Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ultrassa niskaturvotus yli sallitun

Vierailija
04.05.2011 |

Onko kanssa sisaria joilla ultrassa vauvan niskaturvotus on yli 3mm eli yli sallitun? Meillä turvotus on 4,1mm. Käytiin istukkanäyte antamassa ja tulokset vauvan kromosomi häiriöstä saadaan viikon kuluessa. Onkohan mitään toivoa saada tervelapsi? Kokemuksia??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrasta tuli ahdistava kokemus. Kuvia saatiin "muistoksi". Luvut olivat jotakin järkyttävää (en muista, kun olin niin hämmentynyt). Tietoa myöhäisestä keskeytyksestä tarjottiin ja pidettiin päivänselvänä.

Raskausaikaa leimasi pelko tulevasta.

Lapsi on nyt 3v. Syntyi täysin terveenä ja on esim oppinut puhumaan erikoisen aikaisin. Piirtää taidokkaasti ja keksi itse pari viikkoa sitten hauskan vitsin! Joskus kouraisee sydänalasta kun mietin, että olisi saattanut olla 4v sitten kätilöopiston sairaalajätelaatikossa...

kyllä ne aika tarkkaan tutkivat ja antavat selkeän määritelmän sille mikä on vialla ja ennusteen ennenkun mitään "muistokuvia" antavat. Mä en ymmärrä mikä tällaisten kirjoitusten takana on? Aborttivastaisuus?

Meiltä löytyi rakenneultrassa hydrokefalus ja se varmennettiin kolmella eri ultralaitteella ja kolmen eri lääkärin toimesta viikon aikana vaikka löydös oli aivan selkeä alusta asti. Ei mitään keskeytystä tai "muistokuvia" jaella ja sitten kärrätä keskeytykseen vaikka olisi mahdollisuus saada terve lapsi. Naistenklinikalla vielä perinnöllisyyslääketieteen yksikkö antaa lausunnon riskeistä, elinodotteesta ja hoitomahdollisuudesta ja viranomainen antaa hyväksynnän lausuntojen perusteelle ennenkun vanhemmat itse tekevät päätöksen.

Ja toiseksi; myöhäisen keskeytyksen lapsille tehään ruuminavaus ja sen jälkeen vanhemmat saavat myös itse haudattavaksi sikiön jos haluavat.

Mä VIHAAN ihmisiä jotka valehtevat näin suurista asioista!

Vierailija
2/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin riskisuhteeksi 1/15. Annettiin lapsi vesi näyte ja terve poikahan siellä oli. Nyt pojalla ikää 7kk. Säikytteli muuten vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta emme halunneet istukka/lapsivesinäytetteen ottoa, vaan päätettiin odottaa rakenneultaa, joka olikin sitten ihan normaali.

Eli siinä ei löytynyt mitään markkeereja, jotka viittaisivat esim downsyndroomaan. Ja sydän ja muut sisäelimet olivat ok. Sydänviastahan tuo niskapoimuturvotus voi myös olla merkki.

Loppuun asti kuitenkin pienoinen huoli painoi, koska ultra nyt ei koskaan anna tarkkaa vastausta lapsen tilasta.

Terve poika syntyi. Toivottavasti teille tulee myös hyviä uutisia :)

Tuo tulosten odottaminen on varmasti kauheaa. Tsemppi halaus!

Vierailija
4/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvotusta 3,8mm. En halunnut mihinkään lisätutkimuksiin mutta kyllähän tuo oli mielessä ja stressasi tosi paljonkin välillä koko raskauden ajan. Terve poika syntyi :)

Vierailija
5/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrasta tuli ahdistava kokemus. Kuvia saatiin "muistoksi". Luvut olivat jotakin järkyttävää (en muista, kun olin niin hämmentynyt). Tietoa myöhäisestä keskeytyksestä tarjottiin ja pidettiin päivänselvänä.

Raskausaikaa leimasi pelko tulevasta.

Lapsi on nyt 3v. Syntyi täysin terveenä ja on esim oppinut puhumaan erikoisen aikaisin. Piirtää taidokkaasti ja keksi itse pari viikkoa sitten hauskan vitsin! Joskus kouraisee sydänalasta kun mietin, että olisi saattanut olla 4v sitten kätilöopiston sairaalajätelaatikossa...

Vierailija
6/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivesinäyte otettiin ja yleisimpiä kromosomivirheitä ei löytynyt. Samoin rakenneultrassa kaikki ok. Terve poika syntyi, nyt jo 4v.

Vierailija
7/8 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedät vasta kun lapsi syntyy ja usko pois, sairastua voi lapsi myöhemminkin eli koskaan ei ole mistää takuita.

Meille syntyi erittäin sairas, rakenteellisia vikoja omaava tyttö. Raskausaikana läpäistiin kaikki seulat, ei ollut niskaturvotusta, rakenneultrat oli ok.

Siksi olikin aika shokki, kun lapsen synnyttyä kaikki selvisi. Ja meillä on tytöllä yhtenä vikana vaikea asydänvika.

Eli siis odottele rauhassa tuloksia näytteestä, mutta muista että ei se sulje silti mahdollisia rakenteellisia vikoja. Ja kaikki sydänviatkaan vaikka ovat vaikeita, eivät näy ultrissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme