako oppilaat hieman aiemmin. Eipä ennen sitä voi ketään kutsua jos täpärällä.
Minusta kutsu on kiva saada, se voi olla myös soitto että tervetuloa meille julistamaan jos sopii aikatauluunne.Samalla saa kerrottua sopivan ajan, vieraathan ei voi tietää mihin aikaa esim koululla on lakitus. Yo juhlat tosin perinteisesti on juhla johon esim naapurit voivat poiketa onnittelemaan ilman kutsuakin.
Ei kaikilla ole niin itsestään selvää, että pääsee ylioppilaaksi. Olisi aika noloa lähettää kutsut hyvissä ajoin ja sitten saada tieto, että ei olekaan päässyt ylioppilaaksi.
Sitäkin sattuu.
ja vasta sitten kokelailla on varmuus ylioppilaaksi pääsystä, vaikka moni toki tuon on alustavien pisteiden perusteella jo jonkin aikaa tiennyt. Ne, jotka kutsuja lähettävät, tekevät sen varmaan vasta huomisen jälkeen.
t. lukion ope
jännät ja ennenkaikkea kiireet ajat, jos juhlat tulee.
jännät ja ennenkaikkea kiireet ajat, jos juhlat tulee.
Yleensä tulevat jo aiemmin ja nyt YTL on alkuviikosta ilmoittanut antavansa ne kouluille jo huomenna. Toivottavasti vähän helpottaa kiireitä!
t. aiemmin vastannut lukion ope
tai keskiviikkona pitäisi tulla kutsu. Monessa tapauksessa ne juhlat ovat vasta sunnuntaina eikä lakkiaispäivänä, joten kutsu on ihan paikallaan. Periaatteessa yo-juhlissa lauantainan voi käväistä kuka tahansa - kannattaa tosin varmistaa, että ne juhlat pidetään silloin.
Niihin tosiaan vaan mennään poikkeamaan. Toki uusi ylioppilas vanhempineen saattaa juhliin pyytääkin mutta virallista kutsua ei tarvitse odottaa. (Näin ainakin meilläpäin Kymenlaaksossa)
kirjoittanut tänä keväänä, pitää lakkiaisjuhlat kotona ja on kyllä ihan selkeästi kutsunut tiettynä kellonaikana tietyt ihmiset, juuri sen takia, että osaa tutuista ei halua sinne. Älkää ihmeessä menkö kuokkimaan. Kyllä pitää tulla edes suullinen kutsu!
Hämmentävää, että näin monen mielestä lakkiaisiin kutsutaan. Ovat ajat muuttuneet.
Nimim. ei minun aikana kutsuttu ja ovesta poukkas sisään joitain isän työkavereitakin, joita en ollut ikinä nähnyt... vuonna -90 siis