Pitääkö miehen ostaa naiselle äitienpäivälahja?
Vai vaan pelkästään lasten? Eikö äitienpäivä ole äiti-lapsi juttu? Tietysti miehen pitää huomioida äitienpäivä, mutta kuitenkin.
Tämä on ollut käsitykseni jo vuosien ajan.
t. nainen 39v
Kommentit (15)
jotka kannattaa selvittää jokaisen keskenään parisuhteessa. Nämä on niitä asioita, joihin ei ole yhtä oikeaa vastausta.
Minä en odota mitään mieheltäni joka ei ole lapseni isä. Mutta isäni taas osti kyllä muistamisen avopuolisolleen, joka ei ole hänen lastensa äiti.
Moni nainen hiljaa hautoo kostoa, kun toivoisi muistamista, mutta mies ei sitä tajua ( ole sellaista tapaa oppinut).
jotka kannattaa selvittää jokaisen keskenään parisuhteessa. Nämä on niitä asioita, joihin ei ole yhtä oikeaa vastausta.
Minä en odota mitään mieheltäni joka ei ole lapseni isä. Mutta isäni taas osti kyllä muistamisen avopuolisolleen, joka ei ole hänen lastensa äiti.
Moni nainen hiljaa hautoo kostoa, kun toivoisi muistamista, mutta mies ei sitä tajua ( ole sellaista tapaa oppinut).
niin on kohteliasta muitaa. Ja näin opettaa lapsille miten järjestetään niitä juhlia. Mieheni on näin tehnyt. Minä vastavuoroisesti autan häntä hankkimaan omalle äidilleen mieluisaa lahjaa.
Muttei ostaa lahjaa, jos lapset ovat tarpeeksi isoja ja tekemään kortit/muuta.
Perhekohtaisia juttuja, tosiaan.
Eikä vaimokaan suutu, jos saa lahjan.
Koska kyseessä ei ole mikään minun äitini -päivä vaan äitien päivä. Eli minun mielestäni ihan kuka vaan voi ostaa lahjan tai onnitella ketä tahansa äitiä.
Itse ostan anopille vaikka hän ei ole äitini. Mieheni ei osta eikä hän osta minullekaan, mikä on kurjaa. On sanottu kyllä, selkeästi ja monta kertaa.
Lisäksi musta on ihan loogista, että mies muistaa puolisoaan jollain ilahduttavalla jutulla (olkoon lahja tai joku muu) äitienpäivänä, se on sellainen kiva osoitus että arvostaa tämän äitinä tekemää työtä.
Aviomies muistaa vaimoaan, kiittää äitiydestä yhteisille lapsille. Samoin isäinpäivänä kiitetään isyydestä.
Tapana on myös vauvalahja synnärille. Se on miehen kiitos vauvan kantamisesta ja hellyydenosoitus urakan jälkeen.
Koska vain ostetuilla asioilla voi ilmaista rakkautta ja välittämistä. Jos äitienpäivänä ei ole ostanut jotain (ainakin kukka, lahja ja kortti, plussaa jos on soiva kortti, ja mieluiten myös kakku), niin millään muillakaan rakkaudenosoituksilla ei ole mitään arvoa.
Juhlia ei ole liikaa, arkea taas riittää. Mun mielestä pitää ehdottomasti muistaa jotenkin, ja olen tosi pahana, jos mua ei huomenna mitenkään huomioida.
Jos vaimo ei ole äiti, kohtelias mies muistaa häntä esim. kansainvälisenä naistenpäivänä.
hyvä äiti ja hän arvostaa sitä.
Arvostuksesta toista kohtaan sitä muutenkin aina muistetaan, olkoon sitten mikä päivä tahansa.
Ja mitäs haittaa siitä on jos mies muistaa sinua, lastensa äitiä? Kivahan se vaan on.
Vaikka joka perheessä toimitaan oman näkemyksen mukaan. Minusta niitä erikoispäiviä on ihmiselämässä kuitenkin niin vähän, että jotenkin voisi muistaa. Ja mies on tietenkin sitä mieltä, että lapset hankkikoot aikanaan lahjan jos haluavat.
mutta onhan se kiva, jos mies muistaa vaimoa, lastensa äitiä äitienpäivänä. Varsinkin, jos on pieniä lapsia, niin yhdessä lasten kanssa.
Kukin perhe toimii tavallaan. Mutta naisen, joka ei ole äiti, ei kuulu juhlia äitienpäivää muutoin kuin muistamalla ja juhlistamalla omaa äitiään.
Kohteliasta on huomioida lasten äiti kuitenkin.