Nukkuuko kenenkään 4-5kk vauva öitä syömättä?
meidän vauva nukkuin viime yönä yli 6h putkeen ja mietin jo olisko pitänyt heätellä syömään, mut sit ajattelin, et eiköpähän itse herää nälkäänsä
Kommentit (12)
Meidän vesseli on kohta puolitoista vuotias ja joka yö herää kahdesti. Aina ollut tuollainen kukkuja ja viimeksi itse nukkunut kokonaisen yön 2v sitten. Joten ole onnellinen että saat nukkua edes sen 6h.
Ja sit nukkui yöt läpeensä eli 22-07.30
Riippuu tietysti vauvan koosta, mutta ei kai koskaan 4 kk tarvi herättää syömään. Eikö sitä sanota että 3kg jälkeen ei tarvi herätellä?
herätellä syömään yöllä! Onnittelut hyvästä nukkujasta, toivottavasti jatkuu noin. Mun 5kk vauva herää kolme kertaa yössä syömään, yöunet hänellä noin 11 tuntia. Silti herää vähemmän kuin 3-vuotias veljensä, joka herää vaan kukkumaan neljä kertaa yössä, huokaus. Mutta vauvana heräsi 12 kertaa yössä joten parannusta siis tämäkin.
poika (tällähetkellä 6kk) on nukkunut läpi yön heräämättä syömään reilu 3kk asti.. Eli nukkumaan lähdetty 20-21 (joskus aikaisemminkin) ja aamulla herää 06-08 aikaan. Eikä herää itkemällä, iloisena hymyilee ja "juttelee" sängyssään :)
Ovat nyt 5v ja 11kk. Esikoinen alkoi nukkua täysiä öitä parin kuukauden ikäisenä, kuopus kahden viikon ikäisenä. Reippaasti vetelivät 10-12 tunnin yöunia.
Yleensä herää yössä pari kertaa syömään. Joskus saattaa mennä se kuusikin tuntia ennen kuin heräilee. Olen kanssa alusta asti ollut myös sillä mielellä, että eiköhän se vauveli osaa nälän tullessa itse herätä ja ilmoittaa tarpeistaan. :) Nyt toista viikkoa makustellaan soseita. Mielenkiintoista seurata, koska ehkä päästäisiin kohti "kokonaisia" yöunia. Vaikka en tuota kahden herätyksen yörytmiä ole pahaksi kokenutkaan.
Kyllä tuon ikäinen jo osaa herätä syömään kun on nälkä.
Meidän 4 kk ei valiettavasti vedä yötä syömättä. Tuntuu, että koko ajan yösyömiset lisääntyy vaan. Krooh....
hyvin ja on muutenkin terve, niin ei tarvitse herättää syömään. Itse kyselin neuvolasta kun oma 2kk rupesi nukkumaan yöt läpi syömättä. Päivisin söikin sitten koko ajan. :)
alkoi 4,5 kk iässä pidentää yön ruokaväliä ensin 8 tuntiin ja siitä pikkuhiljaa 10 tuntiin. Ja 10-11 h on hänen yöunensa pituus siitä lähtien ollut, ikää nyt 2 v 2kk. Aloitin kiinteät 3 kk iässä ja tuossa vaiheessa ruokaa meni jo niin hyvät määrät, ettei yösyömistä tarvittu enää. Sen jälkeen tarjosinkin sitten öisin vain tuttia eikä yösyöttöihin palattu. Kuopuksen kanssa aion toimia samoin.
toki nyt on tullut takapakkia hiukan eli ennen heräsi syömään vasta 7 aikoihin mutta nyt on tullut takaisin se että herää 4-5 välillä syömään ja sitten nukahtaa takaisin pariksi tunniksi.Eli kyllä se itse herää sitten kun nälkä on,älä herätä vaan anna nukkua vaan =)
on nukuttu 2kuisesta asti koko yöt. Nyt 3,5kk ja nukkuu 12h yöunia.