V***U menee TÄYSIN hermot noihin lapsukaisiin!
sisarukset 2- ja 4-v ovat olleet koko päivän riekkumarallaatuulella. isompi löi minua aamusta kahdesti (ja sai jäähyn molemmilla kerroilla) ja lopulta toteutin uhkaukseni jäädä sisälle koko päiväksi mikäli meno ei muutu.
nyt on päivä kääntynyt illaksi ja mulla on ollut aivan totaalisen rasittava päivä. molemmat ovat leikkineet lähes pelkästään riehuntaleikkejä. äsken he maalasivat mikä sekin päättyi täydelliseen pesuhuoneen pesemiseen (hyvä!) ja nyt he kinastelevat kylvyssä. ainoat rauhalliset hetket he viettivät katsellen kuunallea kun en enää JAKSANUT olla kieltämässä yhtä sun toista.
olen maanitellut, suostutellut, taivutellut itkenyt ja raivonnut enemmän kuin koko viime vuonna yhteensä tämän YHDEN AINOAN PÄIVÄN aikana! MURRRRR! kertokaa että näitä päiviä on harvassa ja että huomenna asiat näyttävät jo paremmilta. jookos?
Kommentit (8)
ulkona oliskin ollut aika sihinä kun nämä kaksi kuumakallea olisivat juosseet sateeseen.. :)
huomenna parempi ja oikeasti pääsisit siellä ulkona helpommalla, kiellä noi kuunallet uhkauksena...
sä jättänyt niitä yksin sinne ammeeseen? kai sun mies istuu siellä vessassa?
ei kyllä kannata uhata jäädä sisälle. noin käy just jos jää sisälle tuon ikäisten kanssa.
Parin kolmen vuoden päästä on sulla ehkä helpompaa.
sä jättänyt niitä yksin sinne ammeeseen? kai sun mies istuu siellä vessassa?
mutta paskamutsi mikä paskamutsi. ääni ihan käheänä kun olen kailottanut milloin mistäkin syystä. lapsiparat, ovat varmaan saaneet ikuiset traumat (NOT!).
aina silloin tällöin.
Tee itsellesi selviytymispakkaus. Varaa lastenohjelmia, lastencd:tä ja satukirjoja jonnekin ylähyllylle, josta otat ne tällaisten päivien pelastukseksi. Aloita silti ensin pitkällä ulkoilulla. Kehitä itsellesi myös tietynlainen toimintasuunnitelma, jolloin hermosi pysyvät kurissa. Suunnittele siis tällainen päivä etukäteen siten, että tajuat, mitkä ovat ne kompastuskivet (esim. ulkovaatteiden puku) ja ratkaisut niihin. Tuo selviytymispakkaus (johon kannattaa varata omia hermoja varten levy suklaata) on se vihon viimeinen keino, kun tuntuu, että tästä ei enää selviä ja kaikki keinot on käytetty.
kyllätää päivä oli aivan alusta saakka yhtä halitulijallaa! eipähän enää koskaan tarvitse käyttää kotiarestia rangaistuksena *huoh*
uhkaisn viimeisen uhkaukseni että jos käytös jatkuu samanlaisena, ei lapset saa katsoa telkkaria KOKO PÄIVÄNÄ! ai jotta mulla naksahtaa kohta verisuoni päästä. onneksi kullanmurut nukkuvat sängyissään jälleen kuin kaksi viatonta kerubia.
mutta jtakossa vinkiksi, älä ikinä enää uudestaan peru ulkoilua! Sehän on riekkumarallien pelastus!