Montako allergialääketabua (ilman reseptiä saatavaa) saa ottaa?
Ostin paketillisen cetirizin-lääkettä ja pakkauksessa sanotaan vain 1/vrk, mutta eihän nuo auta yhtään! Nokka vuotaa ja silmiä kutittaa. Tämä on eka kerta elämässäni (oon 29 vee) kun mulla on allergiaa ja tämähän on ihan p*rseestä! En tajua miksi tämä iski nyt kun koskaan aiemmin ei ole ollut mitään.
Kommentit (38)
Olen ottanut tabletteja yhden päivässä nyt n. viikon ajan ja tänään on ehdottomasti pahin päivä. Nokka vuotaa koko ajan ja on tosi höntti olo. Jospa otan nukkumaan mennessä vielä yhden ja sitten huomisesta lähtien vaikka sen 2 tai 3 päivässä.
ap
allergialääkkeet pitäisi aloittaa jo ennen kun on allergiaoireita, jotta lääkkeen pitoisuus ehtii nousta riittävälle tasolle.
Lisäksi kaikille ei kaikki valmisteet sovi. Itselläni tuo Cetirizin (samaa kun Heinix ja Zyrtec yms.) vain pahentaa oireita.
nyt, joten en ole oikein selvillä näistä lääkkeistä. Ensi vuonna olen fiksumpi ja aloitan lääkkeiden napsimisen aiemmin jos tästä tulee jokavuotinen vaiva.
Mitä muita lääkkeitä sitten on olemassa? Mä olen kuullut vain tästä vaikuttavasta aineesta.
ap
On reseptillä saatava antihistamiini, ei pitäisi väsyttää. Ebastiini.
Reseptillä saa lääkkeet huomattavasti edullisemmin + saa kerralla isompia pakkauksia mukaan. Ainakin antihistamiineista Aerius on sellainen, joka ei väsytä. Lomudalin silmätipat ovat itsellä käytössä ja toimii! Ja vielä Nasonexiä nokkaan, niin olo helpottaa. Sarvikuono on myös tuttu ja jos vaan röörit on sen verran auki, että vesi tulee läpi, niin on tosi hyvä kapine.
jos tuntuu että normiannos 1 kpl / pv ei vaikuta?
Ainakin Kestinen pakkausselosteessa lukee, että vaikeisiin allergiaoireisiin ko. lääkettä voi ottaa 2 tablettia päivässä. Cetirizinillä ei lue vastaavaa.
ottanut tupla-annoksia, mutta suosittelen kuitenkin varaamaan aikaa lääkärille.
Tehokkaimpia lääkkeitä ei saa käsikaupasta.
Jos sinulla on voimakkaat oireet, niin tablettien rinnalla kannattaa käyttää silmätippoja ja nenäsumutteita.
itse. Etenkin isommalla annoksella tulee kalliiksi.
heinixiin, 2-4 tablettia päivässä.
Tuon ohjeen olen saanut allergiasaairaalan lääkäriltä. Voi olla että olis olemassa jotain tehokkaampaakin lääkettä, mut raskaus/imetysaikana tuo lääke on turvallisin.
Lääkäriin siis... Ja reseptit lääkkeisiin, niin ei tarvi arpoa.
minulla itselläni on heinix allergia lääke ja otan itse sitä 1tabletti 1/2 puolikkaan se auttaa kokeile sen kanssa vielä puolikasta ei siitä tapahdu mitään ainakin sitten auttaa lääkkeet
Aeriuksella on myös rinnakkaislääke joka kuuluu korvattaviin.. Ainoa vaan, että ei käy laktoosi-intorelantikoille toi toinen..
Levocetiriziniä otin 2 kpl 5mg tablettia kolmen aikaan päivällä. Voinko vielä tänään ottaa lisää kun tuntuu ettei ole auttanut paljoakaan. Silmät on kuin hiekkaa täynnä ym. Todella ahdistava olo tälläinen.
Vierailija kirjoitti:
Otin tuossa tunti sitten toisen pillerin (toisen olin ottanut jo aamulla) ja olo vaan pahenee! Nenästä valuu vesi ja pärskin koko ajan. Millaisia lääkkeitä kannattaisi hommata ja saako työterveydestä reseptin?
"Yliannostus
Oireet
Setiritsiiniyliannostuksen jälkeen havaitut oireet ovat liittyneet lähinnä keskushermostovaikutuksiin tai
antikolinergisiin vaikutuksiin viittaaviin oireisiin.
Suositeltavaan vuorokausiannokseen nähden vähintään viisinkertaisen annoksen ottamisen jälkeen
raportoituja haittavaikutuksia ovat:
sekavuus, ripuli, heitehuimaus, uupumus, päänsärky, huonovointisuus, mustuaisten laajeneminen, kutina, levottomuus, sedaatio, uneliaisuus, tokkuraisuus, takykardia, vapina ja virtsaumpi.
Hoito
Setiritsiinille ei ole spesifistä vastalääkettä."
Mun mielestä hyvin vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Levocetiriziniä otin 2 kpl 5mg tablettia kolmen aikaan päivällä. Voinko vielä tänään ottaa lisää kun tuntuu ettei ole auttanut paljoakaan. Silmät on kuin hiekkaa täynnä ym. Todella ahdistava olo tälläinen.
Otin vielä yhden tabletin ennen nukkumaanmenoa ja auttoi eikä tullut mitään sivuvaikutuksia. Nyt aamulla aloitin yhdellä, keskipäivällä meinaan ottaa yhden ja illalla yhden. Kolme tablettia päivässä tuntuu olevan ainakin itselleni ok.
Vierailija kirjoitti:
Mulla Aerius oli yhtä tyhjän kanssa. Ei vaikuttanut olotilaan mitenkään. Ei helpottanut allergiaoireitakaan.
Paras lääke jonka tiedän allergiaoireisiin on ylivoimaisesti Duact.
Joku aine siinä oli, mitä kannattaa varoa...
jossakin oli efedriiniä, joka estää nukkumasta 10 tuntiin. Oikeesti ihminen tarvitsee unta! Kortisonikin vie unet, joten ei ole yhdentekevää, mitä tekee. Olisko se naamarin käyttö nyt hyvä vaihtoehto?
eli pitää ennakoida siitepölyaikana ja aloittaa lääkitys n. 2 vk ennen siitepölykauden alkamista.