Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi ei :( mihin tuo sydänäänien vauva oikein kuoli?

Vierailija
13.05.2011 |

Enymmärtänyt ruotsia niin hyvin, että meni iha ohi. Mutta tosi pienenä näytti kuolleen :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli tekstitykset joka kohdassa.

Ihan kauheaa tuollainen kuolema. Veti kyllä pikkasen sanattomaksi kun tuon katsoi.

nim. äiti jonka poikalapsi on 1,5kk.

(jostain luin että poikalapsia menehtyy enemmän kätkytkuolemaan)

Samaa olen miettinyt että kun vauvan hengitys lakkaa kätkytkuolemassa, niin miten sitä ei ole vielä saatu selvitettyä mikä sen aiheuttaa. (esim. ylipuettu vauva helteellä, mahallaan nukkuminen, tai jokin liina/peitto mennyt naamalle nukkuessa)

Vierailija
2/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi joitakin tukehtumiskuolemia diagnosoidaan kätkytkuolemaksi? Tiedän kaksi tapausta, missä pieni vauva on tukehtunut(toinen vaunuissa hupun nyöriin ja toinen pinnasängyssä mahallaan maatessa oli kääntänyt kasvot patjaan), mutta kuolinsyy on sitten kätytkuolema.

vauvakin osaa vapauttaa hengitystiensä, eli ei kuole siihen, että olisi kääntänyt kasvonsa patjaa vasten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hengitys on vain lakannut (nukkuessa), tarkkaa lääketieteellistä syytä ei tiedetä.

Vierailija
4/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hengitys vain lakkasi syystä tai toisesta.

Kamalaa :( Itse itkin koko ohjelman lopun. Suru on varmasti valtava. En voi edes kunnolla käsittää...

Vierailija
5/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5 kuukauden ikäisenä. Kauhea kohtalo...

Vierailija
6/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enymmärtänyt ruotsia niin hyvin, että meni iha ohi. Mutta tosi pienenä näytti kuolleen :(

Vierailija
7/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt sen näin omin silmin. Osanotto vanhemmille. Minä täälä melkein vieläkin vollotan

Vierailija
8/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kuullut että noin vanhana on joku kuollut kätkytkuolemaan

Kätkytkuoleman riski säilyy kyllä valitettavasti ainakin koko ensimmäisen elinvuoden. Joskin yleisempää on pienemmillä.

Vierailija
9/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hengitys vain lakkasi syystä tai toisesta.

Kamalaa :( Itse itkin koko ohjelman lopun. Suru on varmasti valtava. En voi edes kunnolla käsittää...

Oman taaperonsa juuri nukkumaan laittanut - lapsestaan kiitollinen av-mamma

Vierailija
10/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen en oo itkeny tommoisista ohjelmista, mutta nyt kun on oma lapsi ja niin pieni vielä (alle vuoden) niin oon tullu niin paljon herkemmäks että aina itken jos katson jotain plan-gaalaa ym missä näytetään lapsia joilla on huonot oltavat..kuolemista puhumattakaan

Vierailija
11/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kauheeta :( ja tollanen ihan terhakka ja reipas kehittynyt lapsi. Jotenkin olen ajatellut, että kätkytkuleman voi kokea vain heikko vauva, mutta tuohan oli ikäisekseen hyvinkin valpas :(

jokatapauksessa aivan kauheaa.

ap

Vierailija
12/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää tyttärellämme oli kahta viikkoa vaille vuosi.

Onneksi en nähnyt tuota ohjelmaa nyt.

Vierailija
13/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kamalaa menettää vauva, en ymmärrä miten siitä voi selvitä, mä meinaan tukehtua pelkästä ajatuksesta että mun tyttö kuolisi.

tälle itkulle ei tuu näköjään loppua..pakko lähtee saunaan ja jos peli sais ajatukset muualle

Vierailija
14/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoli Tammisaaren synnärin "hautajaisissa" , eli mielenosoituksessa synnytyssairaalan sulkemisen johdosta, äitinsä kantoliinassa.

Surullista tosiaan!

Vierailija
15/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kätkytkulema saattaisi johtua lapsen/vauvan ylipukemisesta. Eli lapsi tavallan läkähtyy. Se selittäisi myös sen miksi siihen kuolee vain vauvoja, koska isommista näkee herkemmin jos ovat kuumissansa.

Mutta en sitten tiedä voiko pitää paikkaansa?

Vierailija
16/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää tyttärellämme oli kahta viikkoa vaille vuosi. Onneksi en nähnyt tuota ohjelmaa nyt.

kauheaa :( minun poikani non nyt 2vko vaille vuoden iältään. Hirvittävä tapahtuma :(

Saanko kysyä kuoliko tyttäresi nimenomaan nukkuessaan?

Vierailija
17/17 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi joitakin tukehtumiskuolemia diagnosoidaan kätkytkuolemaksi? Tiedän kaksi tapausta, missä pieni vauva on tukehtunut(toinen vaunuissa hupun nyöriin ja toinen pinnasängyssä mahallaan maatessa oli kääntänyt kasvot patjaan), mutta kuolinsyy on sitten kätytkuolema.