On kyllä ihanaa, etten ollut nettiäiti kolmen vanhimman lapsen kanssa.
Äitiyttä on saanut opetella ihan rauhassa ilman virtuaalimaailman vaatimuksia ja tuomioita. Ei käy yhtään kateeksi tämän päivän nuoria äitejä, jotka yrittävät hakea apuja muilta naisilta netin kautta.
Kaikki on väärin, kaikki on liikaa tai liian vähän, kaikessa on muka itsekäs tai vain moukka. Syö väärin, nukkuu väärin, puhuu lapsilleen väärin, toivoo tulevaisuudelta vääriä asioita... Päiväkotiin pitää laittaa kehittymään ja samaan aikaan ei missääni nimessä, itse pitää jälkikasvunsa hoitaa. Oikeastaan lapsia ei olisi pitänyt edes tehdä, kun kiinalaistytöt odottavat adoptoijaa. Mutta lapseton ei saa olla, se on itsekästä. Töissä pitää käydä eikä miehen elättinä olla, mutta töissä ei saa käydä, koska se on pois lapsilta.
Voi parkoja. Ja imettääkin sitten pitää ja siitä täytyy tykätä, tai ei pääse perhekerhoon.
Kommentit (8)
Jos et ollut kolmen vanhimman lapsesi kanssa nettiäitinä, niin miten monen nuoremman kanssa olet ollut? ;)
Tulin palstalle pari vuotta sitten kun kuopus oli neljän.
En myöskään koskaan lukenut (en ole vieläkään) mitään Vauva-, Perhe- yms yms. lehtiä.
Neuvolan tädit on yleensä olleet kivoja, täysjärkisiä naisia.
Mies on tietysti se paras tuki ja turva.
Lisäksi oli äiti, anoppi, sukulaiset ja ystävät joilta sai tukea ja neuvoja. Ja itsellä jonkun verran kokemusta lastenhoidosta ja vähän arjen taitoja. Olin 30-vuotias kun esikoinen syntyi.
Jos nyt olisi vasta yksi lapsi ja pyörisin täällä ... huh. Pelottaa ajatellakin mitä siitä seuraisi.
Ja pystyn seuraamaan vähän kuin sivullisena tätä äitikulttuuria. Olen kirjoittanut ahkerasti niitä asiallisia vastauksia ja yrittänyt pitää positiivista ajattelua yllä omalta osaltani, mutta välillä on vain pakko häippästä.
En jaksa jatkuvaa pään aukomista. Tämä tuskastuttaa taas tänään, kun edes urheilukilpailun maailmanmestaruutta ei saisi riemuita ja villiintyä karnevaalitunnelmaan. Ei elämässä ole liikaa juhlaa varmaan kenelläkään. Antaa masentuneen kansan tuulettaa!
Jos tekee mieli mököttää ja vihata kaikkea, sammuttakaa netti, TV ja valot ja pankaa puhelinkin kiinni. ap
nastalta tyypiltä, ap! :)
9
Ja pystyn seuraamaan vähän kuin sivullisena tätä äitikulttuuria. Olen kirjoittanut ahkerasti niitä asiallisia vastauksia ja yrittänyt pitää positiivista ajattelua yllä omalta osaltani, mutta välillä on vain pakko häippästä.
En jaksa jatkuvaa pään aukomista. Tämä tuskastuttaa taas tänään, kun edes urheilukilpailun maailmanmestaruutta ei saisi riemuita ja villiintyä karnevaalitunnelmaan. Ei elämässä ole liikaa juhlaa varmaan kenelläkään. Antaa masentuneen kansan tuulettaa!
Jos tekee mieli mököttää ja vihata kaikkea, sammuttakaa netti, TV ja valot ja pankaa puhelinkin kiinni. ap
liian kuumaa, tukalaa ja muutenkin inhottavan hiostavaa ja valoisaa. talvella on kaikki paremmin, voi päteä oikealla kerrospukeutumisella ja käpertyä peiton alle mököttämään.
Lisätään tähän vielä se, että nimeäkään et osaa oikein valita lapselle. Ei saa alkaa J:llä, ei saa sisältää c:tä jne.
koska se on niin JUNTTIA!