Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epilaattori vs. höylä

Vierailija
17.05.2011 |

Kyllästynyt sänkeen ja höyläämiseen, tahtoo epilaattorin! Millaisia kokemuksia ja mikä olisi paras laite? Vai onko sheivaaminen sittenkin järkevämpää?

kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, kumpi on järkevämpää, mutta itse en tykkää sheivauksesta. Vaivalloista, koska pitää toistaa usein, kuivattaa ja ärsyttää ihoa ja ainakin mulla jättää inhottavan tunteen iholle. Lisäksi esiin kasvava sänki on kovaa ja pistelevää.

Olen epiloinut varmaan 6 vuotta. Mun epilaattori on Philipsin Satinelle soft, joka on ihan ok. Braunin Silkepiliä oon kuullut kehuttavan. Tuo Philipsin värkki katkoo karvoja ainakin jonkin verran, en tiedä onko Braun sen suhteen parempi.

Jos epiloi, kannattaa ottaa huomioon epiloitavan alueen ihonhoito, koska epilointi saattaa aiheuttaa sisäänkasvaneita karvoja. Epiloitua aluetta pitää kuoria, mutta ei millään hipsishipsis-voiteilla, vaan kunnollisilla karheilla kuorintakäsineillä tai öljystä ja merisuolasta valmistetulla kuorinta-aineella. Jälkimmäinen on hyvä myös kosteuttavan vaikutuksensa takia, karvat saattavat kasvaa sisään myös siitä syystä, että iho on liian kuiva.

Epiloiminen vaatii vähän opettelua, ja sanon suoraan, että se kyllä sattuu. Mutta siihenkin tottuu.

Vierailija
2/5 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minuakin kiinnostaisi jättää höylät, kun iho on aina aivan järkyttävillä näppylöillä! Tuleeko niitä myös epiloinnin jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epiloinnista, mutta mulla ei ole koskaan tullut näppylöitä. Karvatupet punoittaa yleensä jonkin aikaa - mikä on ihan ymmärrettävää - mutta mitään näppylöitä ei ole tullut.

Valitettavasti tämä asia selviää vain kokeilemalla! Sheivaus rikkoo ihoa, mikä todennäköisesti aiheuttaa noita näppylöitä, epilointi ei.

Vierailija
4/5 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui ihan sairaasti, mikä oli ihan odotettavissa. Mä olen tosin sellainen karvajalka, karvat paksuja ja mustia. Höylätä on saanut lähes joka päivä.

Ostin Braunin epilaattorin, ja tehokas se ainakin oli (semmosen, mitä voi käyttää suihkussa). Ainoa, mikä hieman huononsi jälkeä, oli se, etten kestänyt kipua esim. nilkan kohdalla. Ja kykenin vaan yhteen jalkaan/pvä, joten toisen epiloin vasta seuraavana päivänä. Ohjen mukaan alkuun kannattaa epiloida kuukauden ajan kerran viikossa, ja sitten siitä eteenpäin kerran kuussa. Tuo on varmasti tosi yksilöllistä tosin.

Karvatupet punoitti alkuun ja iho oli arka. Seuraavana aamuna iho oli ihan normaali. Nyt sitten kerään taas kestävyyttä tehdä homman uudestaan lauantaina. Tosin nyt ei varmaan ole ihan yhtä kamalaa, koska selvästi nyt kasvaa vaan ne karvat, joita kone ei poistanut. Osa karvatupista on lepotilassa, ja siksi alkuun pitää epiloida tiuhemmin.

Mutta joo, en enää palaa höyläämään jalkoja. Kyllä sen kivun kestää, kun ajattelee, ettei tarvii joka pvä höylätä. Kainaloita en uskalla edes yrittää epiloida, sen verran kivuliasta homma oli... tai bikinirajaa...

Vierailija
5/5 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se kipu helpottaa. En tiedä mistä johtuu, mutta jos vain epiloi eikä sheivaile välissä, epilointi on paljon kivuttomampaa. En tiedä, ehtiikö karvat sitten jotenkin "juurtua" paremmin vain mitä.

Samoin oma epilointitekniikka kehittyyy, huomaa itse, miten nahkaa kannattaa venyttää ja millaisella liikkeellä saa parhaan tuloksen.

Kannattaa muuten ottaa särkylääkettä ennen kuin alkaa epiloimaan, jos sattuu oikein kovin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan