Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperot puolella boheemielämäketjussa näin uskomattoman tyhmä ja vastuuton lause eräällä!!!

Vierailija
27.10.2005 |

" Karkkia/jäättelöä syödään aika usein. Silloin kun syön itse, myös tyttö saa. Miksi ei saisi antaa? Ei minusta esim. hampaat ole niin tärkeitä kun esim. hyvä mieli jäätelöstä" =)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin minun äitini ajatteli, ja tulos on se, että käyn kaksi kertaa vuodessa vähintää paikkauttamassa purukalustoani.

Tohtori avaa suuni, pudistaa päätään, laittaa kiinni ja toteaa, että ei näillä enää mitään tee.

Ikää mulla vajaa kolmekymmentä. Että näin.

Vierailija
2/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mieleenkään etten antaisi.

PS: tämä ei todellakaan ole provo

PPS: en ole taaperonpuolen alkup. kirjoittaja, mielipiteeni on vain samansuuntainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään mikään himohygienisti minkään suhteen, että meillä ei välttämättä peseydytä joka päivä eikä hampaidenpesun väliin jääminen ole katastrofi. Mutta kyllä se aika järkylle tuntuu, että vanhemmat on valmiita tuhoamaan lastensa elimistöä ihan tosta noin vaan. Eikö ihmiset enää yhtään arvosta terveyttä? Suun terveys on tosi tärkeää, jos on suussa tulehdus pitkään, niin se rasittaa sydäntäkin todella paljon. Nyt vain yhden esimerkin mainitakseni.

Vierailija
4/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei tulisi mieleenkään etten antaisi.

PS: tämä ei todellakaan ole provo

PPS: en ole taaperonpuolen alkup. kirjoittaja, mielipiteeni on vain samansuuntainen.

Kyllä minä vaan kuristaisin äitini tästä hyvästä, jos hän ei olisi jo kuollut.

-3-

Vierailija
5/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen kyllä aika tarkka lapsen hammashygieniasta, kun itselläni on aina ollut huonot hampaat.

Reikiintymistäkin vaarallisempaa on kuitenkin tuollaisen namistelukulttuurin opettaminen lapselle, sillä siitä seuraa helposti ylipainoa. Ylipainosta taas seuraa HUOMATTAVASTI vaikeampia terveysongelmia!!!

Vierailija
6/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonohampainen läski. On pahoinpitelyyn verrattava rikos siirtää lapselleen omat huonot elintapansa. Järkyttävää kuulla, kuinka maassamme on teini-ikäisiä kakkostyypin diabeetikkoja, kun heidän vanhempansa ovat " tuottaneet mielihyvää" lapsilleen ruoan muodossa. Sairasta!

Vierailija
7/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonohampainen läski. On pahoinpitelyyn verrattava rikos siirtää lapselleen omat huonot elintapansa. Järkyttävää kuulla, kuinka maassamme on teini-ikäisiä kakkostyypin diabeetikkoja, kun heidän vanhempansa ovat " tuottaneet mielihyvää" lapsilleen herkkujen muodossa. Sairasta!

Vierailija
8/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat sopusuhtaisia, vähän nollakäyrän alapuolella.

Hampaat ovat hienossa kunnossa.

Itse kyllä manaan äitini karkkipäiväpolitiikan (70-luvun Suomessa), siitä saa vain ja ainoastaan sairaan suhteen kaikkeen hyvään.

t. 4

Vierailija
9/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinä on yhdenlainen sairas suhde hyvään, sieltä toisesta ääripäästä.

Vierailija
10/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lapsi saa keksiä/jäätelöä/karkkia, hän on/hänestä tulee 100%:lla varmuudella läski????

Tai ehkä suomalaiset eivät osaa tehdä _mitään_ kohtuudella, eivät juoda alkoholia eivätkä syödä makeisia, kaikkia pitää olla ämpärikaupalla (ai niin, senkö takia suomalaiset ja amerikkalaiset näyttävät niin samanlaisilta...)

En ymmärrä kuinka voi olla vaikeaa tajuta ettei jälkiruokakeksi tai jäätelö vahingoita lasta mitenkään? Niin no, se (sokeria tihkuva) marjakiisselihän nakkikastikkeen jälkeen on tietenkin _paljon_ terveellisempää!

t. 4

Vierailija
11/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjakiisselissä on sentään ne marjat. Karkeissa ja jätskissä lähinnä jättimäärät säilöntäaineita ja muuta kuonaa.

Vierailija
12/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivässä saisi tulla 4-6 ruokailukertaa. Purukumia kannattaa syödä harkitusti esim kerran päivässä 10min ajan.

Vierailija
13/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jostain syystä en oo missään nähny niin paljon lihavia lapsia ja nuoria ku Suomessa, missä nuo synnit on kortilla :-D

Vierailija
14/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahenemaan päin ovat koko ajan. Itsekin kuitenkin vierastan " karkkipäivä" -systeemiä, mutta en silti herkkuja tarjoa joka päivä!

Karkkipäivästä sen verran, että sen on tutkittu aiheuttavan enemmän paino-ongelmia kuin jos karkkia syötäisiin esim. pari-kolme kertaa viikossa. Perustuu siihen, että jos karkkia syödään vain kerran viikossa, tulee sitä sitten syötyä liikaa kerrallaan. Tämä pätee myös aikuisiin. =) Tiedot sain äskettäin eräällä luennolla, jota piti yksi Suomen johtavista ravitsemustutkijoista.

Ja ehdottomasti kannattaa herkutella useammin muulla kuin karkilla tai jäätelöllä. Esim. rahka- ja marja-jälkiruoat ovat parempi vaihtoehto.

Vierailija
15/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin mieluummin touhutaan lasten kanssa ja jos jotain hyvää syödään yhdessä, ostetaan usein naposteluporkkanapussi :)

Mutta kukin tavallaan.Olen kyllä vierestä seurannut, kuinka lapsia lihotetaan antamalla heille aina herkkuja, kun vaan haluavat.

Vierailija
16/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kiellätte namit ja herkut ja vanhempana tai teininä lapsi alkaa vetämään niitä oikein urakalla ja taistelee syömishäiriöiden kanssa...ja oksentaa hampaansa " pois" ... Tuli vaan mieleen kun noin päättömästi alatte hyökkiä vanhempien päälle jotka antaa herkkuja lapsille... Toisekseen se happohyökkäys tulee hampaille niistä omenoista ja naposteluporkkanoistakin ihan yhtälailla kun jäätelöstä!

Vierailija
17/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkaa syödään ja hampaat pestään. Poika on hoikka ja sopusuhtainen, iloinen kaveri. Ihme hysteriaa taas...

Vierailija
18/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä perheissä, joissa on lihavia lapsia, synnit eivät kyllä ole kortilla. Perusateria on nakit ja ranskikset, ja sipsit kuuluvat sekä arkeen että juhlaan.

Meillä ei myöskään ole karkkipäivää ja joskus herkutellaan lätyillä, pannareilla, rahkoilla, pirtelöillä, kiisseleillä jne..., mutta ei koskaan karkeilla. Kun eivät lapset ole koskaan niitä saaneetkaan, eivät osaa niitä kaivatakaan. Onneksi tuttavipiirini (sisältäen pihan lapset) ovat samoilla linjoilla, joten karkkia eikä sipsejä ei mätetä muuallakaan. Ehkä tämä johtuu siitä, että asun Hgin keskustassa, missä tod.näk. keskimääräistä valistuneempia ihmisiä.

Vierailija
19/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia maailman napoja, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia ja etevämpiä... Kiitos kun todistit että olen väärässä. =D

Vierailija
20/23 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti lapsen paino on -15 käyrällä eikä todellakaan ole mikään lihava. Itse olen myös herkutellut koko ikäni (siis noin 30 vuotta) ja olen aivan normaalipainoinen. Ei kaikista herkuttelijoista todellakaan tule läskejä, ei edes Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi