Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porin juoksukoulusta tietävät!

Vierailija
09.05.2011 |

Mulla meinaa tyssätä jo ekaan päivään. Siinä lukee siis:

Kävele 5 min, juokse 2 min. Pidä pieni tauko, käänny takaisin ja toista harjoittelu kotimatkalla.

Häh? Siis vuorottelenko 5-2-5-2-5-2 niin monta kertaa kun jaksan ja käännyn sit kotiin ja sama juttu kotimatkalla.

VAI...kävelenkö 5 min ja juoksen 2 (yht. siis n. 200 m matka), KÄÄNNYN, kävelen 5 min ja juoksen 2 ja olen kotona.

???????????

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinaa tyssätä jo ekaan päivään. Siinä lukee siis:

Kävele 5 min, juokse 2 min. Pidä pieni tauko, käänny takaisin ja toista harjoittelu kotimatkalla.

Häh? Siis vuorottelenko 5-2-5-2-5-2 niin monta kertaa kun jaksan ja käännyn sit kotiin ja sama juttu kotimatkalla.

VAI...kävelenkö 5 min ja juoksen 2 (yht. siis n. 200 m matka), KÄÄNNYN, kävelen 5 min ja juoksen 2 ja olen kotona.

???????????

eli todellakin kävelet 5 min, juokset 2 min, KÄÄNNYT kotiinpäin, kävelet 5 min ja juokset 2 min. Yhteensä siis noin 15 minuuttia kestää tuo lenkki tuon lyhyen tauon kanssa.

Vierailija
2/7 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin kamalan vähältä mutta kai se sit pitää noin pienestä aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAI...kävelenkö 5 min ja juoksen 2 (yht. siis n. 200 m matka), KÄÄNNYN, kävelen 5 min ja juoksen 2 ja olen kotona. ???????????

Vierailija
4/7 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä tuo harjoitus on varmasti jo ihan kuntosi ylärajoilla. Normaali aloittelija pääsee tuossa jo reilusti yli puoli kilometriä.

Jos Porin juoksukoulun harjoitukset tuntuvat aivan liian helpoilta, voi kunkin harjoituksen loppuun lisätä kävelyä haluamansa määrän. Juoksumatkat kannattaa kuitenkin pitää aluksi juuri noin lyhyinä, koska koko homman idea on totutella juoksuun vähitellen niin, että juoksu ei tunnu missään vaiheessa raskaalta. Sitten on tietenkin eri asia, jos on jo tähän mennessä harrastanut juoksemista.

Vierailija
5/7 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin tuon juoksukoulun ja olen nyt menossa viikossa 5. Aluksi naureskelin tolle 2min juoksulle, mutta äkkiä hymy hyytyi kun sitä rupesin juoksemaan. Olinkin huonommassa kunnossa kuin luulin. Pahimmat päivät ovat olleet viikon kaksi tiistai ja torstai, viikon kolme perjantai ja viikon neljä tiistai. Siitä eteenpäin, jopa 15 min yhtäjaksoinen juoksu viime perjantaina on ollut tosi helppoa. Tänään olis vuorossa taas 15 min juosua, eikä pelota yhtään.

Vierailija
6/7 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se eka 2 min oli yllättävän rankka. Mutta se mikä mua eniten yllätti oli, että saman lenkin toinen juoksupätkä oli huomattavasti helpompi. Toi siirtyminen 4 minuutin pätkiin hirvittää hiukan, mutta ei se matkatapa vaan vauhti...

Tiedä sitten johtuuko tosta juoksuharrastuksen aloittamisesta vai mistä, mutta olen paljon energisempi kuin pitkään aikaan.

Vierailija
7/7 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyjä ei jaksa juosta edes puolta minuttia, ja tuon 200 m heitin ihan hatusta. Ihmettelin vain tuota viiden minuutin kävelyä, se minusta tuntui vähältä.

Kunhan harjoittelen nyt tämän viikon, että jaksan juosta edes tuon 2 min, niin voin aloittaa tuon ohjelman. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän