§§§§ MARRASMASUT PERJANTAIHIN!! §§§§
Kommentit (36)
Aikaisin ollaan hereillä, muuten en olisi ylhäällä mutta tänään opiskelijakaverit jotka valmistuvat ajallaan esittävät opinnäytetyönsä ja onhan ne nähtävä :) Noh, yli puolet luokasta venyttävät valmistumista erinäisin syin, etten ole ainoa joka ei nyt papereita saa käteen.
Ollut jotenkin levoton olo viime aikoina. Ruokahalu on vähentynyt entisestään, jotkut väittävät sen enteilevän synnytystä parin viikon sisään. Se nyt on edessä joka tapauksessa viimeistään 5vkon sisään niin onko tuo ennuste nyt niin ihmeellinen :) Yö meni valvomiseksi, ravasin vessassa ja oli todella hankala löytää hyvää nukkumis asentoa kun selkää ja mahaa jomotti. Ja maha oli kova kuin kivi. Silti en huomannut sellaista ' huippua' näissä tuntemuksissa että voisi varsinaisiksi supistuksiksi sanoa. Ensikertalainen asialla, joten valaiskaa viisaammat jos olen väärässä :)
Hmm. Tämä vauveli on siis todennäköisesti tulossa sectiolla maailmaan ja nyt on sitä tullut vatvottua mielessä. Perätilassa siis köllii, joten mulle ei oikein annettu mahdollisuutta että jos se perätilassa pysyy niin alakautta synnyttää. Kuulemma yleinen käytäntö varsinkin ensisynnyttäjillä. Pelottaa hieman, ei niinkään enää itse leikkaus ja siitä toipuminen vaan ne fiilikset jotka siitä koituu. Olen ymmärtänyt että se voi aiheuttaa joillekin masennusta. Toisaalta ehkä eri tilanne kun tietää etukäteen että näin todennäköisesti tulee käymään niin ei koe sitä sitten niin shokkina. En tiedä, hyvin sekavia on mietteet tällä hetkellä asiasta.. Viisaammilta/kokeneemmilta kommenttia saa tulla. Ja nyt heti mainittakoon ettei tule väärinkäsityksiä, keisarilla synnyttäneet ei ole mun mielestäni mitenkään sen ' huonompia' äitejä kuin muutkaan, omalla kohdalla asia vain panee miettimään, onhan tämä jännä paikka..
Ja päivät sen kun vähenee
Niksulainen ja masukki 36+5
Ei mitään ihmeellistä täältä Hgistä, taivas oli kirkas mutta nyt tummat pilvet peittivät sen, eiköhän tuo lupaile sitä vesisadetta, joka sulattaa lumet =( Ja tänään kun mun piti mennä lenkille piiiiiiiitkästä aikaa.
Voinnissa ja masussa ei ihmeellisempää, viiltelee ja nippailee ja pää oli kipeä - auttoi kun otin jonkun ParaTabsin tai semmoisen ja söin. Kaveri liikuskelee ahkerasti, taidan lisätä hankintalistalle vielä valjaat - eihän sen perässä muuten pysy.
Taas oli yksi jakaantuminen tapahtunut, kohtahan me loputkin =)
Cindi ja Teuvo-Tellervo rv 38+5
En ymmärrä!! Toissa iltana seittämältä irtos limatulppa mut ei se nyt ota syntyäkseen.. Yällä valvoin pari tuntia säännöllisten supistuksien kanssa ja sit ku olin soittamas syynärille ne lops! ne lopahti...
En tajuu... Olishan se kiva ku se nyt tulis jo...
Ehkä pitää lähtee kävelylle tai siiota tai jotain, mut ku ei pysty kunnolla ees kävelee ku pienessä haara asennossa...
No joo, mut Mites muilla??? Kohtahan niitä vauvoja on pakko alkaa tupsahtelee vähän enemmän...
CIIRA 38+6
Mä kanssa täällä odottelen, että josko niitä vauvauutisia tipahtelisi vähän enemmän. Aika vähän loppujen lopuksi tullut! Itseäni en vielä noiden vauvauutisten tiedottajaksi ihan lähiaikoina uskalla ennustaa, kun vaikka kuin eilen nlassa sanottiin, että olisi laskeutunut, niin niinpä esikoisenkin " piti" tulla ihan koska vain ja syntyi 41+4 käynnistettynä. Mä vain luulen, että meikäläisen " kantoaika" nyt on enemmän kuin sen 40, joten ei kai tässä auta kuin olla ja odottaa...
Onneksi ensi viikoksi on joka päivälle jotain ohjelmaa, niin eipä ehdi tylsistyä! Ja tuossa aamusella yhtäkkäiä tajusin, että jännää piisaa muutenkin, kun kaksi serkkua odottaa perheenlisäystä marraskuun aikana, samaten yksi kaveri, joten saapa nähdä, missä ensin pallero syntyy! Muilla on lasketut ajat loppupuolella, mulla alussa, mutta en taida ehtiä kuitenkaan ensimmäiseksi :-)
Ihana pakkasilma on joo, mutta taitaa tästä sitten loskaksi tosiaan muuttua :-( Toisaalta ihan hyvä, koska mulla on köynnösruusut peittelemättä ja samettiruusut olivat niin hienoja aina pakkasiin saakka maassa, etten niitä sitten ollut ottanut pois, joten otan viikonloppuna!
Mukavaa viikonloppua kaikille ja ne rv:t täällä 38+4
Kerrankin hereillä ihmisten aikaan! Paikat tulee niin hirveen kipeeks nukkumisesta, että pakko kait se on alkaa herätä samaan aikaan kun mies lähtee töihin. Plaah! Ois nimittäin NIIN ihanaa vaan loikoilla, nukahtaa, lueskella hiukan ja taas torkahtaa. Mutta kun kroppa ei tykkää, niin ei sitten!
Mulla juilii öisin jo pohkeissa asti ja nilkatkin tuntuu pökkelöiltä. Aikaisemmin kipu oli ainoastaan olkapäissä ja lonkissa, mutta nyt ajan kuluessa ja painon kasvaessa kivut näköjään etenee alaspäin. Mut kummasti kivut ovat hypänneet ton alapään ohi. En nimittäin tunne sitten minkäänlaisia kipuiluja, tuntemuksia saatika supistuksia tuolla " alakerrassa" . Onko muita " kohtalotovereita" ? Eikö sitä kuitenkin pitäis jo tässä vaiheessa tuntua jotain..?
Kakki ässätkin on ollut mukana kuvioissa, mutta ei mitään tuntemuksia! Pitäiskö tässä jo huolestua? Toki onhan tässä aikaa vielä reilu kuukausi.... :(
Sitten KYSYMYS TUTTIPULLOISTA: Ensi kertalainen kun olen näissä asioissa... Oletteko jo hankkineet tuttipullon/ja? Äitiyspakkauksessahan tuli yksi, mutta ajattelin, että pitäiskö kotosalla olla valmiina jo toinenkin? Esim. vesi- ja maitopullo? Luin jostain, että pienen vauvan mahaa ei sais täyttää vedellä ja että äidinmaito ois ihan riittävä kaikkiin tilanteisiin. Onko näin? Suositelkaa, millaisen pullo ois hyvä, jos siis yleensä tarttee pullon? Ostanko siis ihan tavallisen vai sellaisen tasauksen virtauksen pullon, vai millaisen? On niin hankalaa päättää kaupan tuttipullohyllyn kupeessa asia!
Masussa kaikki ok. Vauva on alkanut liikkua enemmän. Mukavaa, sillä aikaisemmin sai olla puolet päivästä huolissaan ja ihan tosissaan seurailla liikkeitä. Ens viikolla ois neuvola-lääkäri ja synnytystapa-arvio. Odotan jo kovasti, sillä on kiva saada tietää minkä kokoiseksi vauva on kasvanut.
Tsemppiä kaikille, joilla vauvan tulo on jo TODELLA lähellä. Jännitän teidän jokaisen puolesta. :)
Voikaa paksusti
Maaria rv 35+3
...pitkästä aikaa, enpä ole paljon kirjoitellut, lueskellut vain. Mulla on vähän samoja " ongelmia" kuin Pylleröisellä, eli supistuksia tulee ja kivuliaita, eikä niiden takia saa aina nukuttua. Toissayönäkin supistuksia oli iltakymmenestä aamuviiteen (ja jouduin tietenkin valvomaan koko yön suppareiden takia). Silloin jo herätin miehenkin ja sanoin, että kohta varmaan täytyy lähteä, mutta supistukset loppui kuin seinään, heti kun sain miehen hereille.
Synnytys ei siis näillä suppareilla käynnisty, eikä paikat edes pahemmin aukeile (kohdunsuu sormelle auki ja pehmeä, kanava täysmittainen). Todella rasittavaa. Kävin sairaalassa kasvukontrollissa ja siellä lääkäri jo sanoi että vauva olisi valmis jo syntymään, eli supistuksia ei tarvitse mitenkään ainakaan estellä. Pahinta tässä on, se että lääkäri sanoi myös, että vaikka supistuksia tulee, voi synnytys mennä jopa lasketun ajan yli! Vitsit kun nyt tietäisi jonkun keinon, jolla itse voisi vähän synnytyksen alkamista jouduttaa, sillä hulluksihan tässä tulee, jos toissaöisen kaltaisia öitä on vielä paljonkin tulossa.
Onko teillä muilla kokemuksia vastaavasta? Olisi kiva kuulla, jos joku on kärsinyt joskus samanlaisista supistuksia ja miten synnytys on sitten lopulta alkanut, eli onko mennyt lasketun ajan yli vai onko supistukset aikaistaneet synnytystä. Ja kertokaa myös ihmeessä, jos olette jollain konstilla itse aiheuttaneet synnytyksen alkamisen =) Seksi, sauna ja siivous ei taida tehota...
Oikein mukavaa perjantaita kaikille!
T: Neitsytäiti 37 tasan
Niin soitin sitten eilen sinne polille ja kysyäisin etä kuulinko väärin vai onko kortissa paino väärin? oli siis meinaan melkeen kilon ero ja tässä vaiheessa aika suuri ero.
Niin mie olin oikeessa eli 3090g pikkumies painaa. Tosin voihan siinä olla vielä se n. puolen kilon heitto.
Hmmm, ei auttanu yhtään: eilen vaihdoin sohvan paikkaa, saunoin ja vähän jopa seksiäkin. EI mitään supistuksia. Eniten niitä tekee esikoisen nostot ja kumartelut muutenkin.
hops, pitäsköhän lähtee kauppaan näin aamusta kun ois vielä kaupassakin ruokaa. Näköjään perjantaina ne hyllyt tyhjenee äkkiä. Ainiin ja muskarikin on tänään.
Isillä tais vähän silmä kostuu kun näytin sen ultrakuvan ja se kysy että siis mitä tässä on? tuumasin että pallit.
Snif
Pilppis ja pojuli
Viimeyö se meni sitten miltei valvoessa! Klo 22 kävin maate ja siitä tunnin päästä heräsin siihen kun nousi vatsansisus suuhun, yöks!! Närästys oli kutakuinkin huipussaan ja renniee kulu. Eilen olin tuntevinani muutaman supparin tosin aika kivuttoman, mutta kuitenkin.
Siellä neuvolalääkärissä kun kävin tiistaina niin kyllä vauveli köllöttelee ihan RT:ssä niinkun pitääkin. Kanava on lyhentynyt puoli senttiä, eli ei tässä varmaankaan mihinkään vielä hetkeen päästä lähtemään:-/ Käytössä on edelleen vainen ne kaksi ässää ja kolmannesta ei puhettakaan. Mies eilen oikein varmisti asian ja meni nukkumaan 21 jälkeen vaikka hyvin tietää että kun on torstai haluan kattoo telkkarista evervoodin, ainoa ohjelma mitä yleensä edes seuraan. Eli oli sit täydessä unessa kun itse sänkyyn menin, grrr!!!
Taidampa tästä alkaa siivoileen taas kerran, empä kyllä tiedä mitä siivois kun joka paikka kiiltää jo muutenkin, mutta aina sitä jotain keksii!
Hauskaa viikonloppua kaikille toivottaa pökkelö69 ja masukki38+3
ääh, siis kerrankin olis muuten saanut nukuttua hyvin, mutta eikö eilen illalla ne kiristelyt/supparit sitten muuttuneet kivuttomista menkkakipuisiksi :( Siinä meni sitten suuri osa yöstäkin valvoessa, kun vattaa kiristi ja sattui :( Ja kun ne kestotkaan ei ole ihan muutamia minutteja, vaan jotain ihme kestosuppareita, mitkä ei lakkaa ikinä ja heti pukkaa uutta perään, kun edellinen helpottaa. Aargh! Mitähän tässä on vielä edessä, kun nytkin vasta kuitenkin aika vähän viikkoja kasassa.
Aamulla ei olis millään jaksanut nousta ylös, mutta pakko oli kahdeksan maissa nousta, kun ei unta enää tullut millään ja olo oli aika hankala.
No niin, tuleepas nyt vali-vali-viestiä taas.
MAARIA, meille ainakin perhevalmennuksessa kerrottiin (vai olenkohan jostain lukenut vai sekä että...), että äidinmaito olisi pikkuiselle myös paras janojuoma. Tuttipulloa voinee tarvita ainakin siihen, jos joskus täytyy jostain syystä syöttää lypsettyä maitoa. Kokeneemmat osannee paremmin vastata, minä tunnustan, etten ihan hirveen perehtynyt ole. Ostin itse Aventin rintapumpun ja siinä tuli kaksi pientä pulloa mukana. Niitä pulloja luonnollisesti ylistettiin paketissa maasta taivaisiin, kun niissä on joku hieno mekanismi ;) Voi olla tottakin, en osaa vielä sanoa.
Sillä ajattelin kuitenkin ainakin alkuun pärjätä, voihan niitä sitten tarvittaessa hankkia lisää.
Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille ja peukkuja ja jaksamista! :)
-Delian 35+2
hitto mikä yö, hyvä jos pari tuntia tuli nukuttua. Itellä törkeä lentsu päällä ja nyt meidän 1,5 v poitsu myös pykänny tän lentsun itselleen. Heräsi eilen 22.30 kun olin itse raahautumassa sänkyyn ja tunnin verran nukuteltiin, että nukahti. Sitten alkokin mun valvominen. Sairas närästys, viimeiset 5 rennietä meni parissa tunnissa ( mitäköhän yliannostus vaaroja ton rennien kanssa on?) eikä helpottanu ollenkaan. Kävin pari kertaa juomassa maitoa ja kolmen aikaan sormet kurkkuun ja oksensin vatsan tyhjäks, mutta ei auttanu sekään hitto vie. Kurkkukipu vaan paheni. Ja aamusta raahauduttava ylös klo 7.
Illalla supisteli myös sen mallisesti, että oikeasti mietin, missä vaiheessa pitäis lähteä synnärille, kolme aiempaa synnytystä lähteny vesien menolla käyntiin niin tiiä sitten noista supistuksista milloin sitä pitäis lähteä. Onneksi rauhoittuivat yhden jälkeen.
Sunnuntaina pitäisi olla vanhempien lasten halloween bileet jota ovat odottaneet kuin kuuta nousevaa, eli tänään siivouspäivä, huomenna leivotaan ja koristellaan kuumeisesti ja sunnuntaina on tuttuun tyyliin kaikki vielä täysin kesken ja kaaoksessa ja kesken pahimman kiireen tää synnytys sitten käynnistyy. Argh, ei jaksa. Miehellä on pitkä työviikko menossa, eli viikonlopun on yöt töissä ja päivät nukkuu, eli yksin saan kaiken väsäillä lentsussa ja kolmen lapsen kanssa. Pitää tänään tehdä soittorinkiä, jos saisi jonkun kaverin hieman avustelemaan ja nakittaa joku lapsia juhlittamaan jos joudunkin ennen su iltaa synnärille.
Peukut pystyssä, että elias pysyy yksiössään maanantaihin asti ja te kaikki muut pääsette tositoimiin meidän sijaan :) Mielelläni delegoisin nää supparit jollekin muulle viikonlopun ajaksi, jos saisin ne sit maanantaina takaisin.
romena ja elias 37+5
Olen tässä lähdössä Yahoo:n porukan kanssa treffeille Selloon. Yksi siitä on ehtinyt vauvan saada, katsotaan mitä viikonloppu tuo tullessaan...
Masuun ei ihmeitä, kenkää tulee vasempaan kylkeen ja supparit ovat aika mietoja.
Siivonnut olen hullun lailla 2 viikkoa, kun koiralla juoksut. Saunaa ei ole omaa ja uimahallin sauna ei ole auttanut... Seksiä sain kerjättyä mieheltä kerran nihkeästi puoleentoista kuukauteen.
Että tällasta.
Just iski vauvalle hikan, se on tietty mukavampaa näin, kuin se olisi mulla.
Viikonloppua kaikille!
eve ja baby koo 38+5
tääl myös väsyneenä istutaan, äidin työkoneella kun " jouduin" tänne vanhemmilleni hoitoon kun mies on tiistaihin asti sotaharjotuksessa.tylsä vloppu tulos mut tietäähän se rahaakin. olo vaan on karmee. jotain kellertävää limaa ja nestettä valuu ulos, supisteli viimeks eilen..tiiä sitten mitä tuo on..ja tuskin kukaan ees noteeraa. vlopun ku pystyis oleen jakaantumatta, tai ainakin sinne tiistaihin asti ni ois hyvä. tosin usko täs on jo menny, varmaan itsenäisyyspäivänä sit käynnistyksellä pullahtaa ulos. ku ei nuo supparit tunnu mullakaan mitään aikaseks saavan.
muilla tuntuu olevan nihkeetä seksin saralla..meil ei, tosin muo se ei huvita kovin enää ku en saa siitä iloa enää irti.. jännitän vaan..ehkä se siit sit joskus taas normalisoituu..
oksettaa. saunaankaan ei pääse ku porukoil tehään uutta saunaa. :( no ehkä parempi niin.
yöllä särki lonkkia ihan hulluna ja aamulla heti ku avas silmät, oli nivelet käsistä kipeet ja särki..turvottaa..
mut hauskaa päivää muille...lähen kaupoil.
-neitoperhonen ja Toukka 36+2
Mie niin pidän perjantaista, viikonloppu edessä, mies töistä vapaalla ja saa viettää yhteistä aikaa aamusta iltaan! Tällei loppuraskaudessa varsinkin on mukavaa, kun on mies kotosalla, kun ei enää jaksa/pysty tekemään ihan kaikkea itse, on joku siinä sitten auttamassa.
(.) EI MITÄÄN merkkejä lähestyvästä synnytyksestä! :(. Olis kiva, jos edes supistelis, mutta mitä ne oikeen on???? Alapäähän vihloo välillä todella ilkeesti ja kivuliaasti, mutta en sellaisia suppareita ole vielä omasta mielestäni tuntenut. Sormet on entistä enemmän puuduksissa ja tuntuvat lähinnä makkarapötköiltä jo! Turvotusta siis on ihan reippaasti. Vauva onneksi liikkuu päivittäin, tosin sekin alkanut tuntua epämiellyttävältä, onhan pienellä kyllä kokoakin. Sais siis jo syntyä...
Seksielämä kuoli tän raskauden aikana kokonaan! Itse kyllä haluaisin ja olen koko ajan halunnut, mutta miehellä on joku ihme kammo. On kuulma niin väärin harrastaa seksiä, kun vauva on läsna! No, pitää yrittää ymmärtää tuo, mutta välillä se on vaan niin vaikeeta. No, jospa se sitten raskauden jälkeen palautuisi suht normaaleihin uomiin...toivossa on hyvä elää ;)
Taidanpa tästä jatkaa perjantaitouhuja ja lähteä koiran kanssa ulkoilemaan. Siellä oli tosi liukas kun kävin nopeasti ulkona. Pitää olla tosi varovainen. Tekee mieli tuonne pakkasenraikkaaseen syystalvisäähän. Ihana ilma!
Mukavaa viikonloppua!
T:Näpiskä rv 39+1
Näpiskä, mulla sama kohtalo seksielämän suhteen ja ittellä ku hormoonit hyrräis hyvinkin :(
Paukahti tossa pesukonekin sopivasti ja kävi korjaaja vilasemas, korjaus maksaa 220 egee ja se on siin ja siin et kannattaako korjata kun on melkein 10v kone. Onnex sain vauvan vaatteet jo pestyä mutta en olis kaivannu yli 500 euron menoerää tähän hätään jos hommataan uus kone. kele ja tana.
Mulla ei suppareista oo tietookaan. Vaavi myllää eikä oo kuulemma kiinnittyny vielä. yli menee varmaankin.
Täytyy valmistautua kaupungille menoon ja viedä pari mattoo pesulaan. Jaksamisia.
katzuska&bebe, 38+2
Niinhän siinä kävi, että viime yö meni valvoessa kun eilen simahin päikkäreille. No noihin valvomisiin on jo tottunut jotenkin, ei enää iske suunnaton *itutus kun uni ei tule.
Aamusta... tai sii aamuyöstä sattu alamahaan jo aika kovasti, liekö ollut supistus. Vauva on kiinnittynyt jo ja sen huomaa kun tuntuu välillä, että joku iso pallo tipahtas ihan justiinsa haarovälistä...
Tänä aamuna vauva on liikuskellutkin ihan mukavasti. Onneks! Oli pari rauhallisempaa päivää. Tänä aamuna tuli fiilis, etten enää seuraavaan neuvolaan kerkee... on siis ens viikon perjantaina, laskettuna päivänä. Mutta toiveajattelua, sanon minä.
Tuttipulloista oli puhetta. Mulla on varalta pari tuttipulloa kaapissa odottamassa. Ihan tavallisia versioita. Muistan myös kuulleeni/lukeneeni että pienelle vauvalle riittää äidinmaito janojuomaksi. Mutta parempa kokemusta asiasta ei mullakaan ole.
Toivottavasti kaikki suppareista kärsivät pääsevät pian tositoimiin! Ei ole kiva valvoa muutenkaan, saati sitten suppareiden kanssa.
T: Hertta + vaava rv 39+0 TASAN VIIKKO LASKETTUUN AIKAAN!!!
Mulla kutisee kasvojen iho ja siihen ilmestyy ykskaks rokamia, ihan kuin olisin kynnellä repäissyt syvän kielekkeen kasvojen ihosta. Lieköhän joku pöpö iskenyt uimahallissa tai jossain. Onko muilla samanlaista?
Pojalla oli 3 viikkoa kuumetta. Eilen oli yllättäin verta virtsassa. Kuume nousi kahdessa tunnissa ~40 ja laski yön aikana 35,6 asteeseen. Koko variaatio 12 tunnin periodilla. Nyt alkoi kolmas lääkekuuri. Onko muilla samanlaista?
Ja vielä, koulusta tuli lappu kotiin. Siellä täiepidemia. LOISTAVAA! Ei paljon parempaa ajoitusta voisi olla.
Eilen olin keppijumpassa ja sain selän supistus-noidannuoli-kuntoon. Kyllä se laukes yön aikana.
Tällä tädillä maanantaina opinnäytetyön esittäminen edessä. Sitten olisi opinnot ohi. Finally. 7 vuotta yhteenperään. Aloitin, kun juniorin laskettuun aikaan oli 2 viikkoa. Nyt lopetan, kun tulevan vavin laskettuun aikaan on 2 viikkoa. Tähän väliin sopii avioeroa, yksinhuoltajuutta ja uusperheellisyyttä. Kyyneleitä ja rakkautta. Itsensä sivistämistä ja päähänpotkimista.
Mitähän söis? Vai pitäisikö jo alkaa keventämään synnytystä varten. Ei saata peräruiske riittää tyhjennykseen muuten ja uloste valtaa synnytyspäydän, yök. Mites te muut, aloitatteko kevennystyhjennysharjotutukset jo aiemmin vai luotatteko peräruiskeeseen synnytyksen alettua?
Hmmm.... tekee mieli pizzaa.
Vointeja kaikille ja kärsivällisyyttä kaikille kärsimättömille, jotka odottavat vaavin tuloa jo kovin. Meillä ei ole kaikki vielä valmista, joten ei ehdi sillee tuskastuneena odottamaan. Siihen on varattu aika raskausviikolle 42 +...
Näpiskä ja Katzuska: Sama kohtalo on täälläkin. Mitä isommaksi maha on muuttunut, sitä haluttomampi mies on. Ei todellakaan ole ollut puhettakaan petipuuhista " vähään" aikaan. Ja itsellä kun noi hormonit hyrräisi... No ei kai voi mitään. Täytyy sitten keskittyä niihen kahteen muuhun s:ään senkin edestä.
Muuten ei täällä ihmeitä. Synnytyksen oireita ei todellakaan ole. Vaavi viihtyy masussa ilmeisen hyvin, eikä todellakaan halua ulos tulla. Nukkuminen on muuttunut sangen katkonaiseksi (kuten kaikilla muillakin) kun saa vessassa ravata ja sitten ei enää saa unta. Vaavi myös usein vessareissujen jälkeen on pirteä kuin peipponen ja mahassa jytkyy. Hyvä tietenkin että liikkuu, niin ei tarvi niiistä hermoilla.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Hazelhen + masu 36+6
heips!
Netin kautta tuli yksi kaunis päivä virus ja sitten kone olikin jumissa jonkun aikaa. Nyt vika korjattu ja pääsin vihdoin katsomaan, mitä marrasmassuille kuuluu. Äippäloma vihdoin alkoi ja tuntuu, että nyt uskaltaa jo vihdoin liikkua enemmän (jos vain jaksaisi) kun sairaslomalla piti välttää rasitusta. Masuasukilla kaikki hyvin ja tosi vilkas tuntuu olevan. Itse olen siinä vaiheessa, että saisi jo pian syntyä, koska tuo suolistosairaus on nyt vähän pahentunut loppua kohden mennessä. Sisätautilääkärikään ei äitiyspolilla ottanut enää tässä vaiheessa muuta kantaa kuin että katsellaan, joo. Kyllä vain katsellaan. Pitää varmaan pyytää verikoetta vielä tk-keskuksessa, kun ensi viikolla on sekin.
Miten kannattaisi hienovaraisesti sanoa ystäville ja sukulaisille, ettei välttämättä heti aluksi halua kovin yövieraita, kun vauva syntyy??? Meillä esikoinenkin teettää työtä ja sukulaiset kaukana, joten kun tulevat tulevat yöksi. Oma sukulainen on muuttamassa Hesaan ja ennen kuin löytää oman asunnon, haluaisi majoittua meille. Just, tosi hyvä ajankohta, kun vauva tulossa. Kyseessä oma veli, joten en oikein viitsisi kieltäytyäkään. Hän ei ole perheellinen eikä oikein muutenkaan tajua lapsiperheiden elämästä, puhumattamaan vauvasta...
Tuppis 36+2 ja mörriäinen
Örp. Olen tainnut syödä jotain omituista, tai sitten rauta sekoittaa mahan. Pitipä leipoa ja siivota, nyt ei kiinnostais kun nukkua. Paitsi että makuuasennossa tulee sellainen olo, että yrjö nousee suuhun. Outoa?!
Eka äippälomaviikko on mennyt aika hulinalla, melkeinpä väsyttää. Keskiviikkona käytiin tutustumassa Tyksiin. Yllättävän kodikkaat ne synnytyshuoneet, ja muutenkin henkilökunta tuntui ystävälliseltä. Enää ei jännitä edes pahemmin. Odotan innolla synnytystavan arviointia (7.11.), jotta tietäisin, minkä kokoista olis tulossa!
Viikonloppu tulossa, äkkiä nämä päivät tässä kuluvat. Olo on aika jouluinen; suursiivouksen jälkeen täytyy kyllä jotain kynttelikköä sunmuuta kaivaa jo esille!
Hyviä vointeja, ja tsemppiä kaikille tositilanteeseen " joutuville" !
Näätä 77 (35+5... kai)
Ihanaa, mittari näyttää vielä ainakin -2 astetta. Jostain illalla luin, että tänään pitäis olla lämpöasteita, PÖH sanon minä. Nyt tahtoo talven ja pakkasen tänne. PISTE!
Meillä poitsu nukahti eilen klo 19 soffalle..Joten siks herättiinkin " kukon" laulun aikaan..Se on se 12h mitä lapset yl. nukkuu yöunta. Pari kertaa kyllä piti kitistä ja rutista yöllä. Kovin oottelen tietoa myös miehestä, tuleeko viikonlopuksi kotiin vai ei? Jos multa kysytään, niin rekka parkkiin ja ukko kotio. Mut kukas multa kysyis?
(.) Nukuin ku POSSU! Oon kyl muistakin nukkunut ihan loppuun asti. Oon vissiin sen verran laiska yksilö. Eilen oli sellaist jottain jomotusta vehkeis ja pari kertaa vihloi niin että oli pakko valittaa ääneen..Mikä lie. Mut ei pahemmin suppaile tai muuta. Himpulakin hyppeli eilen, ku sitä valitin että laiskaks on alkanut..Mä en usko jakautumiseeni ennen joulua! Pessimisti!!
Tsempit kaikille joilla tänään " h-hetki" tai muuten jännät paikat!!!Ainakin Vaimo75 ja Räpuäitee..Toli myös muille jos jonkun nicin unohdin.Lahopää ku lahopää..
Nyt soffalle huilaa hetkeksi, ei aamusta jaksa hosua!!
Hormoonihirviö ja Himpula rv 36 (tasikset taas vkonlopun kunniaks!)