Monta luomea sinulla on? Laskin juuri, että mulla on 101
Tai suunnilleen tuon verran, voi olla että pikkaisen meni laskuisa sekaisin. Suurin osa on onneksi ihan pieniä pisteitä, mutta koholuomiakin on :(
Miten monta luomea terveyskeskuksessa voi poistaa kerralla? Luomet on ei-näkyvillä paikoilla, haluaisin siis nämä koholuomet pois. riittääkö niiden poiston syyksi se, että vaatteet voi hangata ne rikki? Ja pystyykö 6 koholuomea poistamaan kerralla vai pitääköhän varata useampi aika?
Kommentit (14)
mieheni kaikki luomet. Hänellä niitä piisaa. Voin merkitä meikkikynällä kaikki lasketut.
Mulla on tosi paljon. Suurin osa ihan pieniä mustia pisteitä, mutta muutama iso ja ällöttävä. On pitänyt käydä pari poistamassa monta kertaa, mutta en ole saanut aikaiseksi.
Käsivarsissa näyttäs olevan pikkupikkupisteitä enemmän, pikaisesti arvioiden kokonaista 3kpl, mutta ne on vaan värilänttejä joista en välitä.
Yksi iso, ja yksi tosi pikkuinen näkyvässä paikassa.
selässä on yksi luomi.Ehkä. En sinne näe.
kun käsivarret ja naama on täynnä pisamia/kesakoita, mutta joitakin luomia löytyy.
varmaan sata ja lisäks kasvoissa tosi paljon.. Ärsyttää!!!
En pysty laskemaan, selässä ja molemmissa peppuposkissakin on luomet, onkos muilla siellä?
tai pisamia.
Luomi on aina kohollaan, siis "ylimääräiiä soluja" ei pelkkää pigmenttiä.
pelkästään käsivarsissa kyynärpäistä alaspäin näytti olevan jo yhteensä melkein 50 luomea...
Luomien määrä kasvaa lapsuudessa ja nuoruudessa ja on yleensä suurimmillaan 30–40 vuoden iässä. Tuolloin luomia on keskimäärin 15–40. Tämän jälkeen luomien määrä alkaa taas vähentyä.
Kuulostaa tosi pieneltä tuo 15-40. Mulla on lisääntynyt selvästi luomet. Olen siis 26. Kamalaa jos vielä 15 vuotta lisääntyy...mitenköhän luominen mahdan silloin olla :(
t. ap
eli koko kropassa varmaan 150 ainakin.
Myös nyt 40+ ikäisenä luomia on tullut todella nopsaan tahtiin lisää.
syy luomien poistamiseen on juuri se, että ne voivat hankautua, itseltäni on poistettu yksityisellä muitakin luomia, mutta ihan huvin vuoksi kaikkia koholuomiakaan ei kannata lähteä poistamaan. Minulta poistetuista koholuomista ei onneksi löytynyt tutkimuksissa mitään kudosmuutoksia, mutta poistatus oli silti mielestäni aiheellinen, koska luomet olivat kasvaneet aika nopeasti.
Tuollainen vähän yli 100 luomea on kyllä olematon määrä! Minulla on toisessa käsivarressa noin 40 luomea, jos en ihan pienimpiä pisteitä laske mukaan...
Luomien poiston jälkeen pitäisi suojata ne leikkauskohdat auringolta aika pitkään, joten en ehkä nyt lähtisi niitä poistattamaan. Tietysti jos olet huolissasi jostain tietystä luomesta (kasvanut nopeasti, epämääräisen monivärinen tai muoto on epäsäännöllinen), niin silloin kävisin ainakin näyttämässä lääkärille. Olethan varma, että ne kaikki ovat oikeasti luomia? ns. rasvaluomet, jotka voi raaputtaa pois (minulta on poistettu niitäkin luomenpoistojen yhteydessä), eivät ole oikeasti luomia ollenkaan ja ne ovat usein epämääräisen muotoisia ja kasvavat melko suuriksikin nopeasti.
Luomet ei ole mitenkään epäsäännöllisiä väritykseltään ja on ne varmaan kaikki luomia. Ovat siis ruskeita ja ihan luomen näköisiä. Voi olla, että menen sitten syksyllä poistamaan. Toisaalta minulla koholuomet on sellaisissa paikoissa, ettei niihin oikein aurinko käykään ellei nyt sitten paistattele bikineissä auringossa :) mutta saa nyt nähdä saanko vielä kesällä aikaiseksi tuon poiston.
t. ap