§§§§ MARRASMASUT PERJANTAIHIN!! §§§§
Kommentit (36)
Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa... Myös täällä päänuppi olisi kyllä kypsä synnyttämään vaikka heti, mutta kohdunsuu on " korkealla ja napakasti kiinni." Kivuttomasti supistelee, muuta ei tapahdu. Argh...
Mulla ei ole minkäänlaista siivous- ja pesänrakennusvimmaa. No, vauvan vaatteet on perstyinä ja eilen jopa silitin niistä ne paremmat, äitiyspakkaukselle on tsi-helmaverhoilu ja löysin jopa vanhoihin rattaisiin uuden patjan ja Citymarketin alesta bongasin Carenan lämpöpussin 35¿:lla. " Hoitopöytä" on meillä Pikku Piian alusta pesukoneen päällä ja vieressä kapeassa korissa pakolliset pikkutarvikkeet.
Eilen oli perhevalmennuksen synnytyssairaalaan tutustuminen. Kätilö oli tosi mukava, mutta aika ankealle siellä näytti. Synnyttäneet majoitetaan yleensä NELJÄN hengen huoneisiin - ihan epäinhimillistä minusta. Samoin salit olivat aikas lailla riisuttuja, vaikka kyllä kai siellä kaikki tarpeellinen oli - oon vaan nähnyt paljon viihtyisämmänkin synnytysosaston... :-( Tuolla ei olisi kivaa synnyttää yöllä, koska kaikki lääkärit (gynekologi, anestesiologia ja pediatri) päivystävät kotoaan käsin ja eivät siis ole paikalla " heti" , jos jotain menee pieleen. Ajatella, jos vaikka istukka jää kiinni ja sitä vuotaa pari litraa yhdessä hulauksessa ja lääkärit rappaavat vielä autonikkunoita kotipihalla... Ei auta kuin toivoa, että kaikki menee tosi hyvin. Jokatapauksessa mulle kirkastui, että haluan kokeilla terapiapalloa ja suihkua/kylpyä avautumisvaiheessa, ilokaasua ja ponnistaessa synnytysjakkaraa. Unelmissani pärjään ilman epiduraalia, mutta sen sitten aika näyttää onko se " pakko" ottaa.
Pikkuinen voi kai hyvin, kantapäät näkyvät välillä kananmunan kokoisina liikkuvina möykkyinä massullani - on sillä voimia! Neuvolassa kävimme tiistaina, kaikki oli aivan mainiosti. SF-mitta oli pysynyt samassa kuin 2 viikkoa sitten, mutta toisaalta sillloin pää oli vielä tosi korkealla ja nyt se on sentään edes vähän laskeutumaan päin. Verenpaineet ovat edelleen alempana kuin alkuraskaudessa, pisu puhdasta ja sykkeet hyvät.
Sanokaas muuten te, jotka olette aikoneet ottaa äitiyspakkauksen pahvilaatikon käyttöön, mitä siihen laitatte vauvalle peitoksi? Äitiyspakkauksen peitto on niin hervottoman iso, ettei sitä voi kyllä laatikossa käyttää... mulla on Ikean " Uggla" (trikoo toisella puolella, toisella ohut frotee) kapalopeittona ja ajatellin, että laatikossa vauva on joko siinä kapaloon kieputettuna tai pienen polarfleecepalan alla. Kuulostaako hullulta? Meillä pinnasänky on tulossa taloon vasta joulun alla, joten siihen saakka on pakko pärjätä pelkällä laatikolla...
Jaksamista viime metreille, kanssasiskot!
T. Moonika75 + masukki 37+3
Haukotuttaa pirusti... pitäsköhän lähtee vaikka postilaatikolla kävelee jos vahingossa pääsis hiukan piristymään :)
Aika monella jo suppailee liki tosissaan, meillä ne ajottuu noihin sunnuntaipäiviin. Muutamana sunnuntaina ihan tosissaan supistellu ja aika kipeestikkin ja tihein välein... vaan eipä ne oo tainnu pahemmin tulosta tuottaa :( Kohdunkaula lyhentyny sentin ja paikat pehmeinä ollu vaikka kuinka kauan, samassa jamassa kökitään edelleen, höh!
Paikat ihan järjettömän turvoksissa, eikö siihen auta enää mikään juominen tms. Lääkäri olikin viimeks sitä mieltä, että saattavat aikasemmin käynnistää mikäli tilanne pahenee... tuskin ainakaa yli antavat mennä. On tää eri kärsimystä jo tässä vaiheessa :) Kai tän kaiken sit viel kestää kun tietää mikä siitä palkkioks on tulossa :) Tai pakkokin se on!
Surffailin äsken nettikaupoilla ja tilasin parit joululahjat. Mulla kun on myös shoppailu ihan oikeessa muodossaan kielletty, pakko sitten tehä ostoksia täällä. Kummitytölle tilasin nuken jonka mukana tulee kaikkee hoitokrääsää ihan simona :) hän saa sitä sitte hoitaa kun äiti hoitaa uutta vauvaa, maaliskuussa se kylläkin on vasta tulossa...
Nyt taidan mennä kattoo josko telkusta löytyis jotai saippuasarjoi joita katsellessa ei todellakaan tarvi kuluttaa energiaa edes ajattelemiseen :)
Kirpsakkaa päivää taas kaikille!
Jonsku ja Tiitiäinen rv 35+2
Ps: mitä tää järkyttävä vihlonta alakerrassa, aina sillon tällön, tarkottaa?? ei se oo supistusta sen tiiän... ehkä jotai liitoskipui??
Toivon hartaasti, että paikat vähän avautuis ja päästäis maanantaina käynnistelemään. Olo ei todellakaan ole mikään hyvä näin viime metreillä. Mulla on ollut ongelmia matalan verenpaineen kanssa, mistä aiheutuu silloin tällöin huimausta. Aionkin tänään käydä ostamassa salmiakkia, nam!
Ihanaa, äiti tarjoutui vapaaehtoisena hoitamaan meidän vauvaa sillä välin, että päästään miehen kanssa jouluostoksille sitten joulukuussa. Jospa sitä parissa tunnissa sais kaiken ostettua. Olen miehelle sanonut, että käydään ostoksilla vuorotellen, mutta se ei kuulemma uskalla jäädä vauvan kanssa kahdestaan kotiin. On ne niin pelottavia, nuo vauvat... =)
Supisteluista ei tietoakaan, ainoastaan alavatsan kipuilua. Taidan ottaa imurin esille ja alkaa siivoilemaan. Sauna ja seksi eivät nimittäin ole tehonneet, jospa siivous tuottais tulosta..
Milla ja vauva 39+2
Viikko siis laskettuun aikaan (4.11) ja olo sen mukainen. Supistuksia tulee erityisesti kun menen pitkälleni ja ovat " tiukempia" kuin aiemmin, mutta eivät mitenkään kivuliaita, joskaan eivät kivaltakaan tunnu. Minullakin noita alapään vihlaisuja ja ne on lisääntyneet nyt olennaisesti ja tekee tosi kipeää. Nehän ei kestä kuin hetken mutta se hetki saa kyllä askeleen välillä pysähtymään tai jopa vedet silmiin. Olen itse ajatellut että ne on jotenkin kohdunkaulan lyhenemiseen tai avautumiseen liittyviä mutta en tiedä.
Nicki83 kyseli sektiosta; mulla sellainen takana esikoisen kanssa (perätilan takia) ja toivuin erinomaisesti itse. Tein ne niiden suosittelemat jumppaliikkeet uutterasti kuten oli määrätty 2vk ajan ja vältin nostelua, tosin kyllä vauvaa ja turvakaukaloa tuli pakostakin kannettua. Sektio-päivä ja seuraava päivä on kivuiltaan kovia ja kun pitää ensimmäisiä kertoja nousta sängystä tuntuu kuin vatsa ratkeaisi, mutta sitten alkaa rakettimainen toipuminen. Eikä tullut mitään masennuksia, päinvastoin. Maidonerityksen kanssa sai kyllä tapella. Ja vielä yksi juttu; mulle syötettiin kipulääkkeenä Panacodia mutta sitä en enää missään nimessä ottaisi. Lastenlääkärit ainakin osa sitä mieltä että voi erittyä maidon kautta vauvaan ja on keskushermostoon vaikuttava lääke eivätkä suosittele missään nimessä.
Maaria73; mulla on tuttipulloja tälle kakkosellemme pari hankittuna ja pestynä ja keitettynä, samoin pari tuttelipurkkia. Esikoisen kanssa niitä tarvittiin heti sairaalasta kotiuduttua ja vauvan pullot ja pullotutit pitäisi aina kiehauttaa ennen uutta käyttöä (tai helpompi tapa keittää vedenkeittimellä ja laittaa kiehuva vesi pulloon hetkeksi) niin helpommalla pääsi kun ei koko ajan tarvinnut yhtä varten keitellä vettä. Mulla on sitten siitä vauvojen vedentarpeesta faktaa kun anoppi painoi ihan kunnolla päälle esikoisen kanssa (30v sittenhän ne on kantaneet vesipulloja joka paikkaan) niin selvitin näiltä tahoilta kun asioitiin muutenkin:Lastenklinikan kirurgi ja sairaanhoitaja ja ravitsemusterapeutti, neuvolatäti, kaveri-kätilö ja kaikkien vastaus sama: Vauvat EI tarvitse vettä kuin kesähelteillä tarvittaessa janojuomaksi. n.6kk asti keitettyä, jäähdytettyä vettä, sitten käy vesijohtovesikin. Ja vielä yksi juttu pulloista; käytin esikoisen kanssa ns. koliikkituttipulloja, vaikka ei sitä ollutkaan, ja oli tosi ns. tyytyväinen vauva. Mitä menetettävää jos niitä käyttää?? On vain työläämpiä putsata ilmapohjan takia.
Minttukukka; siis oliko sun vauva rv37+1 jo 5353g vai arvioitiin sen kokoiseksi täysiaikaisena? Huhhuh jos on tuon kokoinen jo nyt, onkohan LA mennyt vähän pitkäksi? Tsemppiä..! Yritä saada käynnistys. Mun 3760g tuntuu jo pieneltä.. (tosin neuvolatäti selitti että lääkärin arviot on tarkempia kuin koneiden kun kone laskee koon mm. vatsanympäryksen mukaan ja se ei välttämättä ole suoraan verrannollinen painoon vaan voi olla vaan vauvan kropan tyypistä kiinni.. tai jotain..)
Nyt esikoinen huutaa polvessa, mutta kyllähän tätä tarinaa jo tulikin.
Ja eikun kasvattelemisia kaikille!
Silja74, rv39+0
Tossa lueskelin tätä odotuspalstaa ja erityisesti juttua lapsiveden vähyydestä. Jollekin oli todettu vedenmääräksi N- ja laitettu ä-polille lähete jatkotutkimuksiin. Mulla viikkoja on vasta 34+2 ja jo kahdella viime kerralla neuvolassa vesi ollut N-. Täti ei meidän neuvolassa näyttänyt olevan lainkaan huolissaan, sanoi vaan ,että varautukaa siihen että pikkuinen syntyy hyvissä ajoin ennen LA:ta. Nyt alko kuiteskin miettityttään, mitähän vaaraa tuosta veden vähyydestä on? Oliko täti turhan levollinen, pitäiskö käydä kuitenkin soittaa äpolille? Onko teillä kellään muulla vähän lapsivettä?
Aamu oli jokseenkin ahdistava. Mahaan sattui, ihan löysällä oli ja vessassa piti juosta ainaskin viis kertaa. Nyt on jo helpottanut. Toivottavasti tää nyt ei ihan vielä ennakoi synnytystä, saishan noita viikkoja vielä tulla... Onneksi isi otti esikon mukaansa kaupunkiin, niin oon saan levätä rauhassa. KOhta varmaan tulevatkin takasin. Supistuksia tulee, mutta ei kivuliaita. Närästää... väsyttää ja janottaa. Mut jaksoinpa kuitenkin käydä koiran kanssa lenkillä ja vähän imuroida. Ruokaa ei taida jaksaa tänään tehdä, jospa eiliset riittäis...
Toivottavasti iltaa kohden paranee olotila.
Jaksuja kaikille,
Mangusti ja pikkuinen 34+2
Aikas vähän vauvoja syntynyt vai ovatko vielä palanneet koneelle!
Eilen oli neuvola/lääkäri.. oli kohdunsuu lyhentynyt sentillä ja ihan pehmee.. eli joutuu vissiin vielä odotella :-( Menkkamainen kipuilu alkoi alaselässä puolitoista vuorokautta sitte, onko muilla? Mitä lie sitten meinaakaan. Kiinnittymistäkään ei ollut vielä tapahtunut mutta sehän saattaa tapahtua vasta synnytyksen aluksi.
Meillä on ostettuna uudet tutit (siis yksi kahden paketti) esikoisen vanhat tuttipullot käyvätkin mikäli semmosille tulee tarvetta. Eihän sitä vettä alkuun tarvitte ollenkaan.. esikoisella annon joskus pulauttelun päälle hörpyn että sai suun putsattua mutta kai sekin kannattas antaa pikkulusikalla ettei lapsi innostu siitä pullosta.
Meillä on pikkunen fleese peitto sinne äpakkauksen laatikkoon.. eiköhän se alkuun riitä.
-K rv 37+5
Kävin tänään kampaajalla, ihanaa! Hrr, meinasin nukahtaa kun kampaaja hieroi päätä niin rentouttavasti. Nyt on pirtsakka fiilis uudella tukalla =)
Taidampa iskeä talon kimppuun! Kävin tänään ostamassa swiffer dustersseja, saas nähä miten toimii. Oon ihan liekeissä siivouksen suhteen, se on mun mielenhäiriöni. Mies murisee, että pitääkö tätä taloa joka päivä hinkata. Pitää. Tai ei ehkä, mutta, mutta... Oon aina ollut tällainen perfektionisti siivouksen suhteen, vaan voipi olla, että siihen tulee muutos vauvan synnyttyä. Tuskin on enää aikaa/kiinnostusta kiillotella pintoja samalla antaumuksella kuin ennen.
Hyvää viikonloppua mammoille ja masukeille!
Noema ja Onni 37+5
Niin se viikko taas lähenee loppuaan, ensiviikon tiistaina ollaan jo marraskuussa:)
Näin viimeyönä aika sekavaa unta, lapsivedet meni.. tai sitä tuli kokoajan:) Sit tuli myös limatulppa, joka oli napanuoran näköinen ja sen päässä sellainen " tulppa" , heh:D Siistejä unia. Odotin kokoajan että millo alkaa supistukset, muttei niitä sit koskaan kuulunutkaan.....
No, unesta todellisuuteen; Supistelee, muttei kipeästi. Ainoastaan seksin jälkeen supistelut tekee todella kipeää. Liitoskivut alkanu vaivaamaan ilkeesti, TOSI ilkeesti!
Kumpa tää aika menis jälleen kerran nopeemmin....
SaJuTu 35+2
Täällä ollaan ja paikat niin pitkinä ja epäkypsinä että =D. Joo, sattu tulee uus ultralaitekkin just meitä ennen, jota ne tunnin näpers äitipolilla käyttökuntoon ja lääkräi ei osannut edes sitä käyttää, joten painoarvio ois nyt jo 3229 gr ja viikko sit oli tarkempi kuvakin ja painoarvio 2800 gr. No en tiedä sitten kun lääkäri sanoi että meni yläkanttiin hänen arvionsa, grh.
Supistellu on ja kun tunnusteli kohdunsuun niin huimasti oli sormelle auki ja kuulemma kanavaa vaikka kuinka jäljellä.... ääh. Anto seuraavan ajan 10.11 jolloin ois rv 40+1. En halunnu ees aiemmin kun käynnistyy itekseen jos käynnistyy kun en usko että tästä tilanteesta ihan helpolla lähtee tulemaankaan. Mutta näin elellään ja toisaalta ihanaa että ehtii vielä laitella joulua ennen sitä kääröä ! Tytöt eilen leipoi torttuja ja tänääkin kuulemma aikovat, ihan yksikseen osasivat tähtitortut tekasta =))).
Nukuin tuossa pari tuntia ja nyt pitäs tosiaan lähtä torttutaikinaostoksille ja shoppailla netissä joululahjoja jne jne jne. Hommaa riittää ja toivonkin ettei vauva nyt syntys kun ei " jouda" synnyttelee =D.
MAARIA73 : äidinmaito RIITTÄÄ vauvalle myös janojuomaksi, vettä ei tarvita. Rinta tuottaa ekaks sellasta ohutta luiruu maitoo, jolla se vauva tyydyttää janon ja sitten tulee vasta se paksu takamaito millä sitten tyydytetään nälkä =). Pulloruokinnalla voi kyllä sitten vauvan suun " huuhtoa" lopuksi vesi tilkalla. No, en tiedä onko sekään välttämätöntä.
TUTIPULLOISTA : meillähän oli 2 ekaa ainoastaan rintamaidolla ja 2 seuraavaa pelkästään pullomaidolla. Pulloruokituilla oli sellainen 10 kpl tutipulloja, aluksi niitä pieniä. Tein itse yöksikin maidon pulloon valmiiksi jääkaappiin, mutta olen vakoillut vauvapuolelta että nykyään ei sais enää valmista maitoa säilyttää.... Nyt oon hommannu 2 aventin tutipulloa ja aventin rintapumpun ja sillä aion käynnistellä maidontuotannon ja kuulemma aventissa ois äidin rinnan mallinen se tutiosa että vauva ei ala hyljeksimään tisua.
Mutta paljon tsuppareita niitä toivoville ja kaikille ihanaa perjantai-iltaa
Rapuäiti ja neiti-Töppönen 38+2
että testailin tuossa käsikäyttöistä rintapumppua, vaikkei tissistä mitään vielä tulekaan, niin se kävi huitsin kipeää. Kuuluuko rintapumpun oikeasti imeä noin voimakkaasti? Tuntui, että se imasee koko tissin sinne suppiloon....vaikken pumpannutkaan kunnolla, vähän vain kokeilin.
Joku tuossa mainitsi peräruiskeen annon ennen synnytystä. Itse kuulin että sitä ei enää annettaisi (Salossa ainakaan). Tosin en kyllä ole mitään " itsetyhjennystäkään" tai syömättömyyttä harkinnut kun ei tiedä milloin se lähtö synnärille tulee. Kai se tarkoittaa sitten ns. täydellistä relaksaatiota synnytyksessä - yök. Tosin raudan syönti hoitaa aikas hyvin tuon vatsan tyhjennyksen päivittäin joten tuskin sitä isoa lastia synnytyksessä saa aikaan. ...kivoja juttuja nää. Kertokaa kokeneemmat miten tämän kanssa kannattaisi menetellä tai miten itse olette asian hoitaneet?
katzuska&bebe, 38+2
säännöllisesti, muttei kipeesti. Lääkäri sanoi eilen että selkeästi pitää muuttua ennen kuin tosi on kyseessä.
Eli eilen nla- täti pisti suoraan lähetteen synnärille, paineet 160/108, pissi ekaa kertaa plussalla ja turvotukset kevyesti kolmella plussalla...
Sanoi ettei yli kolmenkymmenen vuoden kätilöaikanaan ole nähnyt samanlaisia jalkoja. Ihmetteli vaan että miten olen kävellyt neuvolaan.
Synnärillä kuitenkin paineet oli ihan ok samoin käyrät. Eli kotiin vaan huilaamaan. En kyllä huilaa, sillä haluan jo vaavit ulos!
Eli kohta koirien kanssa lenkille ja sitten yläkertaan vaatehuonetta järjestelemään.
Seksiä on täällä ihan turha ruinata, mies lupaili että josko vuoden päästä. No ymmärän sen kannan, koska on kyse siitä ettei halua " satuttaa" vauvoja. Eli olen ilmeisesti tukkijalkoineni ja kottikärryillä kuljetettavan mahani kanssa yhtä haluttava kuin ennenkin ;)
Mukavaa viikonloppua kaikille ja laitahan Romena ainakin tänne oikein reilusti niitä omia suppareitasi!
Sankku ja asukit 36+5
Tänne ei mitään erityistä kuulu, normaalia tuskailua. Vähän vaan yöunet käyneet entistä vaikeammiksi.
Ihan ekaksi pakko kommentoida aikaisempaa sähläystäni. Silja-74 jo ihmettelikin jättimäistä vauvan kokoa jonka tänne ihan pokkana kirjoitin. Sainkin äsken makeat naurut kun itse tajusin mitä olen kirjoittanut. Vauvani kokoarvio oli oikeasti 3535 g eikä 5353g... Ja paino olisi ollut tuo siis silloin 37+1 eli ei se syntymäpainokaan yli viisikiloiseksi yllä. toivottavasti! Isolta se silti tuntuu kun kuulemma kasvaa jotain 200 g viikossa. Minusta tuntuu nyt että varmasti halkean kun vauva tuolta tulee. En tajua miten se voi mahtua(vaikka olisi kolmekiloinenkin), eikös sieltä kohdusta ole kuitenkin aikamoinen matka ulos? Minulla lääkäri ei yltänyt kunnolla kokeilemaan kohdunkaulan pituutta sormillaan ja sekös pani minut tietysti mielessäni kauhistelemaan miten se vauva sieltä ahtautuu sellaisen matkan.
Mies lähti viikonlopuksi työn puolesta reissuun. Ei onneksi kauas, jos pitäisi vaikka sairaalaan lähteä, mutta minusta on aina kurjaa on olla kotona yöt yksin. Oon kai sitten jonkin sortin läheisriippuvainen kun aina tulee ikävä erossa ollessa. Muut kai nauttisi omasta ajasta mutta minä en saa oikein mitään tehtyä. Eikä tämä raskaudenaikainen herkistyminen auta asiaa lainkaan.
Täältä taas tuli vain valitusta, mutta ehkä sen sallitte. Iloa viikonloppuun kaikille:)
Monella tuntuu olevan aika tuskaiset oltavat jo, toivon että te joilla näin on niin saisitte pian käydä tositoimiin!!
Äitykkä80: täällä sama homma liitoskipujen kans, tuntuu että välillä ei pääse mihinkään liikkumaan :(
Näpiskä ja katzuska: mullakaan ei oo mitään merkkejä supisteluista, ei edes harjoitussupistuksista koko aikana oo ollu (tosin en kyl niitä edes tunnista ...)
Moonika75: " Mulla ei ole minkäänlaista siivous- ja pesänrakennusvimmaa" , mulla on ihan sama tilanne! Välillä ihan nolottaa ku lukee teidän muiden innostusta siivoilla ja leipoa yms. Joulukin lähestyy, enkä oo jaksanu edes ajatella sitä lahjojen ostoa kauheessa jouluruuhkassa (enkä oo tietty saanu ostettua niitä aiemmin) + joulusiivousta.
Noema: Kerroppas miten swiffer dusterssit toimi?! Kiinnostais kovasti ku oon niin onneton tän siivouksen kans nyt ....
(.) Tänään oltiin äitiyspolilla tarkistamassa minkä kokoinen kaveri on (johtuen siitä että mulla on lievä raskausajan diabetes). Kokoa oli nyt 3 300-3 400 g, tuntu jotenkin isolta ku mietin että kasvaa vielä näinä loppuviikkoina sen 150-200 g/vko. KÄÄK!!!! Paikat oli vähä ilmeisesti pehmenneet, mutta kohdunkaulaa oli vielä hyvin jäljellä. Eli ei taida olla ihan heti tulossa maailmaan. Kaveri on rt:ssa mutta ei ole vielä kiinnittynyt.
Synnytyssaliin käytiin tutustumassa muutama viikko sitten, ja kuultiin samalla että vauvalaa eikä perhehuonetta enää ole. Ja mä oon ihan onneton nukkumaan oudossa paikassa ja metelissä! Kuinkahan väsynyt sitä oonkaan kun sitten kotiudutaan sairaalasta??!! Korvatulpat aion kyllä ottaa varuuks mukaan mut epäilen ettei auta, perhana vie ku stressaaan sitä jo valmiiks nyt ....
Mutta eiköhän tässä ole tarpeeksi taas vuodatusta :)
Hyvää viikonloppua kaikille mammoille!
Tintta-liisa ja kaveri rv 37+1
Vielä ehtii perjantaille kirjoitella!
Eli YHÄ kotosalla. Tai tänään on tullut käytyä vähän kodin ulkopuolellakin, ja ihan mukava päivä takana:o) Päivällä kaveri kävi laittamassa mun hiuksia, ite ei oikein jaksa... oli kivaa kun joku näpersi:D Sit kävi miehen vanhemmat kylässä, ja sitten oltiin miehen kanssa käymässä mun porukoilla.
Suppailu on tänään ollut lähinnä sellaista jatkuvaa kurjaa kk-kipua. Tyyntä ennen myrskyä...?:o) Viime yönä tuli supistusten jälkeen sellaista vihreää limaa tuolta alakerrasta...yöööök. Tiedä sitten mitä kummaa se nyt mahtoi olla. :-/ ja tänään on muuten kummasti ollut oksettava olo...
Rapuäiti ei sitten vielä jäänyt sille tielle!:D No, jos me " avautumisvikaiset" saatais kuitenkin jouluksi vauvat kotiin;o)
Ei sentään, mä kyllä aion parin päivän sisään mennä uusiksi saliin (päätin niin!!!;) ENKÄ SIELTÄ POISTU kuin vasta synnytettyäni, sitten keinolla millä hyvänsä;D Sitä paitsi meillä on miehen veljeltä videokamera lainassa, ja he tarvii sitä viim. marraskuun lopussa itse kun saavat myös nyytin, eli sopisi neidin syntyä sitä ennen että saadaan meidän vauvasta videoo:D
Onhan tässä toki jotakin positiivista... (pakko koittaa silleenkin ajatella..) eli oon saanu pitää miehen KOKO viikon kotona!! *tuulettaa* Mutta pian pitäis päästä tosi toimiin, ettei mee hukkaan koko isyysloma tässä supistellessa!!
Teil näytti olleen näitä s-juttuja tänään täällä. Mua ainakin henk.koht. yhdessä välissä mietitytti just se, niinkuin jonkun mies kuului ajattelevan, että kun se vauva on siinä " mukana" koko ajan, ettei voi vauvan aikana harrastaa.
Mutta hmm... kuinka moni teistä muistaa niistä ajoista jotakin, kun on tullut köllittyä siellä oman äidin masussa... että mitä ne isi ja äiti silloin oikein keskenään hommaili...?;D
Nyt ei jaksa kökkiä kauempaa, viikonloppuja kaikille:D
P:n mamma 38+5
heti ensinnäkin kaikille jotka tänään pääsevät tositoimiin ONNEA MATKAAN!!!!!
eilen en ehtinyt pinoutua ollenkaan enkä nytkään lukenut sitä pinkkaa läpi, joten saatan olla pihalla vähän...Mites Pylleröinen jaksaa?!
Mä kävin keskiviikkona lääkärillä ja PAIKAT ON PEHMENNY!!!! Jes, mä kun ajattelin et nää mun supparit ei tee muuta kuin kiusaa mua!!
Kaikki ihan ok muutenkin, paineet, hemppari ja pissa ok eikä painoakaan nyt ihan hirveesti ollu tullu. Sf- mitan lääkäri unohti mitata, mut ens viikollahan sinne neuvolaan taas meen.
Lääkäri tosiaan sanoi että on ihan pehmeet paikat ja että jos yhtä napakasti jaksaa supistella niin ei varmaan kauaa enää mene että synnytys käynnistyy. Mua supisteli kesken tutkimuksenkin aika napakasti jokhon lekurikin tokaisi jo että oho!
Ja paljon kipeempiä on tullut sitten parina iltana..keskiviikko iltana parhaimmillaan tunnin verran 5 min välein:) Just kun alettiin miehen kans miettiä että jokohan sitä pitäis ajatella sairaalaan lähtöä niin ne loppui kuin seinään. eilen tuli muutama kipeä ja yöllä samoin. Nyt ei mitään. Aloinkin siivota lasten huoneita, vaihdan lakanat ym..ettei sitten ole joka paikka siivousta vailla jos lähtö tuleekin pian.
Närästys on täälläkin riesana, viime yönä heräsin oksennus suussa, yäk:( Ja tuntuu et mikäänn ei oikein auta. Alaselkää jomottaa kovemmin aina vaan ja liitoskipu on välillä ihan järkkyä. Mut jaksan jo ajatella hieman positiivisemmin tuon lääkärireissun jälkeen, että jospa tää vauva pian syntyis.
Nyt meen jatkaan siivoilua,, Oikein kivaa viikonloppua kaikille ja synnyttämään lähteville paljon onnea matkaan!!!
äitykkä ja poikanen rv 36+3