Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako allergialääketabua (ilman reseptiä saatavaa) saa ottaa?

Vierailija
09.05.2011 |

Ostin paketillisen cetirizin-lääkettä ja pakkauksessa sanotaan vain 1/vrk, mutta eihän nuo auta yhtään! Nokka vuotaa ja silmiä kutittaa. Tämä on eka kerta elämässäni (oon 29 vee) kun mulla on allergiaa ja tämähän on ihan p*rseestä! En tajua miksi tämä iski nyt kun koskaan aiemmin ei ole ollut mitään.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan siis.

Vierailija
2/38 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ihmeessä toista valmistetta. lisää kuvioon nenäsuihke ja silmätipat. Jos ei sekään auta, niin lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli montako antihistamiinitabua kannattaa/on sallittua ottaa päivässä. Siitepöly-yliherkkyys vaivana keväisin, tullut vasta kolmikymppisenä. Allergiaa ei ole todettu testeissä mutta käytännössä yliherkkyys on selvä.

Yhden Cetirizin-tabun olen ottanut nyt per päivä. Vesinuha silti jatkuvaa nyt allergiakautena. Limakalvoturvotuksen saan pois Duactia käyttämällä tarvittaessa. SIlmätipat (Lomudal) myös käytössä, koska silmiä polttaa muuten.

En mielelläni ottaisi käyttöön nenäsuihkeita, koska kortisoni kuivattaa ja ohentaa nenän limakalvot, ja minulla on taipumusta nenäverenvuotoon, joten nenä vuotaisi vähän väliä verta. Käytän tosin muutenkin talvisin Nozoilia nenän limakalvojen kostuttamiseen.

On tämä yhtä ampullien ja ruiskujen ja tabujen kanssa puljaamista tämä elämä...mitään näistä ongelmista ei ollut ennen 30 ikävuotta...

Vierailija
4/38 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes niissä reseptivalmisteissa.

Yleensä käytetään siinä rinnalla nenäsumetetta, tehoaa yhdessä paremmin.

Ja jos nenän limakalvot kuivuu, kannattaa käyttää myös kostutustippoja tai -suihketta.

Vierailija
5/38 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäkin tablettia. Se määrä on auttanut, vaikka tiedän, ettei antihistamiineja saisi ottaa liikaa.

Vierailija
6/38 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ikäni tosi allerginen, varsinkin siitepölylle ja nyt vasta kokeillut sitä nenähuuhtelukannua! Ihan ihme juttu kun auttaa todella hyvin eikä paljon maksakaan (olisko ollut jotain 10€ apteekista + suolapurkki -ohjeet käyttöön tulee kannun mukana). Suosittelen lämpimästi!!!!

Vierailija
7/38 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarvikuono nenähuuhtelukannu

on avuksi jos sinulla on

Nuha

Flunssa

Tukkoisuutta

Hengitysallergia

Poskiontelovaivoja

Allergia / allerginen nuha

Astma

Limakalvojen kuivuutta

Vierailija
8/38 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari tablettia kerralla, mulle ihan lääkäri näin neuvoi. Lisäksi oireenmukaiset valmisteet, eli nenäsuihke ja silmätipat. Nenäkannu on myös hyvä.

Helppo se on sanoa, että lääkkeet pitäis ottaa jo ennen oireiden alkamista, mutta helposti sitä asiaa ei muista ennenkuin ne oireet on päällä. Mutta lääkäristä saa kyllä vähän tehokkaampiakin lääkkeitä, ainakin kunnollista nenäsuihketta.

Toisaalta voi jollekin valmisteelle olla allerginenkin, jolloin oireet vaan pahenee. Itse en esim. pysty käyttämään Otrivinia, koska siitä mulle tulee kahta kauheemmat oireet. Tässä vuosien saatossa olen kuitenkin löytänyt ne mulle sopivimmat lääkkeet.

Vierailija
9/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan Cetirizin-tabletin kerran päivässä. Nyt olen alkanut ottaa kaksi kertaa päivässä. Saa nähdä auttaako paremmin. Vaivana on jatkuva vesinuha ja silmien kutina ja polttelu.

En ole kysellyt lääkäriltä saako ottaa kaksi X annoksen. Oletan että nämä lääkkeet ovat niin mietoja että voi.

Vierailija
10/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut vuosien mittaan monta lääkettä viikkojen pituisilla jaksoilla ja Xyzal on toistaiseksi paras.

Mikään antihistamiini ei auta riittävästi, kun allergia on pahimmillaan. Eikä tietenkään myöskään, jos aloittaa syömisen liian myöhään.

Nykyään aloitan Xyzalin heti, kun silmät alkavat kutitella eli helmi-maaliskuun vaihteessa, enkä enää tarvitse nenäsuihketta ollenkaan. Touko-kesäkuussa tarvitsen silmätipat avuksi.

Vierailija
11/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mielestäni _ehdoton_maksimiannos_. Jos se ei riitä, niin lääkäriin. Ja tosiaan kunnon allergianenäsuihke mukaan.

Vierailija
12/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antihistamiini kannattaa ottaa iltaisin, koska oireet ovat jostakin syystä yleensä pahimmat aamuisin, ja lisäksi mahdollinen väsyttämisvaikutus tulee hyödynnetyksi illalla.

Vierailija
13/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisena sivuvaikutuksena voi toki olla joillakin, mutta esimerkiksi itseäni se ei väsytä ollenkaan.

Vierailija
14/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on molemmilla siitepölyallergia. Mieheni nukkuu antihistamiinia syödessään vähintään 5 tuntia/vrk enemmän kuin minä. Minua ne eivät väsytä ollenkaan. Siksi mieheni onkin ottanut siedätyshoidon.

Vierailija
15/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin aikaisemmin Cetirizinia, mutta se väsytti ihan liikaa. Nyt syön Aeriusta, lääkärin määräyksellä. Vuoden ympäri 1 tabletti ja siitepölyaikaan pahimmillaan neljä tablettia päivässä. Jos on lomaa, niin saatan ottaa cetiriziniä yöksi, mutta sitten pitää varautua 12 tunnin yöuniin. Käy tavallaan unilääkkeestä :)

Vierailija
16/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Aerius oli yhtä tyhjän kanssa. Ei vaikuttanut olotilaan mitenkään. Ei helpottanut allergiaoireitakaan.

Paras lääke jonka tiedän allergiaoireisiin on ylivoimaisesti Duact.

Vierailija
17/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatu aerius ja ohjeena enintään 4 päivässä tarpeen mukaan.

Vierailija
18/38 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista lääkettä ei ole tullut vastaan 50 vuodenaikana, joka olisi vienyt oireet täysin.

Vierailija
19/38 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tuossa tunti sitten toisen pillerin (toisen olin ottanut jo aamulla) ja olo vaan pahenee! Nenästä valuu vesi ja pärskin koko ajan. Millaisia lääkkeitä kannattaisi hommata ja saako työterveydestä reseptin?

Vierailija
20/38 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 25 vuotta voimakkaasti allerginen varsinkin koivun siitepölylle ja viime päivät ovat olleet jälleen kerran vuoden suurinta kärsimystä. Minulla kortisonilääkitys, silmätipat, astmalääkkeet ja lisäksi allergiatabletti ja olen tällä hetkellä aivan tukossa. Työssäkäynti on tuskaa, mutta sitkeästi olen töihin mennyt vaikka olen aivan tukkoinen. Eikä pari tablettia vielä mitään auta, avun VOI saada n.viikon säännöllisen kuurin jälkeen.