Kodin siivous: mitä sun pitää tehdä tänään? Motivoidaanko toinen toisiamme? :D
Minun pitäisi:
-Imuroida
-Pyyhkiä pölyt
-Pestä lattiat
-Pestä 2 koneellista pyykkiä
-Pestä kaksi ikkunaa
Sitten lisäksi normaalia järjestelyä, pedata sängyt, nostaa lelut lattioilta että voi imuroida ym.
En vaan jaksaisi aloittaa! Mitä teidän pitää tehdä tänään?
Kommentit (15)
Kotona pitää tänään imuroida, vaihtaa petivaatteet, tehdä perusteellisempi keittiön putsaus, pestä kylppäri ja saada vihdoin viimein parveke kuntoon.
Sängyt on pedattu, pyykkikone ladattu ja irtotavarat siirrelty paikoilleen jo ennen töihin lähtöä.
Lasten sängyt siis on pedattu, omat vuodevaatteemme vaihdetaan tänään.
(ja jopa pääsiäiskoristeet, jotka jätettiin vapuksikin) eli tyhjentää ja hävittää n. 100 ilmapalloa :-) ja laittaa tavarat säilöön ensi vuotta varten. Tässä onneksi lapset 2,5 ja 8v. auttavat mielellään.
Sitten 145m2 imurointia ja lattioiden pyyhkiminen... Mies saa kyllä pestä vessat ja pyyhkiä pölyt kun tulee itse töistä.
Lisäksi 2-3 koneellistä pyykkiä pesätävänä ja edelliset eilen ripustetut vietävänä kaappeihin. Aikuisten petivaatteet on vaihtovuorossa tänä viikonloppuna.
Kodinhoitohuoneessa on myös pyykkikorillinen pestyjä lasten villavaatteita, tumppuja, rukkasia jne. odottamassa säilöön laittamista, samoin meidän kaikkien toppavaatteita vielä jonkin verran. Pesty on kaikki sentään jo.
Terassi pitäisi viimein siivota, mutta taitaa jäädä huomiseen.
Pääsen töistä neljän aikaan. Ruoka on sentään eiliseltä valmiina.
minä pääsen töistä 13.30 ja mies tulee vasta 7 aikaan kotiin, joten siivoaminen jää minulle.
-vaihtaa aikuiten petivaatteet
-imuroida 150neliöö
-pestä lattiat
-pestä vessat
-pestä 2 koneellista pyykkiä
-silittää
saa nähdä jaksanko kaikkea tänään, voi olla että skippaan lattioiden luuttuamisen ainakin.
imuroin ja pesin lattiat.
tänään: nyt juuri mankeloin samalla, sitten pestä iso kylppäri ja kodinhoitohuone ja järjestää miljoonille vaatteille paikat, jäerjestää isoon keittiöön kasaantuneet paperit ja lajitella ne, tehdä veropaperijuttuja, istuttaa kukkia pihalle. siinä ne tärkeimmät. onneksi lapset on hoidossa 14 asti niin voin keskittyä vain siivoukseen.tämä on luksusta.
Ikkunoitten pesu jää myöhemmäksi. Sisäpuolelta kertaalleen olen pessyt, mutta en vielä välejä ja ulkopuolia.
Kunhan olen kahvit juonut, lähden shoppailemaan. Siivooja tulee klo 10.30 ja tekee viikkosiivouksen. Silittää myös ja mankeloi, mitä tarvii.
on kaikki kaaoksessa ja paskasta, joten kaikki pitää siivota paitsi yksi lastenhuone jonka poika siivosi eilen. Tänään laitettu koneellinen pyykkiä ja koneellinen astioita. En teekään muuta kuin siivoan silloin kun en pitele vauvaa. Motivaatio-ongelmaa ei ole vaan tuo vauva joka ei kauaa viihdy muualla kuin sylissä, ei edes nuku kuin lyhyitä pätkiä.
Normipäivä: 2-4 koneellista pyykkiä, 1-2 koneellista astioita, rojujen siivousta, imurointi, pöytien pyyhkiminen. Muuta ei sit ehdikään, ei ees noita kaikkia useimmiten..
on kaikki kaaoksessa ja paskasta, joten kaikki pitää siivota paitsi yksi lastenhuone jonka poika siivosi eilen. Tänään laitettu koneellinen pyykkiä ja koneellinen astioita. En teekään muuta kuin siivoan silloin kun en pitele vauvaa. Motivaatio-ongelmaa ei ole vaan tuo vauva joka ei kauaa viihdy muualla kuin sylissä, ei edes nuku kuin lyhyitä pätkiä.
Normipäivä: 2-4 koneellista pyykkiä, 1-2 koneellista astioita, rojujen siivousta, imurointi, pöytien pyyhkiminen. Muuta ei sit ehdikään, ei ees noita kaikkia useimmiten..
mutta iltapäivällä pitäisi tehdä seuraavat asiat (koti siis täyskaaoksessa)
- siistiä tavaroita lattioilta, jotta tulisi imurointikuntoon
- imuroida
- pestä lattiat
- tyhjentää kaksi isoa ruokapöytää ylimääräisistä tavaroista
- pyyhkiä pölyt
- tyhjentää ja täyttää tiskikone
- pestä pyykkiä ja viikata kuivat kaappeihin
- silittää ja mankeloida, järkyttävät pinot molempia odottamassa
- pestä vessat
- siivota pienemmän huone kaaoksesta (isommalla suht siisti ja saan sen helposti imuroitua)
Lisäksi piha pitäisi haravoida oksista ja asfaltti harjata kaiken maailman pikkusilpusta ja pihakukat istuttaa ja kasvimaa kitkeä.
En myöskään ole aloittanutkaan ikkunoiden pesua enkä parvekkeen pesua. En osaa edes sanoa, milloin ehtisin niitä aloitella, kun tavallisetkin kotityöt junnaavat koko ajan jäljessä. :(
kyl käy siivooja aina silloin tällöin, mut ei säännöllisesti. Kävi viimeeksi 3vkoa sitten ja tulee kesäkuun alussa pesee 150m2 ikkunat. Olen niin paljon kotona ja lapset siellä hoidossa sen aikaa, joten nyt voin siivota itsekin. Kun olen töissä enempi niin silloin siivoojakin käy ahkerammin, mutta oikeesti jos lojun kuukaudesta 2vkoa kotona, ja yksin -voin siivota:) ja se on terapeuttista kun sen saa tehdä yksin ja rauhassa. Siivooja tulee auttamaan ihanasti kesken stressin, ennen juhlia tms..ja ikkunat pesetän kerran vuodessa hänellä, syksyllä pesen sitten itse vähän huolettomammin.
hauskaa siivousta kaikille!
en muista mikä numeroni oli aikaisemmin
Etätyöpäivä. Iltapäivällä pitäisi käydä tentissä, ja illalla pakata viikonloppumatkaa varten, lähdetään huomenaamulla.
Pitäisi:
1 imuroida 140m2
2 pestä vessat
3 pestä kylppärit, alkaa olla kalkkijäämiä
4 pestä koneellinen pyykkiä
5 silittää ensi viikon duunivaatteet
6 poistaa vappukoristelut
7 käydä kaupassa
8 täyttää veroilmoitus
Teen pakolliset eli 4, 5, 7 ja 8. Ja sen lisäksi mitä ehdin.
Kämppä on välttävässä kunnossa, mutta menettelee vielä vielä pari päivää tällaisenaan. Normaalit päivittäisaskareet kuten ruuanlaitto ja tiskikoneen tyhjennys/täydennys tuskin käyvät tässä ketjussa tarkoitetuista töistä?
Kaupassa pitäis käydä mutta taidan tilata ruuat sittenkin netistä, en millään viitsis lähteä.
Vois ehkä koneellisen pyykkiä pestä jossain vaiheessa.
Oikeasti jos alkais tehtävää etsiä niin ikkunat on aivan siitepölyn peitossa, lattiat pitäis pestä, matot tampata ja/tai imuroida pienellä suuttimellä ytimiä myöten, keittiön kaapit pitäis järjestää, ullakon seinät pitäis maalata, pitäis käydä IKEAsta vauvanhuoneeseen huonekaluja jne. Puutarhatöistä nyt puhumattakaan.
ikkunoita ja imuroida... pyykätä ainakin 1 kone pyykkiä... vessan siivosin eilen. mutta lähden kyllä lasten kanssa ulos ja jos joku työ jää tekemättä, eihän se ole maailman loppu ja huomennakin on uusi päivä.