Mikä auttaisi selän ja pyllyn näppyihin/finneihin?? :/
Mulla on jännä kun naama on tosi hyvässä kunnossa, mutta selkään tulee ja pyllyyn finnejä.
En ilkeä pitää toppia tai muutakaan hihatonta paitaa päällä, koska selkäni on aina tosi huonossa kunnossa. Jos yksi näppy häviää niin on kaksi tullut tilalle tyyliin.
Miten kummassa saan nämä pois?!
Kommentit (9)
niin lääkäriin menoa minäkin suosittelisin. Ainoastaan antibiootit ja myöhemmin pillerit paransivat minun selkäfinnit, jotka olivat siis kamalia, eivät mitään pikkunäppyjä. Muistan kuinka sovituskopissa katsoin itseäni peilistä ja mietin että voi herranjumala, kuinka kamala selkä minulla on, täynnä sekä finnejä että finnien purppuranvärisiä arpia. Antibiooteilla ne sitten parani, ja e-pillereiden käyttö hävitti ne lopullisesti.
Pakaroita taas kannattaa kuoria ja rasvata säännöllisesti, koska usein iho on niissä kuivaa. Ihan perusrasva, baby oil ja muut kosteuttavat tuotteet riittää.
tulee tollaisia peppuun, ei oo atooppista ihottumaa, mikä mulla muuten on eikä aknetta.
Laitan joko Bepanthenia tai Sibicortia. Ne on minusta hyviä.
Pakaroita taas kannattaa kuoria ja rasvata säännöllisesti, koska usein iho on niissä kuivaa. Ihan perusrasva, baby oil ja muut kosteuttavat tuotteet riittää.
raakaöljypohjaiset peruskosteusvoiteet tukkivat pepun ihuokosia, koska pyllyfinnit katosivat, kun siirryin ihonhoidossa 100 % kasvisöljyyn.
Mä ostan kookosöljyä ihan kaupan ruokahyllystä (merkki on muistaakseni biona, on luomua). Purkki maksaa alle 6 e ja kestää muutaman kuukauden.
Mulla on vuosia sitten ollut naamassa paha akne ja tuolloin kävin ihotautilääkärillä ja sain jonkun antibioottikuurin millä ne sitten lähti. Naamaan tulee myös yksi tai kaksi finniä mutta tosi harvoin enää. Eri asia sitten jos söisin suklaata ihan pari palaa tai levyllisen niin naama menee todella huonoon kuntoon jo seuraavana päivänä. Kai mulla on sitten tuota aknea nyt pyllyssä ja selässä. Pitänee varailla aika ihotautilääkärille uudestaan jos saisi tuohon helpotusta. Tämä kun on kestänyt vuosia eikä mikään tunnu auttavan. Pyllyssä kun nämä finnit ei tuppaa häviämään. Ne tummuu oudosti purppuran punaiseksi tai violetiksi ja on todella pitkään sitten sellainen ennen kuin häviää, mutta sittenpä ehtii jo tulla toiseen kohtaan uusia.
AP
on ollut aknen hoitoon semmoista antibioottista kasvovettä (jota voi tietty sivellä muuallekin kuin kasvoihin!). Sitäkin kannattaa kokeilla! Miehelläni se ei valitettavasti vienyt aknea kokonaan pois, vaan hän joutui kolmen kasvovesikuurin jälkeen syömään vielä tetrasykliinikuuri. Sen jälkeen akne on pysynyt poissa, näppyjä on tullut satunnaisesti kehoon, mutta niihin on käytetty hoitovoidetta.
Tuo kasvovesi on elimistölle hellempi tapa. Ihotautilääkäri sanoi, ettei siitä koituisi mitään haittavaikutuksia, jos sitä käyttäysi vuosikausia (miehelläni kuuri piti aknen aina poissa n. puoli vuotta). Kannattaa kuitenkin kokeilla, ties vaikka toimisikin sinulla!
Miehelläni on aknen lisäksi follikuliitti, joten vähän erilainen tilanne sikäli.
on ollut aknen hoitoon semmoista antibioottista kasvovettä (jota voi tietty sivellä muuallekin kuin kasvoihin!). Sitäkin kannattaa kokeilla! Miehelläni se ei valitettavasti vienyt aknea kokonaan pois, vaan hän joutui kolmen kasvovesikuurin jälkeen syömään vielä tetrasykliinikuuri. Sen jälkeen akne on pysynyt poissa, näppyjä on tullut satunnaisesti kehoon, mutta niihin on käytetty hoitovoidetta.
Tuo kasvovesi on elimistölle hellempi tapa. Ihotautilääkäri sanoi, ettei siitä koituisi mitään haittavaikutuksia, jos sitä käyttäysi vuosikausia (miehelläni kuuri piti aknen aina poissa n. puoli vuotta). Kannattaa kuitenkin kokeilla, ties vaikka toimisikin sinulla!
Miehelläni on aknen lisäksi follikuliitti, joten vähän erilainen tilanne sikäli.
Onko tämä ihan reseptillä saatava lääke vai voiko apteekista vain hakea ja kokeilla? AP
on reseptillä. Taitaa kaikki antibioottiset tuotteet Suomessa olla? Ihotautilääkäri määräsi tuota. Mä en tiedä, onko sillä edes mitään tuotenimeä, se sekoitetaan apteekissa.
Pitänee varailla aikaa ja kysyä paikanpäällä tästä. AP
Jos on akne, niin kannattaa mennä suoraan ihotautilääkärille. Se ei kotikonstein parane.
Mulla tuli perskannikoihin ennen finnejä (ei akne), ja kun vaihdoin kosteusvoiteen (mulla on kuiva iho, pakko rasvata aina peseytymisen jälkeen) kookosöljyyn, ne hävis.