Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuume ja maidoneritys?

Vierailija
16.05.2011 |

Eli kysysin, ku tässä kuumeessa oon ja muutenki tosi kipeä olo, että vaikuttaako se maidoneritykseen. Kuumetta oli tuossa 37,9, tosin voinu jossai vaiheessa olla enemmänki.. Rinnat on tosi pehmeet (yleensä kovat ja ihan kipeetki, kun niin pinkeessä). Syöny oon kumminki ihan normaalisti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan elimistö menetää nestettä paljon enemmän kuin normaalisti joten imettävän varsinkin on juotava nesteitä erikoisen paljon!!

Ihan ilman kuumettakin olisi imetysaikana juotava väh2-2,5l/vrkssa.

Vierailija
2/3 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 40 asteen lapsivuodekuume. Sairaalassa olin ab- tiputuksessa. Juotava vaan Paljon!! Sillä siitä selviää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeessa tarttee lisätä tietty juomista mutta jos sulla tulee vaikka rintatulehdus ja kuume kohoaa 40 asteeseen niin silloin(kin) rintoja tyhjennetään ja maitoa muodostuu.

Jos rintoja ei tyhjentele niin ne täyttyy ja rinnat kipeytyy.

Maidon pakkautumisella ei ole niinkään merkitystä siihen että tiedät maitoa tulevan. Silloin maitoa lähinnä tulee yli tarpeen. Näin voi käydä esim. jos lapsi on usein rinnalla -tilaa maitoa kasvaneeseen tarpeeseen mutta sitten sitä tulee vähän liikaa. Tilanne korjaantuu ajanmittaan.

Myös se vaikuttaa että tarjoat liian hanakasti lapselle rintaa: lapsi huutaa ja kiukkuaa, ajattelet syyn olevan nälässä mutta oikeasti lapsen asu on täynnä ja ilmaa mahassa, kun lisäät maitoa ei ilma pääse taas ylös joka tukaloittaa entisestään oloa.

Itselläni rinnat on imettäessä ihan perus "lätyt" vaikka maitoa tullut luovutukseen saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi