Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä vastuu särkyneestä tavarasta huutiskaupassa?

Vierailija
16.05.2011 |

Ostin huutiksesta astian, joka tuli särkyneenä perille. En haluaisi maksaa särkyneestä tavarasta yhtään mitään, mutta myyjä haluaa, että maksan vähintään menetetyt postimaksut, koska en halunnut maksaa postituksessa särkyvän tavaran lisää. Mitä tekisit, pitääkö suostua myyjän vaatimukseen vastaantulosta, vai pidänkö pääni ja vaadin koko hinnan postikuluineen takaisin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä ilmoitti selkeästi että vastuu on sinulla ellet tuota särkyvän tavaran lisää maksa niin vastuu on sinun. Jos ei, olisi mielestäni ihan reilua silti maksaa edes postarit, sillä varmasti tiedostit särkymisen riskin. Virallisesti myyjän ei kai tarvitsisi palauttaa mitään maksuja eli ihan reilu tarjous häneltä.

Vierailija
2/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä maksat, kun et halunnut maksaa sitä lisää. tuotehan ei ollut rikki kun sitä huusit, kai se olisi kuvasta käynyt ilmi. sinä vastasit-sinä maksat koko tuotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjän ei tarvii palauttaa sulle yhtään mitään.



Sinä et halunnu maksaa särkyvän tavaran postimaksua, joten se oli sun vastuu jos menee rikki.



Tosin myyjän kannattaisi laittaa ehtoihinsa, ettei vastaa postin rikkomista tavaroista (varsinkaan silloin kun ostaja on niin pihi, ettei viitti maksaa korkeempaa postimaksua että tavara tulisi ehjänä perille)



Vierailija
4/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko siellä jossain tuosta vastuusta, mitä myyjän kuuluu palauttaa vai kuuluuko mitään?

Ja siis tuo lisamaksu luki kohteen lisätiedoissa, ei sen selvemmin tai epäselvemmin.

myyjä ilmoitti selkeästi että vastuu on sinulla ellet tuota särkyvän tavaran lisää maksa niin vastuu on sinun. Jos ei, olisi mielestäni ihan reilua silti maksaa edes postarit, sillä varmasti tiedostit särkymisen riskin. Virallisesti myyjän ei kai tarvitsisi palauttaa mitään maksuja eli ihan reilu tarjous häneltä.

Vierailija
5/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjällä ei ole velvollisuutta palauttaa mitään sinulle joten ole onnellinen jos hän suostuu tuohon mitä kirjoitit.

Vierailija
6/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otit riskin kun et halunnut maksaa Helposti särkyvää lisää. Myyjän ei tarvitse palauttaa sinulle yhtään rahaa. Oma mokasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet itse vastuussa! Oma mokasi!

Vierailija
8/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä otit riskin että särkyvä tavara saattaa postissa särkyä josset maksa särkyvän lisää?



Tuote särkyi ja sinä meinaat vaatia kaikkia rahojasi takaisin?



Riski oli sinut, seuraukset kannat sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli siis ko.kaupassa myyjä, ei ostaja :-) Siispä pidän kiinni siitä, että ostaja maksaa myös jotain kun ei tuota särkyvän lisää maksanut.

T:Ap

Vierailija
10/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

särkyvän tavaran merkistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä olisit kirjoittanut että sinä ostit ja sinä et halunnut maksaa sitä lisää jos itse olit tuotetta myymässä? Eihän tuossa ollut mitään sellaisia yksityiskohtia että pitäisi muunnella totuutta täällä av:lla. Noloa!

Vierailija
12/12 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee Itellaan reklamaatio. Vai oliko posliiniastia tai vastaava? Tein itse rekalamaation ja sain korvauksen Itellalta. Laitoin vahinkoilmoituksen jonka saa netistä Itellalle ja lähetystunnukset yms. kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi