Miksi ylipäänsä lasten synttäreille pitää kutsua koko ryhmä?
Mä en ole koskaan tajunnut tätä...mulle tulee lähinnä mieleen mielistely jos tarvii kutsua lapsen koko pk-ryhmä vaikka lapsi tuskin leikkii niiden kaikkien kanssa saati että ne olis kavereita. Meille ei koskaan ole kutsuttu koko porukkaa vaan ne oikeat kaverit eikä ole sitten tarvinnu koskaan pohtia että jätetäänkö joku jonkin piirteen takia kutsumatta (en tietenkään tällaista tekisi). Meille on kutsuttu lapsen oikeat kaverit riippumatta luonteesta. Jotenkin vaikeaa uskoa että kenenkään lapsi olisi niin ylitösosiaalinen että olisi oikeasti kaikkien 10-15 pk-muksun kaveri. Mielistelyä ja makseilua koko synttäritouhu nykyään eräillä!
Kommentit (9)
tai sitten selkeästi vähemmän kuin kaikki.
Kerran kutsuin kaikki pojat, kerran koko ryhmän (oli pieni ryhmä) ja kerran vain muutaman parhaan kaverin. Se myös riippuu niin paljon missä juhlitaan: Kotona vai jossain muualla. Ja kuinka suuri budjetti syntymäpäiviin varataan.
ja muut jätetään kutsumatta ja tuskin kukaan on lähes koko ryhmän kaveri eli ei tarvi edes pohtia että jääkö yksi tai kaksi ilman kutsua...en tunne yhtäkään lasta jolla olis puoliakaan ryhmästä aitoina kavereina. AP
Poikien pitää kutsua kaikki pojat, tyttöjen pitää kutsua kaikki tytöt.
Me emme tottele :D vaan lapsi kutsui viimeeksi 4 tyttöä ja 3 poikaa.
23 lapsen ryhmää en kokonaisuudessaan kutsuisi ikinä. Sori vaan kaikki curlingäidit ja iskät, mutta kullannuppunne pitää tottua siihen että ihan aina ei jokaisen synttäreille voi päästä!
ei heillä tuollaiseen ole mitään oikeutta! Mä en ainakaan moisia noudattaisi....ymmärrän että on kenties ollut pakko vähän herätellä vanhempia tajuamaan ettei jätetä pari kutsumatta mutta en mä ainakaan alkaisi kutsua koko porukkaa vaan ihan ne oikeat kaverit. ap
Silloin kun minä olin lapsi, synttäreille kutsuttiin parhaat kaverit. Juhlat vietettiin ihan vaan kotona, äiti oli leiponut kakun ja sen kanssa oli mehua (joskus isompana limsaa). Karkkiakin taisi vähän olla. Leikittiin tyttöjen kanssa mitä mieli teki, omilla synttäreilläni ei ikinä ollut edes mitään ohjelmaa. Joillakin oli, tyyliin aasinhännän kiinnitystä, ongintaa jossa palkintona lakupötkö, tai vaikka sitä omena vesisaavissa -leikkiä.
Nykyään vieraat pitää kutsua jonkun ihmeen etiketin mukaan, jopa ne joita ei juhliinsa haluaisi. Juhlissa pitää olla vähintäänkin joku teema ( prinsessa-synttärit tai kummitusjuhlat), tai mieluiten iso poppoo pitää sponssata jonnekin hoploppiin. Miksi kaiken pitää olla niin suurta ja näyttävää nykyään?! Mitä on tapahtunut tavallisille lastenkutsuille?!
Mammat luulee että mitä enemmän kutsuttuja ja mitä hienommat kekkerit sitä suositumpi lapsi ryhmässään on...ei se vaan niin mene! Lapset näkee tuollaisen läpi :)
lapseni kaverit sekä ne joiden juhlissa oma lapseni on ollut.
että koko ryhmä pitäisi kutsua. Se on kyllä sitten mun mielestä ikävää, jos yhtä tai kahta lukuunottamatta kaikki kutsutaan.
JOs kutsutaan vaan ne parhaat kaverit niin se on ihan ok.