Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni sai töissä ihmeellisen "kohtauksen" ja syke oli levossa 180!!

Vierailija
05.05.2011 |

Mikähän tällaisen voi aiheuttaa?

Hän pudotti kynän lattialle ja nosti sen ylös liian nopeasti suorilta jaloin. Samantien sanoi että oli taju mennä, kun joku sisäelin muljahti oudosti ja kurkussa asti tuntui pala.

Kokeili kaulasta pulssia ja tuntui normaalilta mutta sanoi että sydän pomppi niin kovaa että tuntui että se repeää irti rinnasta. Istui ja mittasi verenpaineen ja pulssin ja pulssi huiteli 180, alapaine oli 140 (yläpainetta en muista)

Tämä "kohtaus" meni ohi puolessa tunnissa eikä hän sitten ole lääkäriin soitellutkaan. Mitähän tällainen on? Yritin kyllä siskolleni sanoa että käy tarkastuttamassa itsensä tai soittaa edes ja kysyy lääkäristä tästä, mutta tuskinpa soittaa kun nyt ei ole mitään vaivaakaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin näkemättä ja näillä tiedoin että Svt eli supraventrikulaarinen takykardia.

t. ensihoitaja

Vierailija
2/2 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut noita kohtauksia myös, mutta olen joutunut hakeutumaan hoitoon, kun eivät ole itsestään menneet ohi. Mulle sanottiin, etteivät ole vaarallisia. Mutta siis lääkkeillä käännetään rytmi, jos ei itsestään nopeahkosti palaa. Mutta kannattaisi varmaan käydä kyllä lääkärissä varmistamassa, kun täällä palstalla kukaan ei asiaa voi oikeasti diagnosoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä