Onko täyspitkä mekko kesällä asillinen vaate toimistotöihin?
ostin aivan ihanan mekon eilen, valkoinen ja nyt pähkäilen että voinko ottaa sen kesällä työvaatteeksi?
Kommentit (14)
no riski on, että ei ole sopiva. Jos se on läpikuultava, avonainen yläosasta, niin mä en laittaisi. Sellaiset pitkät valkoiset puuvillamekothan on usein tarkoitettu rannalle tai jonnekin rantabaariin.
SUomessa on aika epämuodollinen pukeutumiskulttuuri, mutta kyllä pukeutumisella on silti vaikutusta. Mä olen huomannut, että helposti hempukaksi pukeutuneet eivät saa ääntään kuuluviin eikä heidän mielipiteet ole kovin vakavasti otettavia, se pukeutuminen siis leimaa vaikka osaaminen olisi kunnossa. Palkkaankin sillä on tietty vaikutusta.
jos se ei oo läpinäkyvä eikä siinä ole spagettiolkaimia ja tai syvää rintavakoa.
itselläni on usein kesäisin kokopitkä musta hame, se on mukavan vilpoinen helteillä.
Toimistoon ei spagettiolkaimissa eikä rintavaon paljastavissa vaatteissa. Ne ei mun mielestäni kuulu töihin.
Mä itse en laittaisi, kun tuntuisi aika hassulta olla toimistossa sellainen pitkä kaapu päällä. No, ainakin sieltä puhdistuis lattiat :D
älä kuuntele noita mammoja. Suomessa on käsittämättömän vanhoillinen käsitys pukeutumisesta. Eduskunta on ehkäpä tiukin pukukoodissa ja sielläkin naisille sallitaan mm. Minihame.
Oma peili kertoo kyllä onko asu sopiva.
joku tämäntyylinen ei ole mun mielestä toimistovaate
http://files.hm.com/media/products/A01/MMA01_2536_085R_91018.jpg
Kuvastakin tietty näkee, että on tarkoitettu rannalle.
jollain tämän tyyppisellä mun mielestä voi mennä töihin
http://files.hm.com/media/products/A68/MLA68_0032_127R_78489.jpg
Monilla työpaikoilla on pukeutumiskoodi. Ja Suomessa ei olla erityisen vanhoillisia. Ihan soopaa väittää tuollaista. Moni nuori kuvittelee, että kaikenlainen pukeutuminen on ok - ja ehkä se joissakin työpaikossa niin onkin.
Isommissa yrityksissä (erityisesti kv-liiketoimintaa harjoittavissa) on kuitenkin usein tuo pukeutumiskoodi. Muualla kun ollaan tarkempia esim. business-pukeutumisen suhteen.
meiltä kanssa on passitettu, iso kansainvälinen yritys. Just kesureissa on tosiaan niitä, jolla ei ole tietoa ja ymmärrystä pukeutumisesta. No kesätöissähän sitä työssäkäyntiä opiskellaan, mutta kyllä sitä välillä toivoo, että 20+ ihmisillä olisi jo jotain arvostelukykyä.
4
minä ymmärrän sen että tissivako-minihame naiset passitetaan kotiin, mutta miten joku voi kritisoida esim. nilkkoihin asti ulottuvaa mustaa ja leveää hametta??
minä ymmärrän sen että tissivako-minihame naiset passitetaan kotiin, mutta miten joku voi kritisoida esim. nilkkoihin asti ulottuvaa mustaa ja leveää hametta??
mä olen töissä isossa kv-firmassa, jossa käy paljon asiakkaita toimistolla. Koskaan ei ole naisten pukeitumisesta huomautettu, ei edes lyhyistä minihameista (toimistolla venäläisiä naisia). Miehiä sen sijaan on huomauteltu shortseista ja "loma" lookista. Minihameet on saanut vain katkeraa valitusta kahvipöydissä kun suomalaiset naiset ei uskalla pukeutua näyttävästi...
ei kai kukaan sitä ole kritisoinutkaan.
ei kai kukaan sitä ole kritisoinutkaan.
höh, ollaanko suomessa todellakin noin urpoja työpukeutumisessa? jos et ole asiakaspalvelussa, jossa pukukodi, niin laita mitä lystäät.