Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita viiden kilon pudottajia?

16.05.2011 |

Löytyisikö tämän keskustelun lukijoista muita, joilla pudotettavaa olisi n. 5 kg? Kaipaisin keskustelua ja vähän "ryhmäkuria" =) tähän omaan projektiini. Olen mukana tuossa sisunaisten ryhmässä, mutta kaikilla muilla siellä on pudotettavaa jäljellä 10-20 kg, ja mietin yhdeksi ratkaisuksi pieneen motivaation puutteeseen samoihin tavoitteisiin pyrkivää juttuseuraa. Jos meitä olisi vaikka kahden tai kolmen hengen pikkuinen porukka, niin olisi kiva.

Oma paino on kieppunut nyt varmaan jo pari kuukautta seitsemänkympin hujakoilla. Pituutta on 170 cm eli normaalipainon puoella olen, mutta tavoite olisi tuolla 65-66 kilossa.

Herkkuja olen pyrkinyt jättämään pois, vaikken aivan ehdottomasti. Karkkia en periaatteessa aio syödän lainkaan ainakaan ennen heinäkuuta. Tuokaan ei ole NYT pitänyt ihan sataprosenttisesti. Huomisesta alkaen aion olla itselleni tiukempi, kun kuopuksen synttärit on juhlittu. Tänäänkään tuskin herkkuja ahmin, kun en ole oikein kakkuihmisiä.

Liikuntana on kävely-, hölkkä- ja jatkossa varmaan pyöräilylenkitkin. Juoksemassa olen käynyt vasta muutaman kerran, mutta kyllä se onnistuu jo kohtuullisesti. Muulle kuin vaunukävelyille on vaikea löytää aikaa - välillä sillekin. Mutta tavoitteena olisi juosta pari kertaa viikossa ja vähintään yhtä usein käydä kunnollisella vaunukävelylenkillä.

Innostuiskohan kukaan mukaan?

Pihlis

Kommentit (17)

1/17 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ois pudotettavaa sellaset 5-7kg. Nämä on raskaudesta läjähtäneitä kiloja.

Minä lähinnä käyn salilla juoksumatolla kävelemässä tmv, koska täällä on ulkona ihan liian kuuma siihen touhuun, huh!

Mutta ois kiva vaihdella ajatuksia ja "tekniikoita". ja vaihdella ajatuksia siitä terveellisestä ruuasta :)

Vierailija
2/17 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu! Nyt en ehdi enempää kirjoittaa, mutta ajattelin edes vähän vastata.

Mun kilot on toiseksi nuorimmaisesta jääneitä, lapsia on yhteensä neljä.

Kirjoittelen lisää tässä joku päivä, kun on rauhallisempi hetki. Ja jos joku muukin vielä innostuisi mukaan, niin kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on sujunut? Täällä päin vähän huonosti. Flunssa vaivaa, enkä ole päässyt liikkumaan. Ajattelin alkaa merkkailemaan syömisiä kiloklubiin vähäksi aikaa, jos se auttaisi. Tänään en ehdi mitenkään, mutta huomenna aloitan. Koitan ottaa tiukan linjan yliopillasjuhliin asti, enkä sittenkään repsahda. Voisin koittaa päivittäin ilmoitela jotain noiden syömisten suhteen, jos sopii. Tai ainakin melkein päivittäin. Ja toivon, että viimeistään viikonloppuun mennessä tämä räkätauti helpottaa, että silloin pääsen lenkillekin.

Vierailija
4/17 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö teillä on tämä 5 kilon pudotus urakka meneillään? Pääsisinkö mukaan?

Viimeksi kun laihdutin raskauden tuomia kilojani, niin tästä vauva sivujen kimppalaihduttamisesta oli todella paljon hyötyä!

Sain silloin pudotettua lähemmäs 10 kiloa. Nyt minulla olisi laihdutettavana 5-7 kiloa, jotta pääsisin taas raskautta edeltäviin mittoihini.

Olen 174cm pitkä ja painan nyt (aamupaino) 79kg! BMI on siis 29.09 ja lievästä lihavuudesta on kyse!

Jos saisin noi muutamat kilot pois, niin pääsisin takaisin normaalipainoisten kirjoihin :)

Mutta täällä siis olisi kanssa yksi, joka tarvitsisi vertaistukea laihduttamiseen.

Miten teillä on muuten mennyt?

Vierailija
5/17 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on edelleen projekti meneillään. Paino ei mulla ole ainakaan nousussa, toivottavasti sen sijaan laskussa. Alkuviikosta ilmoittelen tarkemman tilanteen.

Toivottavasti saadaan keskustelua vähän aktiivisemmaksi, kun meitä on nyt kolme. Ja tsemppiä toisiltamme.

Flunssa vaivaa edelleen, joten toiveet juoksulenkistä siirtyy taas ensi viikkoon. Viikon kuluttua on luvassa pieni reissu, joten sitten en voi muutamaan päivään kirjoitella.

Mä olen jo normaalipainon puolella, kun pituutta on tasan 170 cm. Mutta kaikki kilot taitaa olla tuossa mahamakkaroiden kohdalla.

Tänään söin aamupalaksi ruisleivän ja runsaasti hedelmiä sekä erityisesti vihanneksia. Ja lounasta normaalisti perheen kanssa, täysjyväpastaa ja tonnikalakastiketta. Koitan olla herkuttelematta ennen yo-juhlapäivää. Tosin mies oli tänään käynyt herkkuostoksilla - sentään tietämättä tästä suunnitelmastani. Päätin silti sinnitellä. =)

Pihlis

Vierailija
6/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna paino oli 78kg eli alaspäin on menty vaikka tuossa lauantaina sain kutsun tuttaville syömään ja tuli juotua pari lasillista viiniäkin.

Liikuntaa en ole oikein päässyt harrastamaan noiden lasten takia. Ovat vielä niin pieniä että en voi oikein ottaa minnekkään mukaan ja jos lähden vaunuja työntelemään esikoisen kanssa niin suurin osa ajasta menee pikkupyöräilijän venailemiseen. Olenkin laihduttanut pääosin vain ruokavaliota keventämällä.

Mutta siis, olen todella onnellinen nyt, että alle 80kg on päästy jo näin hyvin. Osa on tietysti ollut varmaan turvotuksen poistumista mut kuitenki.

Otettaisko me joku päivä punnitus päiväksi?

Vierailija
7/17 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan punnituspäiväksi jotain väliltä ma-to. Tällä ja ensi viikolla pystyn itse ilmoittamaan vasta to, mutta jatkossa käy myös alkuviikosta. Mitä olette mieltä?

Syömiset eivät ole menneet nappiin, mutta eivät myöskään ryöstäytyneet käsistä. Tavoitteena tiukka linja nyt arkiviikolla. Ensi viikon alkupuolella reissataan, mutta siellä voi käydä niinkin, ettei lasten kanssa ehdi edes syödä tarpeeksi.

Minkä ikäiset lapset sulla on, MariaPuh? Entä... ? Nyt en millään muista nimimerkkiäsi. Mutta kuitenkin.

Oma esikoiseni on kuusi, kuopus vuoden. Ja yhteensä lapsia on siis neljä. Eli liikunnan järjestäminen on kyllä haasteellista mullekin. Nyt alkaa flunssa helpottaa, joten joskus to-pe voisin yrittää päästä lenkille. Mutta ruokavaliohan on sikäli olennaisempi, että vaikka liikkuisi kuinka, niin syömällä mitä sattuu voi tuhota mahdollisuudet tuloksiin. Tavoitteena kuitenkin ainakin mulla vähintään 3-4 kertaa 30 min liikuntaa viikossa, kunhan näistä flunssista ja reissuista päästään.

Pihlis

Vierailija
8/17 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettaisiinko me vaikka se maanantai sitten punnitupäiväksi?

Ihanaa kun saatiin tää projekti nyt sitten käyntiin :) kunnolla.

Mulla on 2 lasta, toinen vajaa neljä vuotias ja toinen noin vuoden.

Ihmettelen kuinka saat itsellesi neljän lapsen kanssa järjestettyä aikaa? Tuntuu, että nämä kaksikin vie jo niin paljon, että en kerkeä mihinkään :D

Olet varmaan hyvä organisoimaan aikasi.

Ostin esikoiselle potkupyörän ja eiköhän meilläkin ala vaunulenkitkin sujumaan vähän nopeammin. Polkupyörä apurattaineen osoittautui vielä vähän liian raskaaksi ja isoksi, joten jätimme sen vielä varastoon odottelemaan kasvupyrähdystä. Täytyy tänään illlalla käydä kokeilemassa, että pysyykö mamma enää vaunujen kanssa lapsen perässä.

Toivottavasti parannutte pian ja reissunne sujuu hyvin. Mä jään tänne odottelemaan sitten väliaikatietoja. Tsemppiä!

Yritän itsekin tsempata vähän paremmin. Tavoitteenani olisi noin kilo viikossa mutta se voi olla vähän liian kova tavoite... Mutta olen huomannut, että jos en laihduta oikein kunnolla, niin en laihdu koskaan. Minulle ei sovi sellainen hidas laihduttaminen ollenkaan. Kaipaan aina tuloksia heti. Onko se sitten aina niin terveellistä? En tiedä. Mutta toisaalta tällaisessa tilanteessa, jossa ylipainoa on vähän jo kertynyt niin painokin tippuu nopeammin kuin jos olisi normaalipainoinen.

Kävin vielä tarkistamassa BMI laskurilla ja minun pitäisi painaa 75kg, jotta olisin taas normaalipainoinen. Eli vain noin 3 kiloa (toivottavasti 3 viikkoa?) olisi vielä laihdutettavana ja kaikki siitä alaspäin on vain plussaa.

Vierailija
9/17 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavoitteena puoli kiloa viikossa. Mutta jos nyt ekalla tai tokalla viikolla lähtisi kilokin, niin olishan se hyvä. Mulla on nyt varmaan joko turvotusta tai sitten vaaka on huijannut viime viikolla. Eli jos on tullut ainakin kilo viikossa, niin kai se kilo voisi lähtekäkin samassa ajassa.

Eli tosiaan nyt olisi taas hyvä saada homma käyntiin. Vuodessa on kyllä lähtenyt kymmenen kiloa, mutta ne viisi ylimääräistä roikkuu mukana edelleen.

Ennen reissuun lähtöä voisin ilmoittaa väliaikatietoja eli "aloituspainon" ja sitten ensi viikolla torstaina ensi viikon tuloksen. Voitais ehkä aloittaa ainakin ensi viikoksi uusi pino ja keksiä joku nimikin. Olen tosin itse huono noiden nimien kanssa. =)

Vierailija
10/17 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei mahda mitään, mutta "aloituspaino" on nyt sitten 71,5 kg. Vähän lohduttaa se, että juuri ja juuri normaalipainon puolella, bmi 24,7. Eilen kävin vaa'alla, mutta kirjoittamaan en ehtinyt.

Keskiviikkona palataan reissusta, joten torstaina voin ilmoittaa sitten ensi viikon painon. Vois aloittaa ensi viikoksi vaikka uuden pinonkin.

Reissussa tulee varmaan käveltyä melko paljon, mutta juoksulenkille tuskin pääsen ennen ensi viikonloppua. Koitan sitten kotiuduttuani asettaa noita liikuntatavoitteita. Ja elellä reissun niin, ettei ainakaan paino lisäänny. Mulla on vanha viisarivaaka, josta ei yleensä saa irti lukemia kuin puolen kilon tarkkuudella, joten nollaviikkojakin on tullut, vaikka paino putoaisi melkein sen puoli kiloa viikossa.

Mutta hyvää viikonloppua ja tsemppiä teille tuleviin päiviin, MariaPuh ja Ulkolaiset!

Pihlis

Vierailija
11/17 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taisi olla sitä turvotusta sitten ihan todenteolla. Tänä aamuna puntari näytti nimittäin 76kg. Eli alas päin on menty ihan reilusti. Ehkä tämä paino nyt jämähtää sitten tähän.

Vielä kuitenkin pitäisi päästä ainakin sinne 72 kiloon niin pääsisi takaisin niihin mittoihin missä olin ennen raskautta.

Ei haittaa vaikka menis siitä vielä alemmaksikin tämä paino mutta en oikein usko, että se onnistuisi. Yritin nimittäin ennen raskautta jo laihduttaa mut en onnistunut. On varmaan aineenvaihdunta alkanut 30 iässä jo hidastua niin, ettei se paino enää tipukkaan niin helposti kuin nuorempana :(

Eilen sain taas vihkisormuksen mahtumaan takaisin sormeen. Jee! Mutta nyt kun yritän ottaa sitä pois niin se ei enää lähdekään! :D

Noh, ainakin se on nyt takaisin paikoillaan...

Tehhään vaan vaikka uusi pino sitten kun tulet sieltä reissulta. Tsemppiä ja toivottavasti teillä on hauska reissu!

Ai niin, unohdin kysyä et pidätkö mitään herkuttelupäiviä? Mä olen pitänyt nyt aina yhden päivän viikossa herkuttelupäivänä. (jostakin syystä se on torstai) Ainut vaan on, et sen jälkeen on aina tosi vaikea palata taas takaisin kuosiin.

Vierailija
12/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Ajattelin kyllä alun perin, että olisin vähän parempaa ja kannustavampaa seuraa tähän projektiin. Mutta ehkäpä homma muuttuu jo tällä viikolla.

En saanut loppuviikosta kirjoiteltua, kun ensin unohdin käydä vaa'alla ja sitten lukemat olivat niin hurjat, etten kiireessä jaksanut niitä tulla ilmoittelemaan. Tai perjantaina taisi näyttää kyllä vähän miinusta edelliseen, mutta tänään plussaa puoli kiloa. Paino siis 72. Pakko ryhdistäytyä nyt. En ole mitään älytöntä herkuttelua harrastanut, mutten useimpina päivinä syömisiä miettinytkään. Kohta lakkaa nämä vähät sopivat vaatteet mahtumasta päälle, jos en kiinnitä asiaan huomiota.

Perjantaina kävin lenkillä lasten nukahdettua. Julksin ehkä n. 2,5 km ja välissä kävelin pariin otteeseen. Tai oisin jaksanut varmaan pidempäänkin, jos ei kellonaika olisi ollut niin kovin myöhäinen. Neljä viikkoa oli melkein kulunut edellisestä juoksulenkistä, joten olin tyytyväinen, kun tuntui, ettei kunto sentään ole huonontunut.

Kyselit herkuista. Jätskistä mun ei ainakaan kokonaan kannata yrittää kieltäytyä näin kesällä. Eikä myöskään pitää mitään mahdotonta herkuttelupäivää ollenkaan. Nyt taidan ottaa sellaisen linjan, että kahtena päivänä viikossa saan ottaa jotain herkkua, mutta mielellään vain yhtä lajia, ja tosi kohtuudella.

Eli tänään otan itseäni niskasta kiinni, ettei tilanne karkaa käsistä. Kesä on ollut aina aikaa, jolloin en ole oikeastaan koskaan laihtunut. En tiedä mistä se johtuu, koska esim. makkara (ja varsinkin oluet tai siiderit ym.) jäävät kyllä aina väliin. Mutta lähes jokaisen raskauden jälkeen painon putoaminen on loppunut kesäksi tai kesällä. Tosin viime kesä oli poikkeus, mutta kuopus onkin syntynyt vuosi sitten toukokuussa.

Nyt tässä on taas pitkät litaniat. Lenkille en pääse nyt alkuviikosta ainakaan joka päivä. Tänään en varmasti edes kävelemään. Mutta koitan nyt joka tapauksessa kirjoitella ahkerammin. Mullakin olisi nyt periaatteessa varmaan mahikset hyvään pudotukseen ekan viikon jälkeen, koska näillä lukemilla luulisi olevan nestettäkin kertynyt.

Ja toivottavasti pääset jo tänään kertomaan, miten SULLA nyt sujuu. =)

Pihlis

Vierailija
13/17 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinusta!

Eipä tässä mitään ihmeempiä. Jouduin tuossa hankkimaan itselleni uuden nimimerkin, koska jostakin syystä en päässyt kirjautumaan vanhalla enään sisään. En tiedä olinko unohtanut salasanan vai mitä (omasta mielestäni muistin sen kyllä oikein) mutta en vain päässyt vanhoilla tunnuksilla kirjautumaan.

Tänä aamuna paino oli sen 75kg. Eli kilo viikossa on näyttänyt menevän. Jännityksellä odotan saanko painoa 74kg ensi viikoksi... Tässä on nimittäin tiedossa aika monta kesäjuhlaa, jotka saattavat sotkea laihdutussuunnitelmani ihan kokonaan. Mutta nyt ollaan sitten virallisesti normaalipainoisten kirjoissa!!! Jee! :)

Mutta vielä en jaksa ihan täysin tuulettaa. Pitää saada se paino ainakin pari kiloa alemmaksi vielä.

Olisi edes oma piha, jossa tehdä pihatöitä samalla kun pitää lapsia silmällä mutta kun ei ole, niin jää tuo liikunta vähän vähemmälle. Mieskin on koko ajan töissä, niin olen käytännössä katsoen yksinhuoltaja, enkä pääse minnekään :) Pitäisiköhän kaivaa viime vuonna ostamani zumba DVD esiin. Esikoinenkin tykkää tanssia sen tahdissa.

Ostin tuossa itselleni uusia vaatteita palkinnoksi siitä, että olin saanut painon tippumaan nyt siihen normaali painoon. Uudet vaatteet on joskus kiva kannustin, kun ei vielä vanhoihinkaan mahdu.

Voi, että nyt mun vauvani ei antaisi mun millään olla tässä tietokoneella, joten palailen tänne myöhemmin. Mutta tsemppiä sulle ja kiva kun olet päässyt lenkille.

Ajattelin kans tuota kesää, että mitenkähän se laihduttaminen oikein kesällä onnistuu... Esikoinen nimitäin syntyi sydän talvella ja silloin painon pudotus sujui ihan hyvin. Mutta nyt täytyy mennä tämän vauvan kanssa touhuamaan :)

Vierailija
14/17 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä aivan mahdottoman vaikeaa päästä takaisin ruotuun. Vieläkin tuntuu, että paino olis ennemmin nousu- kuin laskusuunnassa. Ajattelin nyt sitten tulla tänne lupaamaan, että otan loppuviikoksi ja myös ensi viikolle tosi tiukan linjan. Karkkia en ole syönyt useampaan viikkoon kuin kerran. Se on ajoittain ongelmani. Joku muu tässä mättää nyt. Herkun aion sallia itselleni kahdesti viikossa. Mutta alkuviikosta en ainakaan itse ostele mitään. Loppuviikosta sitten jäätelö, jos en ole koko viikkoon herkkuja saanut.

Yritän myös päästä lenkille säännöllisemmin. Se tosin tuo haastetta juuri nyt. Pahoin pelkään, että tilanne helpottaa kunnolla vasta joululomalla. Höh. Miehellä on siis nyt älyttömästi töitä. Ja itselläni sitten kovin kiireinen syksy tiedossa.

Eli tulen sitten viimeistään lauantaina tai mahdollisuuksien mukaan jo huomenna raportoimaan, miten on mennyt. Huomenna saattaisi olla mahdollisuudet siihen lenkillä käymiseen.

Nyt kun alimpaan painoon on tullut takaisin melkein 3 kg, niin ajattelen helposti, ettei tässä mitään kunnollisia tuloksia tulekaan aikoihin. Nyt mietin, että ennen kesäloman loppua olis mahdollista saada pois vaikka se 5 kg. Koitan siis tällä perusteella asennoitua niin, ettei tämä mikään mahdoton projekti ole.

Pihlis

Vierailija
15/17 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain raportoimaan, että nyt menee huonosti :( Viime torstain herkkupäivä on venähtänyt jo viikon mittaiseksi!

Meille tuli yövieraita ja kun on vieraita, niin tulee myös tehtyä enemmän ruokaa ja syötyä kaikkia herkkuja. Paino on ainakin jämähtänyt siihen 75kg eikä varmasti tule laskemaan ainakaan ensi maanantaihin mennessä.

Apua, nyt kaipaisin kyllä jonkun komentamaan korvani juureen jatkuvasti, että muista dieetti!

Vaikka niin ihania nuo vieraat ovatkin niin odotan jo, että lähtisivät pois. Ihan vain sen vuoksi, että tämä laihduttaminen ei menisi ihan täysin pilalle.

Toivottavasti sinulla menee paremmin!

Vierailija
16/17 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teidän vieraat lähti? Aloitetaanko huomenna uusi pino uuden alun kunniaksi. Mulla on mennyt kohtuullisesti, muttei kyllä erityisen hyvin. Eli tällä perusteella toivon, ettei paino enää ole nousussa. Jotenkin on vaan viime viikkoina ollut sellainen olo, ettei tuohon painonnousuun mitään kovin pahoja repsahduksia ole tarvittu.

Tänään yritän päästä lenkille. Saa nähdä, kuin käy. Alkuviikon mies on taas aamusta yöhön töissä.

Eli tsemppiä myös sulle! Ja koitetaan ehtiä huomena kirjoittelemaan.

Vierailija
17/17 |
20.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimellä viiden kilon karistajat, mutta nimen saa vaihtaa. En tähän hätään keksinyt muuta :)