Antakaa mulle vinkkejä toimivaan perusvaatetuksen! Näytän aina homssuiselta :o(
Ikää on 31 v. Olen 164 cm ja painoa on 57 kg. Harrastan paljon liikuntaa. Ihan nätti olen. Kampaajalla olen leikkauttanut hiukset kerroksittain, ne ovat sellaiset puolipitkät. Kroppa ja naama siis melko ok, mutta mites vaatteet.. Mulla pursuaa vaatekaappi vaatetta, mutta kaikki vaatteet näyttää ihan lumpuilta mun päällä.
Miten te aina siistin näköiset ihmiset pukeudutte? Mitä luottovaatteita tai asusteita teillä on? Miten hoidatte vaatteita, että ne pysyy hyvännäköisenä? Mulla ei ole varaa mihinkään Burberryyn.
Antakaa jotain hyviä vinkkejä. Olen aina muita rönttösemmän näköinen. En ole mikään toimistojakkutyyppi kuitenkaan, joten en tuntisi oloani kotoisaksi paitapuserossa ja kynähameessa. Työnikin on sellaista, etten voi hienostella. Olen kotisairaanhoidossa töissä ja varusteiden, kuten takkien ja kenkien on oltava käytännöllisiä, koska liikun paljon ulkona ja rappukäytävissä.
Kiitos, jos joku tyyliniekka osaisi auttaa.
Kommentit (9)
http://www.ellos.fi/dv/30-Ylaosat-Neule--neulostakit/SaraKelly/_/N-ftqZ…
http://www.ellos.fi/dv/30-Ylaosat-Puserot/SaraKelly/_/N-ftmZ1z140tjZ1z1…
http://www.ellos.fi/dv/30-Ylaosat-Puserot/SaraKelly/_/N-ftmZ1z140tjZ1z1…
http://www.ellos.fi/dv/30-Alaosat-Farkut/Levi-s/_/N-fu9Z1z140rcZ1z141xe…
http://www.ellos.fi/dv/30-Alaosat-Housut/jsfn/_/N-fu7Z1z141hoZ1z141xe?N…
http://www.ellos.fi/dv/30-Alaosat-Hameet/Esprit-EspritCasual/_/N-fu4Zh3…
t. 2
pukeutumisneuvontaan ja varaa vähän rahaa, että voit ostaa uusia vaatteita. Neuvonta on aina maksutonta eikä ostopakkoa ole.
Maksa vähän enemmän housuista, neuletakeista, kengistä takeista, hameista yms vähemmän kuluvista vaatteista ja osta halvemmista paikoista sitten kauden trendijuttuja tai senhetkistä lempiväriäsi olevia toppeja ja trikoopaitoja halvemmalla.
Tein itse vaihdoksen pari vuotta sitten ja rupesin ostamaan kalliimpia vaatteita, ja näytän selvästi paremmalta. Vaatteisiin ei yllättäen mene yhtään enempää rahaa, kun samat vaatteet pysyvät hyvinä paljon pidempään
Nuo oli rennon ja siistin näköisiä vaatteita. Tykkäsin. Kiitos teille vinkeistä, hyviä on tullut ja lisääkin saa laittaa :o)
Ap
Maksa vähän enemmän housuista, neuletakeista, kengistä takeista, hameista yms vähemmän kuluvista vaatteista ja osta halvemmista paikoista sitten kauden trendijuttuja tai senhetkistä lempiväriäsi olevia toppeja ja trikoopaitoja halvemmalla.Tein itse vaihdoksen pari vuotta sitten ja rupesin ostamaan kalliimpia vaatteita, ja näytän selvästi paremmalta. Vaatteisiin ei yllättäen mene yhtään enempää rahaa, kun samat vaatteet pysyvät hyvinä paljon pidempään
Allekirjoita tämän aivan täysin.
Ja käytännön esimerkkikin on: ostin samoihin aikohin talvella kaksi samanpaksuista 100% merinovillaista neuletakkia. Toinen maksoi 50e, toinen 150e. Molempia olen pitänyt paljon, ja aika tasaisesti molempia. Se halpa neule on jo nyppyinen ja olen joutunut pesemäänkin sen. Kalliissa ei ole nypyn nyppyä eikä sitä ole tarvinnut pestä, koska se tuulettuu raikkaaksi nopeasti. En ymmärrä mistä tämä ero tuulettumisessa johtuu, nyppyyntymisen ymmärrän.
itse ostin kalliin neuletakin viime talvena, ajattelin juurikin, että no kerran se kirpaisee, mutta että on varmaan laadukas ja pitkäikäinen ja siisti.
Pa*kat. En kerennyt edes pesemään sitä kertaakaan, kun oli jo aivan nyppyyntynyt :/ Harmitti vietävästi. Yritin poistaa nyppyjä, mutta siitä ei tullut mitään.
Sitten mulla taas on näitä halpisvaatteita, jotka ovat kestäneet ikuisuuden. H&M:ltä ostin istuvan perus t-paidan 10 vuotta sitten, ja se on edelleen aivan nypytön ja kuosissaan. Siitä olen ollut tosi yllättynyt.
Mun kohdalla ainakin näitä susia ja helmiä on löytynyt tasaisesti kalliista merkkivaatteista ja halpisketjujen vaatteista.
Tosin sen se on opettanut, että erotan nykyään melko hyvin jo näppituntumalla, vuosien epäonnistuneiden ostosten harjaannuttamana, mikä materiaali tulee kestämään ja mikä ei. Mikä siis nyppyyntyy tai venähtää.
itse ostin kalliin neuletakin viime talvena, ajattelin juurikin, että no kerran se kirpaisee, mutta että on varmaan laadukas ja pitkäikäinen ja siisti.
Pa*kat. En kerennyt edes pesemään sitä kertaakaan, kun oli jo aivan nyppyyntynyt :/ Harmitti vietävästi. Yritin poistaa nyppyjä, mutta siitä ei tullut mitään.
Sitten mulla taas on näitä halpisvaatteita, jotka ovat kestäneet ikuisuuden. H&M:ltä ostin istuvan perus t-paidan 10 vuotta sitten, ja se on edelleen aivan nypytön ja kuosissaan. Siitä olen ollut tosi yllättynyt.
Mun kohdalla ainakin näitä susia ja helmiä on löytynyt tasaisesti kalliista merkkivaatteista ja halpisketjujen vaatteista.
Tosin sen se on opettanut, että erotan nykyään melko hyvin jo näppituntumalla, vuosien epäonnistuneiden ostosten harjaannuttamana, mikä materiaali tulee kestämään ja mikä ei. Mikä siis nyppyyntyy tai venähtää.
Itse olen lähes samoissa mitoissa, ja olen itse asiassa itsekin alkanut vasta joonkin aikaa sitten kiinnittämään enemmän huomiota pukeutumiseeni. Jotenkin tähän asti olen pukeutunut vain mukavuudenhaluisesti, aika sporttisesti tai miehekkäästi.
Hauaisin kuitenkin pukeutua hieman naisellisemmin kuin ennen.
Itselläni ei ole kauheasti rahaa ostaa kalliita vaatteita, enkä haluakaan. Mutta olen ostanut naisellisella leikkauksella olevan kevättakin, joka on hieman pidempi. Sen jälkeen kiinnitä huomiota siihen, että kaikki vaatteet oikeasti istuvat päällesi kunnolla, koska sillä saa helpoiten sen homssuisuuden pois. Osta muutama siisti vaate. Jos löydän hyvän, ostan saman vaatteen eri väreillä.
Itse ainakin aiemmin ostin "kivoja vaatteita", yksittäisiä vaatteita, joista ei sitten välttämättä tullutkaan niin kivaa kokonaisuutta.
Mieti siis, että jos ostan tällaisen villatakin, niin minkä kanssa sitä pitäisin? Entä nämä housut?
Komppaan myös aiempaa kirjoittajaa siinä, että jätä kaikki ylimääräiset krimskramssut pois. Koristeita ja kuoseja ainoastaan hyvin harkitusti. Homssuisen ulkoasun saa helposti aikaan yhdistämällä paria hieman erityylistä kuosia ja siihen vielä kirjaillut farkut :D
Kannattaa myös suosia selkeitä, hillittyjä värejä perusvaatetuksessa. Niitä voi sitten piristää värikkäillä asusteilla.
Ja vaikka tummansininen, perusfarkkuhame. Ei mitään värikikkailuja/haalennuksia, niittejä tms.
Ja sitten ostat nättejä ja yksinkertaisia tunikoita, paitapuseroita, neuleita. Ei mitään tätimallisia, mutta vältä kaikkea sillisalaattia ja "räpellyksiä".
Sitten näitä perusvärisiä perusvaatteita piristät kauniilla korviksilla ja kaulakoruilla, huiveilla, rannekoruilla.