Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia olla näin surullinen lapsen päivähoidon alkamisesta?

Vierailija
04.05.2011 |

Aloitan koulun syksyllä ja 1,5 vuotias esikoiseni menee päiväkotiin. Minua pelottaa ja surettaa asia joka päivä ja murehdin kuinka pieni poikani pärjää. Kuinka tästä voisi reipastua ja päästä yli?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma vikasi.

Vierailija
2/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos trolli näitä lisää niin ainakin mieli piristyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt nautitte keväästä ja kesästä.

Minäkin mrehdin molemmilla kerroilla, mutta aika pian murheet unohtuiva,t kun huomasin, että lapset viihtyivät PKssa tosi hyvin ja hoitajat olivat ihania eikä PK meininki muutenkaan sellainen tällä palstalla annetaan ymmärtää.

Vierailija
4/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin mietin jo samaa asiaa vaikka meilläkin on vielä hieman aikaa päiväkodin aloitukseen.

uskon että helpottaa vasta sitten kun huomaa että lapsella on kaikki hyvin hoidossa. nauti tästä ajasta lapsesi kanssa

Vierailija
5/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kovasti että päiväkodissa olisi mukava kodinomainen tunnelma ja poikani saisi paljon huomiota ja uusia kivoja kokemuksia. Kai äideillä on sisäsyntyinen suuri huoli miten lapsi pärjää kun ei ole itse paikalla.

Vierailija
6/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysele heiltä selväksi kaikki, mitä mieltäsi painaa. Voit kertoa hoitopaikassa myös siitä, että sinua jännittää ja murehduttaa! Hanki muuta ajateltavaa niin ettet märehdi koko ajan hoitoasiaa, ajattele kouluunmenosi hyviä puolia ja ennen kaikkea päätä olla näyttämättä lapsellesi, että murehdit - etenkin silloin kun viet häntä hoitoona.

Suunnitelkaa miehesi kanssa hoitopäivät (tuomiset ja viemiset) niin, että saatte ne pidettyä lyhyinä.

Kun valmistaudut hyvin, ei tarvitse pelätä.

Lapsesi ei ole ainoa tuon ikäinen, joka on ollut ja on hoidossa. Rohkeutta! Kyllä se hyvin menee.

Vierailija
7/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jokapäivä niin läsnä kuin mahdollista ja leikin hänen kanssaan koko ajan ja tehdään kaikkea kivaa, kai jo syyllisyys painaa että pian en ole hänen kanssaan päivisin.

Vierailija
8/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kovasti että päiväkodissa olisi mukava kodinomainen tunnelma ja poikani saisi paljon huomiota ja uusia kivoja kokemuksia. Kai äideillä on sisäsyntyinen suuri huoli miten lapsi pärjää kun ei ole itse paikalla.

10 muutakaan. Toiveajattelua.

Vierailija
9/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime elokuussa siis ja murehtimisen aloitin myös jo keväällä.. noloa, juu

Jä olen sentään vienyt aikanaan isommat sisarukset tarhaan, mutta heidät säädyllisessä 3 ja 4,5v iässä. Murehdittavaa riitti silloinkin.

Nyt murehdin, kun tämä pienimmäinen "joutuu" vaihtamaan hoitopaikkaa lähemmäs kotia. Tämä kauheus tapahtuu ensi elokuussa, jolloin hän on jo yli 3v. On ollut hoitopaikkojen puutteen vuoksi huitsinnevadassa vuoden hoidossa ja nyt siis siirto edessä.

En tiedä miten alle 2v sujuu, mutta omani välillä itkee ja raivoaa, kun ei viikonloppuna pääsekään hoitopaikkaan...

mutta murehtia ja huolehtia vaan pitää, se on äidin osa.

Vierailija
10/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä saa positiivisia neuvoja ja palautetta :) Kiitos teille jotka rohkaisette, tuli oikeastikkin parempi mieli :))

Vierailija
11/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomaan, että hoitopaikassa ei ole kodinomainen fiilis eikä siellä kyllä pieni lapsi huomiota kauheasti saa. Toiset viihtyy silti, toiset ei todellakaan. Kyllä siellä itkua kuulee ja näkee, kun lastansa hakee tai vie. Ei itseään huijatakaan kannata.

Vierailija
12/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani meni hoitoon 1 v 7 kk. Viihtyy tosi hyvin ja menee aina ilolla hoitoon. Nyt kohta kolme vuotta ja osaa kertoa päivästä. Päiväkodissa on kivaa. Joskus ilmaisee viikonloppusin että haluaisi mennä leikkimään päiväkotiin.

Äidin syliin on kiva tulla kun haetaan, mutta joskus ei heti meinaa tulla mukaan. Äiti häiritsee jotain kivaa leikkiä.

Reippain mielin vaan, ja älä välitä näistä trolleista. En ole kuullut itkua kun olen viennyt lasta tai hakutilanteessa. Aluksi vähän lapsi vierasti, mutta nyt iloisena tervehtii kaikkia aamulla ja iltapäivällä toivottaa kaikille iloisesti HUOMISEEN !

Vierailija
13/13 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan koulun syksyllä ja 1,5 vuotias esikoiseni menee päiväkotiin. Minua pelottaa ja surettaa asia joka päivä ja murehdin kuinka pieni poikani pärjää. Kuinka tästä voisi reipastua ja päästä yli?

Ihan on normaalia.Normaalia ei ole että joutuu jättämään lapsensa pitkiä päiviä vaiheessa jossa lapsi vielä täysin riippuvainen äidin avusta ja tuesta. Ymmärrän hyvin tuskasi ja on myös päiväkoteja jotka tämän ymmärtävät ja pystyvät sekä sinua että lastasi auttamaan. Jos tilanne kohdallasi on sellainen ettet pysty töihinpaluuta siirtämään voit kuitenkin tehdä mahdollisimman hyvän ratkaisun päivähoitomuodon suhteen ja myös ottaa selvää miten parhaiten lastasi ja itseäsi pystyt aloituksen kanssa auttamaan.Hyvää pohdintaa ja keinoja löydät blogista autalastakasvamaan@blogspot.fi erityisesti artikkeli Taapero päivähoidossa.