Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään äippälomalaista PAMissa olevaa paikalla??

Vierailija
16.05.2011 |

Jos jatkoit työsuhdetta niin miten sinulle maksettiin kolmen ensimmäisen kuun täys palkka? Niin että kela maksoi ja työpaikka sitten erotuksen vai tuliko palkka suoraan työnantajalta? Veitkö työpaikalle kelan päätöksen äitiysrahasta? Kuinka nopaesti sait rahat?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain Kelasta osan ja työnantaja maksoi osan. Työnantaja maksoi oman osansa normaalina palkkapäivänä ja Kelasta tuli joskus aiemmin kuin työnantajalta ja joskus myöhemmin. Vein siis työpaikalle Kelan päätökset.

Käsittääkseni on yleisempää, että työnantaja maksaa kaiken työntekijälle, mutta omalla työpaikallani esim. sairaspäivärahat piti itse hakea Kelasta ja työnantaja maksoi erotuksen, en tunne ketään työpaikkani ulkopuolelta jonka olisi pitänyt tehdä näin. Tuo on siis täysin laillista ja nykyään yhä yleisempää.

Vierailija
2/9 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä maksettiin sit äitiyspäivärahan yhteydessä palkka. Ja äitiyspäivä ja vanhenpainraha maksetaan sairaskassan kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tiennyt että pitää kiikuttaa kelan päätös työnantajalle. Vein vasta viime viikolla kun soitin pamiin ja sieltä vasta sain kuulla. Palkanlaskija oli ilmoittanut kelaan että työnantaja ei maksa kyseistä palkkaa. Eivätkä voineet työpaikaltakaan vihjaista siitä päätöksen viemisestä.. Nyt kohta kolme kk kun ä-loma alkoi.

Odottelen siis yhä niitä rahoja.

Vierailija
4/9 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut senttiäkään suoraan työnantajalta vaan heti kuin jäin äitiyslomalle kela maksoi.Jotkut pomot siis maksaa koko palkan ja jotkut erotuksen???

No kiitos mulle joka olen ollut tunnollinen ja uskollinen työntekijä yli 6 vuotta.=(

Vierailija
5/9 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisellä työnantajalla vakituisena ja kuulun Pamiin.Joku tossa kertoi erotuksesta.Onko työnantajalle vapaaehtoista maksaa se erotus?Erotus tarkoittanee vissiin summaa joka jää uupumaan kun äitiysraha on pienempi kuin normaalin kuun palkka.?Eikai mun työnantaja ole esim.saanut kelalta rahaa mut jättänyt antamatta mulle?

Lomarahastakaan ei ole tullut mulle mitään ilmoitusta vaik äitiys ja vanhempainvapaalta kertyy normaali vuosiloma päivää.

Vierailija
6/9 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 3kk palkan saa jos on ollut vuoden töissä, jatkaa ä-loman jälkeen ja tästä en ole satavarma mutta saattoi tullata:lle pakolliseksi vasta 2010 vuoden tessiin.

Soittakaa pamiin ja kysykää. Mustakin vähän tuntuu että jos en pidä puoliani työpikalla ja vaadi omiani niin työnantaja ainakin jättää kertomatta jos ei suorastaan kuseta noita rahoja yms. työehtosopimuksen kohtia.

Vierailija
7/9 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pamilaisiakin on erilaisia. Itse sain jo 2003 työehtosopimuksen mukaan palkallisen äitiysloman alun, tosin silloin vain 2kk ajalta. Viimeksi oli 3kk ajalta.

Vierailija
8/9 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen kuukauden ajan täyden palkan jonka on maksanut työnantaja. Vuorolisien keskiarvokin on ollut mukana siinä, samoin sunnuntaipalkan osuus.

Vierailija
9/9 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitto- vaan työehtosopimuskohtainen asia.

Itse olen yksityisellä töissä ja tehyläinen, mulle maksaa työantaja palkan ja hakee Kelasta sitten sen mitä sieltä saa. Meillä TES:n mukaan täysi palkka 72 päivää äitiysloman alusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi