Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkitunnuksista - onko tosiaan tullut tällainen sääntö?

Vierailija
12.05.2011 |

Yritin eilen avata tilin Nordeasta ja pyysin siihen pankkitunnuksia. Aina aikaisemminhan ne on saanut heti mukaansa. Nyt neiti kysyi, tuleeko tilille säännöllisesti suorituksia? Tulee.

He kuulemma TARKKAILEVAT 3 (!!!) kuukautta sitä, ja sen jälkeen HARKITSEVAT, antavatko tunnukset.

Mitä vittua? Tää on kuulemma joku uus sääntö!

Toivotin päivänjatkot ja ajattelin, että Nordea on ihan yhtä paska pankki kuin se on vuosia jo ollut, mikään ei ole muuttunut paitsi PALVELUmaksut nousee koko ajan. Nordea ei edes halua tavallisia ihmisiä asiakkaaksi.

Duunikaveri kertoi hakeneensa asuntolainaa eri pankeista, kaikki taustat ok, hyvät tulot jne. Nordean käynti kesti alle 5 minuuttia kun virkailija oli selvittänyt asiat, ja päätti tapaamisen kysymällä, oliko asiakas kysellyt muista pankeista. Kun tämä myönsi kysyneensä, muija sanoi, että kannattaa nyt ehdottomasti kysyä sitten niistä pankeista sitten, ja kaveri oli kadulla ennen kuin ehti kissaa sanoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pitävät rahojasi 3 kk? Millä ne ajattelevat sinun elävän sen ajan?

Vierailija
2/9 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties hoitanut raha-asioitasi joskus hieman löperösti? Kenties ollut tilinylityksiä ko. pankissa tai luottojen suorituksia myöhässä? Nordeaan kuuluu myös Nordea rahoitus, jonka luottoja saa esim. useista autokaupoista ja huonekalu- sekä kodinkoneliikkeistä.

Onko luottotiedot kunnossa? Olen kuullut, että häiriöisille ei automaattisesti myönnetä verkkopankkitunnuksia tai pankkikortteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Sammosta eivät antaneet lainaa. Nordea jopa ehdotti pankin omaa lainaa, ei joustoluottoa jota itse ajattelin joutuvani ottamaan. Kerran Nordeassa "karvahattu puolella" pankkivirkailija oli hiton nuiva kun menin nostamaan rahaa tms. mutta sitten oli kyllä toisenlainen asenne kun huomasi että tilillä onkin useampia tuhansia, että tottahan se on, jos on rahaa/sijoituksia saa parempaa, jopa hyvää palvelua.

Nordeassa aikoinaan ei kysytty mitään tuleeko tilille suorituksia, silloin ei tullut säännöllisesti, oli vain sijoituksia. Sain tunnukset ilman mitään, itse jopa tarjosivat. Mutta kyllä esim. Osuuspankkikin nuivailee nettitunnusten antamisen kanssa, voi olla ihan yleinen linja nykyisin pankeilla. Kyselivät kuulemma tililiikenteestä.

Vierailija
4/9 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joistain Nordeoista vielä saa rahaa tiskiltäkin? Eikä ap. sitä paitsi sanonut etteikö saanut korttia. Veikkaisin, että katevarmistavan Visa Electronin.

Laskut voi maksaa tiskilläkin. Tosin maksaahan se.

Luulen kyllä ettei tuossa ap:n tilityksessä ole ihan koko totuutta hänen pankkihistoriastaan.

Vierailija
5/9 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans luulen, että ap:lla on tilinylityksiä tai muita häiriöitä niin paljon, että haluavat vähän aikaa seurata toimiiko homma.

Vierailija
6/9 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota tilipankkini Aktia ei myöntänyt. Aktia laski esim. lapsilisät viisi vuotta eteenpäin tuloksi ( ja mä en saa niitä enää viittä vuotta), Nordeassa vaan todettiin, että johan se lainakin lyhenee viidessä vuodessa.

Mulla ei siis koskaan ole ollut mitään tekoa Nordean kanssa, mutta Aktian toiminnasta vittuuntuneena (ensin lupsivat tulojen perusteella, sitten kun vein palkkalaskelman ym. peruivat vedoten mm. tuohon lapsilisään) hain lainaa heidän nettipankistaan -ja kas, kaksi päivää myöhemmin mulle soitettiin, että laina myönnetty, ota paperit mukaan, mihin konttoriin haluan tulla vetämään nimen alle?

Multa puuttui jopa omarahoitusosuudesta n. kymppitonni, sain sen vakuudetonta lainaa, koska heidän mukaansa mulla on lainamäärään nähden hyvät tulot. Halusivat ainoastaan, että otan lainaturvan tuohon vakuudettomaan osaan.

Sain haluamani asunnon ja kaksi vuotta maksanut asuntolainaa, tehnyt myös ylimääräisiä lyhennyksiä välillä. Kaikki omat ja lasten tilit Nordeassa ja olen ollut tosi tyytyväinen.

Vierailija
7/9 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Nordean kanssa ei ole ollut ongelmia, Sampo-pankin kanssa on, pari tilinylirystä ja Mastercard secure -kortti myönnettin kai vahingossa ( sillä saa tilin ylitettyä liian helposti) ja tästä syntynyttä kinaa. Kaikki on maksettu, MUTTA Sammon asiakaspalvelu on suoraan sanottuna PERSEESTÄ ja yhteydenotto-pyynnöt ym.vain sanahelinää, lisäksi yli 10e tilinhoitomaksut kypsyttivät, Nordea on todella hyvä pankki verrattuna Sampoon...

Vierailija
8/9 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nimenomaan.

Siis mulla on kaikki rahaliikenne Aktiassa, mut kun meidän asunto on nyt myyty ja lainat menee siellä nollille, ajattelin samantien vaihtaa pankkia. En ole ollut tyytyväinen Aktiaan.

JOS nyt jaksaisin, niin avaisin sen tilin Nordeaan, laittaisin palkan tulemaan sinne, kävisin heti nostamassa sen tiskiltä, kiikuttaisin sen Aktiaan ja maksaisin sieltä laskut. Mut en tosiaan viitsi nähdä vaivaa mokoman takia. Pitäkööt tunnuksensa.

Meillä on miehen kans yhteinen tili Nordeassa, säästötili sekä yhden lapsen tili, mut niitä ei ole käytetty vuosiin. Niihin ei ole kortteja. Jotain tilinylityksiä on voinut olla vuosia sitten. Nordea Rahoituksesta ei ole lainaa.

Minulla on nykyisessä pankissa Visa Electron, ettei mene tili yli.

Vierailija
9/9 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et pääse tiliä ylittämään, joten siitä ei voi olla kysymys.

Olen Nordeassa töissä ja vähän nyt ihmettelen tuota juttua, kun meillä koko ajan tuputetaan noita tunnuksia kaikille asiakkaille. Nitiä tarvitaan esim. tunnistukseen, kun soittaa puhelinpalveluun neuvoja saadakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme