Onko muumimukit hyvä kevätlahja päiväkodin hoitajille?
Lapsen ryhmässä 3 hoitajaa, ajattelin jos laittais jokaiselle 2 mukia nätteihin paketteihin.
Olisko parempia ideoita?
Kommentit (28)
ne voi lahjoittaa eteenpäin, jos sattuu kohdalle joku tosikko.
Tosikko. Että sun mielestä on tosikko jos ei tykkää muumimukeista. Mistä muusta ei saa tykätä välttääkseen tosikon leiman?
herran jestas... ja vielä muistaa erikseen inhota Marimekon unikko-kuosia, kun sekin on niiin rahvaanomainen ;-) Miksi sinä tuota sitten kutsuisit jollet tosikkomaisuudeksi? Minusta taas äärimmilleen pinnistetty tyylihakuisuus ja "erikoisuudentavoittelu" ovat tyhmiä piirteitä.
mutta en kyllä erityisesti välitä muumimukeista tai unikko-kuosista. Meillä kyllä on muutama muumimuki (lahjaksi saatu) ja yksi niistä on minullekin silti rakas. Sain esikoista odottaessa anopilta mammamukin, se on tärkeä. Mutta en minäkään välttämättä haluaisi muumimukia.. ilahtuisin siitä kyllä, kuten kaikista muistakin lahjoista, mutta en kerää muumia enkä teemaa. Minulle astiat ovat tärkeitä, haluan mieluiten itse valita ne. lisäksi kaappeja on keittiössä todella vähän. Mutta työmukiksi ehkä sopisi kyllä. Toki päiväkodissa kaikilla on jo joku muki, mutta se voi vaihtua. Tee miten tykkäät ap, varmasti ilahduttaa ainakin! t. eräs äitiyslomalainen päiväkodista
vaan se, että pitääkö niitä ihan inhoamalla inhota ja korostaa, miten "minä en ikinä ostaisi muumimukia tai unikkoa, ne on karmeita".
Anna lahjakortti Prismaan.
Sieltä saa ostaa melkein mitä vaan, muumimukista moottorisahaan tai kirsikkatomaatteihin.
Varmasti krantuinkin löytää jotakin käyttökelpoista.
tai sellaisia, jotka on kierrätetty tai voi syödä pois. Mutta kyllä muumimukit mielestäni ovat kivoja lahjoja. Jos niille ei ole käyttöä ne voi myydä tai antaa eteenpäin. Itse olen antanut niitä lapsille tuliaislahjoiksi vierailujen yhteydessä ja ovat yleensä olleet tykättyjä lahjoja. Olen yleensä kyllä pyrkinyt valitsemaan huolella esim. lempivärien tms. perusteella.
Mulla on työpaikalla ollut muumiastioita. Huomasin, että ovat kovin suosittuja. Meillä kun on tietyssä kaapissa työntekijöiden omat astiat ja sieltä saa sitten kukin valita mitä miellyttää, muutakin kun itse tuomiaan (kaapissa paljon jo eläköityneiden tai työpaikkaa vaihtaneidenin mukeja muun muassa). Ei paljon muumimukiani olen näkynyt kaapissa, välillä on sitten näkynyt jonkun työkaverin pöydällä näitä kippoja. Eli suosiota monien ihmisten keskuudessa kyllä on vaikka toki ei kaikki tykkää ja tiedän myös näitä, jotka eivät niistä tykkää. Jos tiedät yhtään hoitajien mieltymyksistä valitse vaikka niiden mukaan jos mukeihin päädyt.
Varmasti lahjasi on vähän keskimääräistä arvokkaampi mutta ihan kiva muistiainen kyllä mielestäni siis.
kun usein kuulee sanottavan että on olleet tykättyjä lahjoja. Ei kai kukaan sano lahjan antajalle että en muuten yhtään tykkää näistä muumimukeista.
Itselleni siis olisi tosi mieleinen, koska ensinnäkin pidän niistä, toisekseen kerään niitä ja kolmanneksi omistan mökin, jonne voi viedä ylimääräiset mukit. :)
Lisäksi monet ystävänikin pitävät muumimukeista, vaikka eivät niitä kerääkään ja voisin siis antaa lahjan eteenpäin, jos en sitä haluaisi pitää. Lastenkutsuilla on ollut suosittua syödä ja juoda muumilautasista ja muumimukeista. Kaverini pitää muumimukeja lasten omina mukeina.
Minä ostin yhtenä vuonna muumikulhon, johon laitoin karkkia (lapsen omahoitajalle tämä siis). Lisäksi olen ostanut teetä, pienet korit, johon keräsin Stockmannin herkusta sinappia, marmeladia, teetä jne, joulukoristeita jne. Olen varma, että olen useammin kuin kerran ärsyttänyt jotakuta lahjansaajaa, kaikkia kun ei voi miellyttää. Tärkeintä onkin, että se lahja miellyttää sitä antajaa. Tarkoitushan on ilahduttaa, ja parhaiten se toimii, kun on itse ilahtunut ostamistaan lahjoista.
No ei varmaan todellakaan sano mutta joistakin ihmisistä voi kyllä naamasta päätellä jotakin (musta varmaan ainakin, valitettavasti silloin erityisesti kun lahja ei ole mieluinen) ja ehkä jos perästäpäinkin vielä kuuluu, että mukista tai muusta lahjasta on tulut suosikki siihen voi luottaa. Tai ainakaan itselleni ei tulisi mieleen tällaista valehdella kenellekään mutta onhan meissä ihmisissä toki moneen lähtöön lepertelijöitä joten ei mikään toki koskaan aivan varmaa ole.
Ja mukeja löytyy kaikilta kymmenittäin.
mutta en kyllä erityisesti välitä muumimukeista tai unikko-kuosista. Meillä kyllä on muutama muumimuki (lahjaksi saatu) ja yksi niistä on minullekin silti rakas. Sain esikoista odottaessa anopilta mammamukin, se on tärkeä.
Mutta en minäkään välttämättä haluaisi muumimukia.. ilahtuisin siitä kyllä, kuten kaikista muistakin lahjoista, mutta en kerää muumia enkä teemaa. Minulle astiat ovat tärkeitä, haluan mieluiten itse valita ne. lisäksi kaappeja on keittiössä todella vähän.
Mutta työmukiksi ehkä sopisi kyllä. Toki päiväkodissa kaikilla on jo joku muki, mutta se voi vaihtua.
Tee miten tykkäät ap, varmasti ilahduttaa ainakin!
t. eräs äitiyslomalainen päiväkodista