Arvon mammat, opintojen ohjausta kaipaisin kiitos.
Nykyinen tilanteeni, olen taaperon yh ja kotona suunnittelin pysyväni lapsen kanssa vielä ainakin vuoden. Tämän jälkeen olen ajatellut lähteväni opiskelemaan.
Nykyinen koulutuspohja on kädentaitojen alalta, joka ei Suomessa työllistä. Koulutus on ollut pitkä ja takana on kolme eri tutkintoa, niiden hyödyntäminen kuitenkin vaatisi oman yrityksen perustamista. Ajattelen kuitenkin että siihen en halua ryhtyä.
Eli jotain aikuisten oikeesti järkevää haluaisin lähteä opiskelemaan, jotain mistä saa töitä ja jolla toimeentulo ei välttämättä olisi palkkapäivästä toiseen elämistä.
Koulunkäyntini voisi olla ihan hyvää keskitasoa, kunhan vain keskityn siihen kunnolla. Koulunkäynti ja opiskelu olivat minulle aikanaan jokseenkin taka-alalla elämän myllerryksien viedessä huomion kaikelta muulta. Eli todistukset eivät ole kovin hyvät, esim. peruskoulun päättötodistus keskiarvolla 7.3.
Mikään ei oikeastaan ole tällä hetkellä pois suljettu vaihtoehto ja olen melko avoin kaikille ehdotuksille, en nyt ehkä lääkäriksi vaan hakisin ennemmin siistiä sisätyötä jota hyvinkin voisi tehdä eläkeikään asti. Olen nyt 27-vuotias.
Auttaisitteko selkiyttämään ajatuksia sen suhteen mitä lähden opiskelemaan?
Kommentit (22)
Rakennusmestarin työ on muuten kaikkea muuta kuin siistiä sisätyötä, mutta ihan ok työ silti :)
työtilanne on koko SUomessa tosi huono. AP toivoi työtä, jossa työllistyy hyvin