Mikä auttaa korvien kutinaan
Kommentit (9)
Mulla allergia oireilee näin keväisin korvien kutinalla, inhottava vaiva :(
Minulle on suuri nautinto kaivaa pumpulipuikolla kutiavia korvia:)
onko muita tämän nautinnon päälle ymmärtäviä...?
ja joskus se tosiaan helpottaa, jos kutina johtuu vaikusta. Mutta korviahan ei oikeesti sais kaivaa, koska saattaa raapaista naarmun korvakäytävän ohueen ihoon ja saada aikaan erittäin kivuliaan tulehduksen.
Korvien kutina voi olla allergiaoire, joten kannattaa kokeilla apteekista saatavia itsehoitolääkkeitä. Vaikka cetiriziniä, heinixiä yms.
Mutta tuo vinkkini allergialääkkkestä auttaa myös :)
Minulle on suuri nautinto kaivaa pumpulipuikolla kutiavia korvia:)
On mahtavaa kun pääsee pitkän päivän jälkeen kaivamaan kutiavia korvia pumpulipuikolla.
Talvella ikävämpi juttu, koska saan helposti korvatulehduksen jos rassaan korvia yhtään.
Ja rassatahan huvittaisi, vaikkuni on sellaista ihan löysää joka tekisi mieli kaivaa aina juurta jaksain pois.
mutta kun oikeasti kutisee, ei sekään auta. Hetkellistä helpotusta mulla on tuonut omenaviinietikka tai kortisonivoide. Eli kastanut pumpulipuikon viinietikkaan ja sitä sivellyt korvakäytävään. Sama kortisonivoiteen kanssa.
Mulla korvavaha on tosi nestemäistä, ja sitä tulee suht runsaasti. Pesen korvat aina suihkussa saippualla, mutta joskus sekään ei riitä, vaan syntyvä vaha alkaa kutittaa korvia. Siihen ei auta kuin korvien rassaaminen joko sormin tai pumpulipuikolla.
Jos korvat kutiaa muusta syystä (allergia tms.), syy lienee kartoitettava ja hoidettava sen mukaan.
apteeksista.