Miksei Finlandia- hymniä vaihdeta Maamme-laulun tilalle kansallislauluksi?
Olis paljon parempi ja aivan ihana Saku Kuosmasen esittämänä varsinkin, kun volumet ja bassot täysillä.
Kommentit (5)
Eikös ollutkin, muistelisin jostakin olympialaisista tällaista?
Sitäpaitsi meillä on jo kansallsilaulu jolla on pitkät perinteet.
eikä Suomi ole mikään uusvaltio, jossa kansallislaulua vaihdetaan joka vuosi.
SItäpaitsi kansallislaulun olisi hyvä olla sellainen, jonka edes peruskoululainen oppisi laulamaan. Sä siiis kuulit osan FInlandia-hymistä Saku Kuosmasen laulamana. Otkos koskaan kokeillut itse laulaa sitä. SEhän on orkesterisävellys, sopii h**vetin huonosti laulettavaksi torilla itsenäisyypäivänä...
eikä Suomi ole mikään uusvaltio, jossa kansallislaulua vaihdetaan joka vuosi. SItäpaitsi kansallislaulun olisi hyvä olla sellainen, jonka edes peruskoululainen oppisi laulamaan. Sä siiis kuulit osan FInlandia-hymistä Saku Kuosmasen laulamana. Otkos koskaan kokeillut itse laulaa sitä. Sehän on orkesterisävellys, sopii h**vetin huonosti laulettavaksi torilla itsenäisyypäivänä...
Ei Maamme-lauluakaan kokonaan lauleta juur missään. Ja miten niin joka vuosi?
Mä en tiiä miks, mutta Ruotsin kansallislaulu on mielestäni aivan ihana!:)
ap.
että sen laulun todelliset ystävät eivät joutuisi kuulemaan, kun kappaletta raiskataan joka ikisissä kissanristiäisissä juuri siihen tapaan kuin Kuosmanen sen eilen raiskasi synataustoilla, virheillä sanoissa ja pop-niekutuksella. Ei näin. Finlandia ei myöskään tosiaankaan ole mikään yhteislaulukappale.
Finlandia on hieno kappale, aivan liian hieno ollakseen kansallislaulu. Pidetään vaan se Maamme kansallislauluna, niin kaikki pääsevät helpommalla, niin laulajat kuin kuuntelijatkin.