Mitä tapahtuu, jos syön kilon englanninlakuja rv15?
Sain sukulaiselta kilon boksin lakuja. Mies ei niistä tykkää, mutta minä sitäkin enemmän!
Mutta tapahtuuko mulle kauheita, verenpaineen nousua esim. jos ne vetäisen vaikkapa viikossa?
Tai päivässä? ;D
Kommentit (9)
tuo raskaus/viikot mitenkään siihen liittyy? Senkus veät, jos maistuu kai se tekee samaa kaikille...
Jos sulla ei oo ennestään verenpaineongelmaa tai taipumusta siihen niin eipä tapahdu mitään. Jos oot huomenna menossa neuvolaan niin sitten älä vedä koko pakettia koska katsovat sun pissanäytteestä sokerin määrän ja siinä se voi näkyä. Ja verenpaine voi nousta päiväksi, ehkä pariksi. Antaa mennä vaan mutta älä nyt uutta boksia osta. :)
suositus on muistaakseni ettei enempää kuin 40 g päivässä, joten parasta varmaan pysyä siinä ettei mitään tapahdu. Ei välttämättä tapahdu vaikka söisitkin, mutta tuskin kannattaa kokeilla...
Tiedän kyllä että vaikeaa se on jos rasia on auki ja ne karkit siinä käden ulottuvilla, tietenkin esim. minä voisin ihan vain sinun ja vauvasi parhaaksi syödä ne pois... :D
Lakritsia ei suositella syömään enempää, muut karkit eivät ole samalla tavalla haitallisia. Toki suuret sokerimäärät kasvattavat vauvaa, saattavat vaikuttaa rd.n kehittymiseen jne.. Ja lihottavat tietysti myös sinua.
Sain sukulaiselta kilon boksin lakuja. Mies ei niistä tykkää, mutta minä sitäkin enemmän!
Mutta tapahtuuko mulle kauheita, verenpaineen nousua esim. jos ne vetäisen vaikkapa viikossa?
Tai päivässä? ;D
Teet ison palveluksen itsellesi kun heität ne roskiin. Jos et niin muista ihmisistä välitä niin anna jollekin tutullesi ja pistä lakut kiertoon.
Iso määrä luultavasti nostaa verenpainetta ja pistää vatsan löysäksi. Muista ettei iso sokerimäärä ole koskaan hyväksi haimalle ja muutenkaan elimistölle.
Minä ainakin söisin ja olen syönytkin karkkeja, paljonkin. Ei ole kuitenkaan diabetesta eikä verenpaineongelmia. Huono olo saattaa tulla. Ihme nipottajia täällä!
Minä söin lähes joka viikko yhden päivän aikana sellaisen 400g pussin täytelakuja raskausaikana. Mulla on aina ollut verenpaine kunnossa ja normaalisti aika alhaallakin, joten ei ainakaan sikäli haittaa. Tosin ei mulla koskaan ole lakut tai salmiakit auttaneet esim. alhaisesta verenpaineesta johtuvaan asentohuimaukseen.
jos sinä ne lakut syöt, ja vielä viikon aikana, niin tuskin sun verenpaineesi pomppaa huimiin lukemiin kuitenkaan. Ihan söin itsekkin raskaana silloin tällöin lakuja, ja se on ihan ok. Eihän niitä ole joka päivä pussitolkulla terveellistä syödä mutta satunnaisesti on eri juttu.
Eikä nuo viikottaiset puoli kiloa täytelakuja nostaneet painetta sen korkeammalle. Painokaan ei noussut raskausaikoina juuri yhtään, ei tullut raskausdiabetestä, ja vauvat olivat syntyessään normaalikokoisia. Englanninlakut on mun herkkua, josta en tule koskaan luopumaan.
suositus on muistaakseni ettei enempää kuin 40 g päivässä, joten parasta varmaan pysyä siinä ettei mitään tapahdu. Ei välttämättä tapahdu vaikka söisitkin, mutta tuskin kannattaa kokeilla...
Tiedän kyllä että vaikeaa se on jos rasia on auki ja ne karkit siinä käden ulottuvilla, tietenkin esim. minä voisin ihan vain sinun ja vauvasi parhaaksi syödä ne pois... :D