Opettajien palkoista?
En ole mikään naapurinkyttääjä, mutta SATTUMALTA näin paperinkeräyksessä naapurin opettajan vanhan palkkakuitin. Kuukausipalkka oli 4200€! Olen aina luullut, että opet ovat huonopalkkaisia, mutta ei tuo nyt ihan surkea ole. On ihan tavisopettajana yläasteella/lukiossa.
Miksi ne aina valittavat pikine lomineenkin!
Kommentit (16)
kummoisempia, jos pysyvät paikallaan "ekassa työssä". Noilla aloilla on toki taivas kattona, mutta se vaatii urakehitystä ja etenemistä. Jos pysyy siinä samassa duunissa ja samalla tehtäväkentällä vuosikymmenet, niin kyllä 4200 Euroa on tiukassa sekin jo.
Sinänsä opettajien palkat on ihan jees kokonaisuudessaan. Työ on aikamoista koiran hommaa, mutta löytyykö enää yhteiskunnasta työtä, jossa ihminen ei olisi laitettu todella koville. Sama se on kaikkialla: hoitajat, lääkärit, metallimiehet, dippainssit jne.
Ihan normaali lukion opettajan liksahan tuo on muutamalla ylitunnilla ja ikälisällä. Vertaapa juristeihin ja dippainsseihin!
kyllä yhtään ammattiryhmää, joka EI valittaisi palkastaan..no ehkä jotkut pörssiyhtiöiden johtajat.
ammattikorkakoulun opettaja ja käsittääkseni meillä on hyvät palkat. Ja minun palkkani on 3400 e yhdellä ikälisällä.
Meillä on lupa tehdä vuodessa korkeintaa 200 tuntia ylityötä, kuukausipalkkaan se tekisi palkkaan lisää pelkästään 400 euroa kuussa. Ja opettaja, joka tekee tuon 200 tuntia ylitöitä, on tosi ylityöllistetty.
Itse tienaan pikkuisen rapiat 3000 euroa ja minulla on jo yhtä vaille kaikki fossiililisät.
Eikö täällä just väännetty samasta aiheesta ja pitkä ketju saatiinkin aikaiseksi.
Mikä siinä on, että jos itse ei saa jotain tiettyä palkkaa, ei voi uskoa, että joku toinen saman ammattikunnan edustaja voi? Pitäisikö skannata palkkatosite epäilijöille tutkittavaksi vai mitä se oikein vaatisi?
Olen pahoillani, että kaikilla opettajilla ei ole yli 4000 euron palkkaa. Minulla on.
Elämä on.
Opettajien kesken on eriarvoisuutta, mitä tulee palkkaan. Mun palkka on sama kuin naapurillasi, itselläni on tosin vain lukiossa tunteja. Mutta palkastani en koskaan ole valittanut, työmäärästä kylläkin. En haluaisi ottaa niin paljon ylitunteja, mutta mun on pakko, koska ei ole ketään muutakaan, joka ne kurssit voisi pitää.
Ihan normaali lukion opettajan liksahan tuo on muutamalla ylitunnilla ja ikälisällä. Vertaapa juristeihin ja dippainsseihin!
No ei se koskaan kahden jälkeen töistä tule!!! Ehkä kotihommia sitten.
Mutta minun kuukausipalkkani on 2490 euroa.
Veikkaisin tuon minun palkkani olevan lähempänä totuutta kuin tuon sinun tuntemasi miehen.
2
taloyhtiön roskiksesta löytyisi? Tiitisen lista? Siionin viisaiden pöytäkirjat?
Voi päästä vaikka lehteen kertomaan, miten löysi paperinkeräyslaatikosta sosiaalilautakunnan tms. salaisia papereita...
Ei ollut sitten ihan nuori opettaja hän. Ehkä äidinkielen tai muun sellaisen aineen opettaja, jolla on pienempi opetusvelvollisuus.
Vanhimmat opettajat voivat saada vielä myös syrjäseutulisää, joka on poistunut joskus pari vuosikymmentä sitten.
Mitä sitä suotta kadehtimaan opettajien palkkoja ja pitkiä lomia. Miksi ette opiskele opettajaksi?