Pitäis päättää: jäädäkö kotiin vai lähteä jo töihin...
Olen kotihoidontuella syksyyn asti (silloin nuorimmainen tulee 1,5 v), ja alkaa olla aika ilmoittaa työnantajalle mahdollinen jatkopätkä syksystä eteenpäin. Mutta kun en osaa päättää, jäädäkö vai lähteäkö.
Töissä on omat hyvät puolensa: enemmän tuloja ja aikuiskontakteja, mutta paljon painoarvoa saavat myös ne huonot puolet. Kiireiset ja stressatut aamulähdöt eniten ahdistavat jo etukäteen. Lapsia on useampi, ja olen yh - eli joutuisin hoitamaan KAIKEN sen arkihärdellin yksin aamuin ja illoin. Eikä jäisi aikaa sitäkään vähää lapsille, itselle tai uudelle parisuhteelle (toivossa on hyvä elää yh:nkin).
Taloudellisesti pärjäisin kotonakin ilmeisesti ok, ainakin tähän asti olen pärjännyt. Kun on pienet menot, niin ei tarvita paljoa tulojakaan. Kunhan asuntolainan saa maksettua, niin monesta muusta voi tinkiä.
Onko joku nyt tai on ollut vastaavassa tilanteessa: miten olet asian ratkaisemassa? Ja kiitos, nyt ei kaivata niitä haukkojen negatiivisia mollausviestejä.
Kommentit (5)
Eli palaat töihin, mutta 30h viikossa työajalla?
Helpottaa arkea, ja saat Kelan tukea.
Jos rahat sallisi, yrittäisin saada lyhyemmän työpäivän ehkä n. puoleksi vuodeksi.
Jäät tietenkin kotiin jos rahat kerta riittää. Kyllä ne työt siellä odottaa.
jos kerta itse olet sitä mieltä, että saat rahat riittämään. Niitä töitä oikeesti kerkeää tekemään mutta lapset ovat vaan kerran pieniä. Eri asia, jos ehdottomasti haluat mennä töihin tai taloudellisesti et pärjää niin sittenhän se ois vähän pakko.
mä en ollut yh, mutta vein ja hain meidän lapset aina päiväkodista