Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamala lapsuus -ketjusta tuli mieleeni.

Vierailija
04.05.2011 |

Ovatko kaikki huonoissa, väkivaltaisissa tai muuten ahdistavissa oloissa kasvavat lapset kotonaan "kilttejä"? Voidaanko vetää suora yhteys turvattoman kodin ja pakosta johtuvan kiltteyden välille? Eli onko siinä perää, että jotta lapsi uskaltaisi uhmata ja kiukutella vanhemmilleen, perusturvallisuuden on oltava kunnossa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta nuoruudestani muistan, että parin huonon perheen kasvattia olivat aivan järkyttäviä ja väkivaltaisia.

Vierailija
2/5 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri siksi, kun en uskaltanut pahemmin kiukutella. Murrosiässä vedin kunnon raivareita ja isäni luuli että minut on huumattu :D. "Ei se ole koskaan kiukutellut yhtään!"

t. toisesta ketjusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut ylikilttiä. Päinvastoin, olen ylettömän kriittinen ja epäileväinen kaiken suhteen ja piilotan tunteeni. Useimpien ihmisten mielestä olen kylmä ja vaikeastilähestyttävä.

Haluaisin olla kiltimpi.

T. Se äitinsä saidistisen käytöksen uhri toisesta ketjusta, oisiko ollut nro 21 tms

Vierailija
4/5 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aina kiltti ja yritin tuottaa mahdollisimman vähän harmia (kun vanhemmat alkoholismin lisäksi olivat myös masentuneita), mutta pikkusiskoni elämä oli suoraa putkea uhmaiästä teini-ikään (ei suvantokausia siis), jolloin sitten muuttikin poikaystävänsä kanssa yhteen. Itse en edes uskaltanut muuttaa pois kovin varhain.

Edelleen vaikutan aina iloiselta ja pirteältä ja olen niin p*keleen "vahva" - arvatkaa vaan, olenko...

Vierailija
5/5 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienenä kotona tosi kiltti. En uskaltanut muuta. Kaiken muun lisäksi (alkoholismi, mielisairaus jne.) minulta kuoli kaksi perheenjäsentä, ja lapsihan nyt aina tulkitsee kaiken tuollaisen johtuvan itsestään. En siis voinut olla paha, ettei mitään pahaa tapahdu.

Joskus se purkautui hillitsemättöminä raivokohtauksina. Näitä saan edelleen aikuisena.