Voi *ittu, kaveri vaatii mua korvaamaan rikki menneen ikkunan..!
Oltiin lasten kanssa heillä kyläilemässä.
Lapset leikkivät jollain maalatulla kivellä, ja mä SANOIN kaverille, että pitäisköhän toi kivi viedä varmuuden vuoks pois. Kaveri itse sanoi siihen että "ei kai ne sillä mitään vahinkoa saa aikaiseksi" joten jätin asian sikseen, tosin hieman epäluuloisena kuitenkin.
No kohta lasten leikki yltyi juoksemiseksi ja siinä innostuksen tohinassa mun 3-vuotias heitti kiven kauemmaksi ja se osui vahingossa heidän ikkunaan, ja ikkuna meni rikki!
Ja nyt kaveri vaatii, että meidän pitää ostaa heille uus ikkuna!
Mun mielestä ei millään muotoa reilua, koska kivi oli heillä, lasten ulottuvilla, ja mä vielä sanoin, että kivi pitäisi ottaa pois mutta kaveri itse ei ottanut!
Nyt kaivataan mielipiteitä asiaan!
Kommentit (31)
oltiin kylässä ja mä keräsin kaikki jotka voivat mennä rikki pois käden ulottomilta. Sammutin telkkarin kun poika menee aina taputtelee telkkaria, siksi kotona ei telkkari ole ikinä päällä kun poika on hereillä. No, tämä ei käynyt teinille, jonka oli ihan pakko alkaa jotain hölöpölöuusintasarjaa katsomaan sillä hetkellä. Selitin emännälle ja teinille että mä en ole yhtä nopea kuin poikani. Jos hän huomaa jee tuolla telkkarissa on kiva värin sävy, hyökkää telkkarin luo ja taputtaa. Teini ja äiti kumpikin lupasivat vahtia ettei näin pääse käymään ja kävi silti. Asunto on pieni, eli ei voi mennä jonnekin länsisiiveen piiloon ja oli vielä tällöin tosi sateinen päivä, eikä kukaan poikaani lukuunottamatta halunnut mennä ulos. Telkkariin tuli alalaitaan joku valopistejuttu, joka mustasi koko ruudun. Mä ilmoitin heti ettei mulla ole varaa ostaa heille uutta telkkaria, varsinkin kun pyysin telkkarin sulkemista ainakin 5 krt selittäen mitä tulee tapahtumaan. Telkkari on ainakin 5 v vanha, Saksasta tilattu ja he nyt odottavat että maksan sen hinnan mitä he ovat telkkarista aikoinaan maksaneet. Teinin huoneessa on myös telkkari, vielä siinä etäisyydellä ettei sitä olisi voinut samalla tavalla rikkoa, mutta tätä ohjelmaa ei voi sillä katsoa kun näkee paremmin isosta telkkarista. Juttu on vielä auki. Mistään summasta ei ole vakavasti ääneen puhuttu eikä olla pahemmin soiteltukaan.
Itse en todella maksaisi senttiäkään
Ja pistäisin tuollaisen "ystävän" kanssa välit poikki.Jos teini ei voi mennä huoneeseensa ja luvataan myös auttaa ja sitten kun vahinko tapahtuu pestään kädet,ihme touhua!
eikä edes niitä ap:n välikommentteja :)
se korvataan.
Lapsi kuitenkin oli sinun ja ainakin minä päätän itse otanko lapseltani vahinkoa aiheuttavat esineet pois enkä sysää vastuuta toisille.
Mielestäni voit maksaa omavastuuosuuden, jos kotivakuutus korvaa loput.
(koska heittäjä oli sinun lapsesi), mutta koska olit puhunut kiven vaarallisuudesta etukäteen, niin tässä olisi hyvä kompromissi panna ikkunan hinta puoliksi. Onko sinulla laaja kotivakuutus? Sen pitäisi korvata tällaiset vahingot, tosin omavastuu jää kyllä maksettavaksi.
sinä et vahtinut omia lapsiasi,sinun olisi kuulunut ottaa itse kivi pois jos epäilit että sinun lapsesi saavats sillä vahinkoa aikaan.
sinä olet vastuussa omista lapsistasi ja korvaat heidän aiheuttamansa tuhon.
jos ajattelet noin että kivi oli heillä niin sinun ei tarvitsisi korvata niin silloin et voi mennä mihinkään lastesi kanssa jos et aio korvata heidän tekemäänsä tuhoa sillä kaikkialla muualla kuin kotonasi on muiden omistamia tavaroita
Tottakai korvaat kun sinun lapsesi rikkoi sen ikkunan. Olisit itse ottanut sen kiven pois kun tiesit että sillä voi vanhinkoa tulla. Mielestäni asia olisi toisin jos kaverisi olisi ollut yksin vastuussa lapsista, mutta koska sinäkin olit siellä paikalla, olet itse vastuussa omien lastesi tekemisistä.
Tuollaisia tilanteita varten pitäisi olla olemassa vakuutuskin jokaisella perheellä.
Mielestäni tämä on sinun vastuulla. Olisit itse voinut kieltää lastasi ottamasta kiveä. Et kai voi olettaa että ystäväsi tyhjentää asuntoasi sun toiveiden mukaan?
sun kuuluu maksaa. Olisit ottanut kiven pois muksultasi, jos kerran olit epäluuloinen siitä osaako leikkiä ilman, et tulee vahinkoa.
Maksaisit heidän omavastuuosuuden.
olen saanut päivän huvini. Kiitos ja hei!
t. ap
vähän viitseliäisyyttä peliin hei. Mitä huvia tästä ny oli saatavissa?
olen saanut päivän huvini. Kiitos ja hei! t. ap
on aivotkin? vai olisitko kysynyt kaveriltasi että annetaanko leikkiä leipäveittellä vai otetaanko pois kun on hurjan näköistä? kaveri siihen että eipä siitä ennenkään mitään vahinkoo ole tullut...ja toisella kohta suolet sylissä...järki käteen ja koita korvata se ikkuna joko vakuutuksen kautta tai muuten.
Ei ole kyläpaikan velvollisuus tehdä kodistaan sellaista, ettei teidän Nico-Petteri voi jotain hajottaa.
Kommentoidaan silti: sun kuuluu korvata ikkuna, sun tehtäväsi on vahtia omia lapsiasi, sinä arvioit onko joku kivi vaarallinen lapsesi kädessä ja tarvittaessa otat sen pois etkä kysele kaverilta.
Eipäs ookkaan! Vaan Kaija!
Hahaa! Nyt naurattaa!
Terv. Kaija eka Bee
eihän ystävä yleensä noin tee. Tietenkin jokainen maksaa oman asuntonsa ikkunat ihan itse.
Muuten menisi ystävyys poikki.
Ja pistäisin tuollaisen "ystävän" kanssa välit poikki.Jos teini ei voi mennä huoneeseensa ja luvataan myös auttaa ja sitten kun vahinko tapahtuu pestään kädet,ihme touhua!