Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä?! 8v tytön ystävä tuli tytölle kylään

Vierailija
16.05.2011 |

Oli ensitöikseen arvioinut taloamme vanhan talon tötterön näköiseksi, ikkunatkin kuulemma kamalat?! Sisälle päästyään talo kuulemma näyttää ehkä uudemmalta, eikä oikeastaan näytä edes uudemmalta sisältäkään.

Tytöt tuli suoraan koulusta ja meillä on aina ruoka heti valmiina koululaisten saapuessa. Tytölle maistui ruoka, mutta siltikin kokoajan kerjäsi ruoan jälkeen tytöltämme keksiä (siinä mutustellessa oli udellut että onko teillä keksirajaa (?!?)johon sai hiukan hämmästyneen vastauksen, että eiiii, mikä se on?) -No hae lisää sitten keksiä, oli käsky käynyt. Kerjäsi lisäksi purkkaa, omin toimin kaiveli kaapista kuppia ja kaatoi mehua.

Olenko lapsellinen että jossain määrin loukkaannuin niin, että päätin että tämä tyttö ei taida meillä enää kyläillä...

Kuinka KAHDEKSAN VUOTIAS osaa/hoksaa arvostella kaverin kotia ikkunoista lähtien?!?

Talomme ei mielestäni ole vanhan tötterön näköinen, jos ei kyllä uusikaan. -84 rakennettu, mutta kokoajan jotain saneerattu.

Lapsen äiti on aina massu pystyssä, eli kotiäiti. Isä on joku remonttimies ja asuvat joo uudessa ja mielestäni nätissäkin talossa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida vanhemmat välittää tuon kasvatuksen päälle. Enpä jaksaisi meilläkään tuollaista katsella.

Vierailija
2/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on myöhemmin sanonu et hänen meni täysin hermo tähän kyseiseen neitokaiseen. Neuvoi mun äitiä mm. ruuanlaitossa ja tiesi kaiken aina paremmin :DD

Mutta asiaan. Kyllä 8v pitäisi jo osata hiukan käytöstapoja. Toisen kotia ei arvostella asukkaiden kuullen kuten ei muitakaan toisten asioita jne.

Haluaako tyttösi olla tämän tytön kaveri? Jos niin, antaisin sinuna käydä teillä, mutta ojentaisin kyllä huonosta käytöksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tähän asiaan liittyy se että äiti on "koko ajan masupystyssä" oleva kotiäiti? Mä tunnen useita vastaavia outoja lapsia joiden vanhemmat ovat uraohjuksia. oliko sulla tarkoitus jotenkin osoittaa sormella vai?

Vierailija
4/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuka oikeesti loukkaantuu 8-vuotiaan sanoista! Lapset nyt sanoo vaikka mitä.

Vierailija
5/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sä olet aikuinen eikä sun todellakaan kuuluisi loukkaantua 8 vuotiaan sanoista. Ei ainakaan niin kovin, että kiellät lastasi leikkimästä hänen kanssaan.

Ja onhan se totta, että jos teidän taloa ei ole rempattu, niin onhan se todennäköisesti rupusen näköinen verrattuna uusiin taloihin.

Vierailija
6/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo oli kuulemma liian pieni (itse asuivat vanhassa ja pienemmässä asunnossa rivarissa),

pojan huone oli liian pieni (itse jakoi huoneen 4v nuoremman veljensä kanssa)

lelut oli huonoja, köyhiä ja niitä oli liian vähän

popcornitkin oli huonoja, heillä nekin on parempia

pleikalla pelatessa ei antanut viimeisellä vierailullaan pelivuoroa pojalleni lainkaan, pyynnöistä huolimatta

Eipä sitten muutaman vierailun jälkeen enää meille tullut. Bonuksena vielä se että vanhempansa oli koko ajan työntämässä poikaa meille. Heillä poikani kävi tasan 2 kertaa.

Vierailija
7/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 v on vielä lapsi joka ei osaa täydellisesti käytöstieteitä. Lapselle, vaikka vieraallekin; voi sanoa että "tiedätkös, tuon tapainen huomautus on hieman loukkaava" eikä vetää hernettä nenään. Eihän se lapsi opi ikinä nitä sopii sanoa ja mitä ei jos ei joku opeta, jos ei omat vanhemmat niin sitten muut sedät ja tädit.

Jos vieras lapsi tulee pelamaam pleikalla ja eikä anna toiselle vuosoa niin AIKUINEN menee siihen ja sanoo että nyt on toisen vuoro. Puhuttiin sentään 7 v.-ikäisistä lapsista.

Voi jessus sanon minä.

Vierailija
8/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat huonosti kasvatettuja ja rasittavia.

Vierailija
9/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pienenä samantyylinen kahdeksanvuotias lapsi ystävänäni... Vai oisko ollu jo yhdeksän, oltiin jo kolmannella luokalla.

Tyttö aina arvosteli KAIKKEA. Ja komensi mut tekee kaikki hanttihommat, kotonaankin.

Se ystävyys ei kauan kestänyt...

Ite en myöskään noin huonotapasta kylään ottaisi. Ton ikänen yleensä jo ymmrtää käytöstapjen päälle joten jos ei niitä noudata ni miksi sit kyläänkään ottaa.

Vierailija
10/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä lapsi vaan on tavallista puheliaampi ja sanoo kaiken mitä ajattelee, lapset eivät teeskentele.

Ei vanhemmat voi joka asiaa ennakoida ja varoittaa, "kylässä ei saa moittia toisten ikkunoita tai sisustusta tms...".

Vierailija
11/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten minä itse kyllä sanon tuollaisille lapsille ihan nätisti mikä on soveliasta ja mikä ei

ja kyllä, oppineet ovat ja ystävyys jatkuu..

eli ap nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja opettelet sanomaan mitä ajattelet, toki huomioiden ett sanot lapselle, eli selität mikä on soveliasta ja miten teillä käyttäydytään,

lapset oppii kyllä

Vierailija
12/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näitä edellä mainitunlaisia lapsia on nykyaikana paljon. Elämästä ei oikein tunnu löytyvän muuta, kun tuo pinnallisuus. Perheessä se voi olla hyvin olennaista, mikä on surullista. Minulla särähti korvaan pahasti tuo sinun mainitsema "kotiäiti". Eihän se asiaa muuta miksikään, kuka tai mikä hän on ! Minä olen kotiäiti, ja annan muiden olla mitä haluavat.

Vierailija
13/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä lapset jotka arvostelevat kovin kaikkea, arvostelevat siksi etteivät kokisi olevansa huonompia. Jos tämän ap:n tytön kaverin äiti on isosta perheestä eikä saa tarpeeksi huomiota niin voi olla että hän pönkittää itsetuntoaan (tietämättäänkin) sillä että arvostelee muiden asioita. "Mulla onkin tää vähän parempaa, olen ihan yhtä hyvä"-tyyliin.

Samalla tavalla jonkun aiemman vastaajan pojan ystävä saattaa olla kateellinen pojan omasta huoneesta ja siksi arvostelee että on liian pieni ja lelutkin köyhiä.

Vanhemmat, lasten sanomisien takana on yleensä aina jotain muuta sanomaa!

Vierailija
14/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kursailla. Jos aikuinen on kuulemassa, voi nätisti sanoa, että eläs nyt, toi oli hiukan loukkaavasti sanottu. Eikä sen enempää.

Mitä taas tulee herkkujen kerjäämiseen ja niiden etsiskelyyn kyläpaikan kaapista, niin tietenkään se ei ole ok.

Mutta voi olla, että lapsi on kotona tottunut siihen, että keksejä sopii hakea kaapista - eikä tajua, ettei sellainen ole kylässä tapana. Kaikki lapset EIVÄT ole kovin tottuneita kyläilijöitä.

Joten siinäkin kannattaa ottaa asia huumorilla ja tehdä ne teidän kodin säännöt heti selviksi lapselle, niin sillä se hoituu!

Eli sanot ystävällisesti, mutta päätöksestä tinkimättä, että "meillä herkkuja ei saa ottaa omin lupineen kaapista, eikä niitä saa muutenkaan arkisin paljon kerrallaan. Minä annan nyt teille (yksi? kaksi?) keksin, se riittää."

Koettakaa nyt elää vaan sen asian kanssa että eri perheissä on eri tavat. Ja teillä on oikeus ja jopa velvollisuus asettaa rajat teidän kodissanne, eikä sitä sovi kaihtaa, saati alkaa pientä lasta inhoamaan siksi, ettei hän sanomatta vaistoa, mikä juuri teidän kotonanne on tapana.

Vierailija
15/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajumala tuo on vasta 8v. pentu. Ei ole sen vika jos sille ei ole opetettu käytöstapoja. 8v Ei osaa katsoa onko talo vanha ja ruma ja rempan tarpeessa. Luultavasti kuunnellut vanhempiensa puheita ja matkii niitä nyt luullen sen olevan jotain hienoa. Jos sun jollekki pitäis olla tuohtunut niin tuon tytön vanhemmille jotka ei piittaa lainkaan käytöstavoista. Sinuna antaisin tulla jatkossakin kylään, mutta teidän pelisäännöillä. Ruokaa saa niin että maha tulee täyteen, keksiä jälkiruoaksi molemmille tytöille vaikka kaksi kappaletta ja yks lasia mehua. Sit muuten komennat samaan malliin kuin omaa lastasi. Taitaa sullaki olla vähän vanhemmuus hukassa kun et uskalla sanoa lapselle ei.

Vierailija
16/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tyypillistä av-mammoille. Jos pieni lapsi ei osaa käyttäytyä, niin on oikein itse kiusata lasta kieltämällä esimerkiksi kyläilyt.

Kuka tahansa järkevä aikuinen olisi tuossa tilanteessa vain ojentanut lasta ja kertonut mikä on kaunista käytöstä. Samoin keksiasiaan olisi voinut vaan sanoa, että teillä saa ottaa vaikka yhden keksin tai ei ollenkaan.

Mutta ei: haukutaan takanapäin ja lopetetaan ystävyys. Onko tuo nyt kovin hyvä malli opettaa omille lapsille?

Vierailija
17/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jo vähän itseriittoisesta kasvatuksesta. Kyseiselle lapselle kai paljonkin toitotettu miten heillä kaikki hienompaa kuin muilla jne. Esim mun 8v ei ikinä edes kiinnittäisi huomiota toisten koteihin tuossa mielessä saati menisi arvostelemaan ääneen. Ei myöskään hänen kaverinsa kukaan tekisi noin...

Vierailija
18/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta lapsen suusta moiset kommentit kuulostavat todella oudoilta. Vaikuttaa kyllä että on oppinut tuon kommentoinnin kotoaan. En ainakaan itse ole koskaan kuullut kenenkään lasten moittivan taloa tms. vaikka suorapuheisia lapsia olen tavannutkin.

ehkä lapsi vaan on tavallista puheliaampi ja sanoo kaiken mitä ajattelee, lapset eivät teeskentele.

Ei vanhemmat voi joka asiaa ennakoida ja varoittaa, "kylässä ei saa moittia toisten ikkunoita tai sisustusta tms...".

Vierailija
19/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajumala tuo on vasta 8v. pentu. Ei ole sen vika jos sille ei ole opetettu käytöstapoja. 8v Ei osaa katsoa onko talo vanha ja ruma ja rempan tarpeessa. Luultavasti kuunnellut vanhempiensa puheita ja matkii niitä nyt luullen sen olevan jotain hienoa. Jos sun jollekki pitäis olla tuohtunut niin tuon tytön vanhemmille jotka ei piittaa lainkaan käytöstavoista. Sinuna antaisin tulla jatkossakin kylään, mutta teidän pelisäännöillä. Ruokaa saa niin että maha tulee täyteen, keksiä jälkiruoaksi molemmille tytöille vaikka kaksi kappaletta ja yks lasia mehua. Sit muuten komennat samaan malliin kuin omaa lastasi. Taitaa sullaki olla vähän vanhemmuus hukassa kun et uskalla sanoa lapselle ei.

Mulle tuli kanssa mieleen tosta talon arvostelusta, että isänsä remonttitaitoisena on nämä asiat ääneen laukonu ja lapsi toistaa.

Ymmärrän kyllä ap:n ärtymyksen, jos saapi vielä kasvattaa kyläilijät samalla. Ehkä parasta olisi kysyä, haluaako tyttösi vielä olla tuon kyläilijän ystävä ja jos haluaa, annat tulla jatkossakin, mutta kuten jo moni neuvoikin, niin komennat jatkossa kuten omaasi.

Vierailija
20/27 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko hänen vanhempansa tai jompi kumpi arkkitehtejä?

Meillä nimittäin 5-vuotiaskin voisi analysoida talon olemusta, julkisivuja, interiööriä. On kuullut meidän vanhempien puhetta.

Jos talo on tötterömäinen, niin ei kai se ole negatiivista? Itse ole tottunut melko kuvaileviin ja välillä raadollisiinkin ilmaisuihin taloista. Esim. "nikkarityylinen" talo on melkeinpä pilkkanimi kaikille niille pastellisävyisille omakotiunelmille, joita Suomen uudet okt-lähiöt ovat täynnänsä. Niillä on siis haettu nikkarityyliä, mutta sitä ei luonnolisestikaan voida saavuttaa, kun talot tulevat elementteinä tehtaalta. Tämä ilmaus on myös erään arkkitehtuuri professorin suusta tullut ja huvittaa minua vieläkin ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän