Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puetko lapsesi/annatko lapsiesi pukeutua "ei-sointuviin" vaatteisiin?

Vierailija
03.06.2008 |

Tai siis, että jos lapsi pukee päälleen vaikkapa oranssit raitasukkikset, vihreän pallomekon ja niihin epäsopivan paidan, niin annatko lapsen olla niissä vai puretko hammasta ja annat lapsen olla valitsemissaan vaatteissa?

Vai puetko lapsesi aina toisiinsa sointuviin vaatteisiin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mummolaan niin saa pistää mitä vaan - siksi että lapsi voi ylpeillä sillä että on itse pukenut. Jos puistoon niin saatan ehkä vihjaista että jokin toinen sopii paremmin.. esim. tämä vai tämä paita tuon sijasta?

Vierailija
2/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tapaa painua tuonne ulos kavereidensa kanssa leikkimään jotkut rumat collegehousut jalassa & yhtä ruma t-paita päällä, enkä jaksa välittää. Mutta jos on menossa kouluun tai mennään kaupungille, kyllä katsotaan mitään päällä on. Esim. collegehousut vaihdetaan farkkuihin, takki puhtaaseen, talvisaappaat kävelykenkiin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat ottavat vaatteensa itse ja vauvallekin otan vaan pinon päällimmäisen bodin ja potkarit, väristä viis.

Vierailija
4/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin murkut jo liikkuu itse ja pukee mitä pukevat - huomauttelen kyllä koko ajan että olis edes PUHDASTA. Jos lähdetään yhdessä johonkin, pakotan murkutkin vaihtamaan edes puoliasiallista päälle, jos niillä on jotain IHAN hirveetä (likaista, rikkinäistä).

Vierailija
5/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri ja juuri omassa pihassa voivat olla epäsointuvissa vaatteissa,aina siis ihan aina kotoa lähtiessä yhteen sointuvat vaatteet päällä.

Vierailija
6/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siksi, että olen tällainen esteetikko. Nautin kauniista, yhteensointuvista väreistä ja tykkään ihailla söpöjä lapsiani kotioloissakin :-)

Mutta jos lapset nyt itse riipivät kaapista jotain päälleen kotona ollessamme, niin tottakai saavat niissä vaatteissaan sitten olla.

Mieheni on lasten vaatetuksen suhteen supertarkka, jos menemme jonnekin yhdessä. Hän on meidän perheessä se, joka yleensä passittaa teinit vaihtamaan vielä viime tipassa vaatteitaan...

Vierailija
7/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina ekan etelän matkan 1,5v ja 3v kanssa, mukana oli kaksi matkalaukullista yhteen sopivia shortsiasuja lapsille, kolmet joka päiväksi.

Ilmeisesti tätä sointuvuutta kapinoiden, pukeutuvat nyt teineillä huonommin kuin kassialmat.

Vierailija
8/13 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pikkuhousut päässä ja sukkahousut käärittynä puuhkaksi kaulaan, mutta kyllä mä sen ulkomaailman silmiä varten puen suht sointuvaksi aina.

Lapsi tuntuu myös itse ymmärtävän eron; ei koskaan napise yhteensointuvista vaatteistaan aamulla hoitoon lähtiessä, vaikka kotona saattaa hyvinkin kiukutella siitä jos yritän ehdottaa sille jotain mekkoa joka ei sillä hetkellä miellytä. Ja kotonakin ääni muuttuu kellossa jos mainitsen että on tulossa vieraita.

Vierailija
9/13 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt lapsi vänkäisi vastaan, että haluaa pitää epäsointuvat vaatteen, en lähtisi riitelemäkään. Mutta sellaista tilannetta ei ole vielä tullut (lapset 8 v ja 6 v)

Vierailija
10/13 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläilemään mentäessä koitan katsoa tarkemmin, että värit sointuisivat keskenään jne. Jos ollaan kotosalla tai lähi pihapiirissä, ei sillä ole niin väliä. Tosin lapseni ei osaa vielä pukea itse, on vasta 1v 8kk.

Vierailija
11/13 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä (6 v.) on hyvä värisilmä, eikä häntä ole tarvinnut edes ohjailla pukeutumisessa. Ainoa poikkeus on juhlavaatteet vs. arkivaatteet, mutta nykyään ymmärtää niidenkin eron.

Poika (5 v.) ei ole osoitttanut minkäänlaista kiinnostusta vaatteiden valintaa kohtaan ja pukee päälleen sen, mitä eteen tuon... Hän ei löydä kaapista edes sukkia (pahoittelut jo etukäteen tulevalle miniälle! ;)), joten laitan tuolille vaatteet valmiiksi odottamaan.

Vierailija
12/13 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole kovin tarkka. Vaatteiden mukavuus tärkeämpää.

Vierailija
13/13 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies pukee pojan niin laitan valmiiksi vaatteet aamua varten.

En ymmärrä sitä kun sanotaan että jos ei ole rahaa ei voi katsoa minkäväriset vaatteet ylleen laittaa.

Voihan niistä kirpparivaatteistakin koittaa löytää toisiinsa soppvat värit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi