Trampoliinin halkaisija 2,4 m? Tekeekö sillä mitään?
Elikkäs tekeekö tuollaisella mitään?
Lapset on kinunneet jo vuositolkulla tramppaa, mutta olen vedonnut ahtaaseen pihaan. No, nyt näkyi Honkkarissa olevan tuon kokoisia tramppoja, turvaverkon kera, myynnissä, ja sellainen meidänkin pihaan mahtuisi.
Eli onko parempi kuin ei tramppaa ollenkaan? Kokemuksia kellään?
Yleensä mitä olen nähnyt, niin ihmisten pihoissa on niitä jättikokoisia yli 4 m tramppoja.
Itsekin voisin pomppia, kuulemma tehokasta treeniä... :)
Kommentit (18)
Meillä oli yhden kesän tuommoinen 2,4m ja se oli kyllä onnettoman pieni. Seuraavalle kesälle ostettiin sitten reilu 4m.
Kyllähän sillä 2m:kin pomppii, mutta säännöistä huolimatta kyllä se tramppistouhu ainakin meillä hyvin sosiaalista on... Ja tosiaan pienessä tilassa sattuu helpommin vahinkoja.
Kommentteja (täältä ja muualta) kun tuli puolesta sekä vastaan, jouduin tekemään päätöksen sitten ihan itse :D. Tuumin, että kai se nyt kuitenkin on parempi kuin ei tramppaa ollenkaan... Pahus tuota pientä pihaa, muutenhan tässä ei olis ollut mitään ongelmaa.
Lapset ovat ihan täpinöissään, tramppa tosin odottaa vielä kasaamista.
Katotaan nyt sitten, mitä tuon kanssa pomppimisesta tulee. Painoraja on 100 kg, joten itsekin voin vallan mainiosti loikkia tuon päällä (harrastan talvisin hiihtoa, ja toi voisi olla hyvää jalkatreeniä nyt kesäaikaan?). Ajattelin, että ehkä se on hyväkin, ettei toi oo niin kamalan suuri - siihen ei kertakaikkiaan MAHDU isoa määrää lapsia kerralla, joten jospa homma pysyisi hanskassa ilman isompia ongelmia.
Honkkarista siis ostin ja takuu on 3 vuotta, joten sen perusteella voisi kuvitella, ettei ihan lelu ole kuitenkaan.
Vaan nyt kasaushommiin :).
ap
ihan samalla lailla kuin isommassakin. Kaikissahan noissa melkein on suositus yks kerrallaan ja max 100 kg. Tosin lähes joka pihassa trampalla on 2-5 lasta eli painorajakin monesti ylittyy.
jos meille tramppa tulee, sääntöjä noudatetaan. Max. 100 kg näkyi olevan siinä pakkauksen kyljessä. Lisää kommentteja?
t. ap
Kyllä mun mielestä pitää olla se 4metriä. Ja kun siellä kuitenkin pari lasta hyppii yhtäaikaa, niin ei siihen 2m kyllä ollenkaan mahdu. Mun mielestä pitäis olla enemmän jotain 5 ja 6 metrin tramppoja jos on iso piha. Mahtuu oikeasti tekemään paremmin temmpuja sun muita. 4 metrissä jos on n.160cm tai yli niin helposti oletkin jo siellä trampan reunalla, eikä mahdu kun ehkä yhden voltin tekemään. Ja hongkong, en pidä luotettavimpana kauppana, kannattaa katsoa ainakin merkkiä, en osaa tarkemmin sanoa mikä olis hyvä, mutta ainahan taustatyö on hyvästä. ;) Onnea etsintään !
mutta sitten tulee piha aivan liian ahtaaksi.
Voltteja meidän muksut ei tod. tule trampalla tekemään, tai sitten se tramppa lähtee... Eikä muitakaan temppuja. Mä nyt olen tälläinen tiukkapipoinen äiti :).
Eli vaihtoehdot on joko toi 2,4 metrinen tai sitten ei ollenkaan :). Joten nimenomaan siitä 2,4 metrisestä olisin kaivannut kokemuksia.
t. ap
huomenissa olisi pakettiauto käytössä ja saisin tuon haettua, JOS siis sen ostan.
Eli kumpi parempi, ko. tramppa vai ei tramppaa ollenkaan?
(Lasten mielipiteen kyllä varmaan arvaatte ;D).
ap
Elikkäs tekeekö tuollaisella mitään?
Lapset on kinunneet jo vuositolkulla tramppaa, mutta olen vedonnut ahtaaseen pihaan. No, nyt näkyi Honkkarissa olevan tuon kokoisia tramppoja, turvaverkon kera, myynnissä, ja sellainen meidänkin pihaan mahtuisi.
Eli onko parempi kuin ei tramppaa ollenkaan? Kokemuksia kellään?
Yleensä mitä olen nähnyt, niin ihmisten pihoissa on niitä jättikokoisia yli 4 m tramppoja.
Itsekin voisin pomppia, kuulemma tehokasta treeniä... :)
2.4 metrinen trampoliini on liian pieni.
Valitan.
rivarin pihalla. Lapset (nyt 4- ja 6-vuotiaat) hyppivät siinä yhdessä ja käyttävät paljon. Miksipä siis ei?
mutta sitten tulee piha aivan liian ahtaaksi.
Voltteja meidän muksut ei tod. tule trampalla tekemään, tai sitten se tramppa lähtee... Eikä muitakaan temppuja. Mä nyt olen tälläinen tiukkapipoinen äiti :).
t. ap
Minkä ikäisiä lapsesi on? jos ihan jotain 2-5 vuotiaita, niin heidän voi olla ihan kiva pomppia pikku trampalla ylös-alas-ylös-alas... ainakin vartin voi jaksaa kiinnostaa.
Jos lapset on isompia, niin ne haluaa joko pelata trampalla jotain kaveriporukalla (pallon kanssa tms) tai harjoitella temppuja. Niitä temppuja voi ihan hyvin harjoitella järkevästi, kunhan trampassa on kunnon suojat (eli verkko ja jousisuojat). Meillä lapset osaa nyt voltit etu- ja takaperin ja se on kehittänyt liikunnallisia taitoja valtavasti. Säännöt meilläkin on trampalla olosta: kaksi samanpainoista saa pomppia kerrallaan ja temppuja saa tehdä yksi kerrallaan. Pallopelejä tms voi pelata useampikin kerrallaan.
Tommoisissa pienempi halkaisijaisissa trampoissa on korkeampi loukkaantumisriski, ensinnäkin ahtauden vuoksi ja toisekseen ne ovat paljon jäykempiä, eli selän saa helpommin nuuskaksi tuusan. Muutenkin isommasta on enemmän iloa.
olisko 3m. Hobbarilta tilasin, ja kyllä siinä pikkukersat hyvin hyppii, mutta 17v joka on tottunut isoon jossa voi tehdä temppuja, ja joka on pehmeämpi, niin sanoo että ei hän tee sillä mitään, korkenintaan ottaa aurinkoa.
Se saa nyt sitten olla tuossa niin kauan kun pienet siinä hyppii.
kohtu liikkuu
Jos nyt on ihan terve ihminen, niin mitäs haittaa tuosta nyt voi olla? Itse olen tässä jo kolmisen vuotta pomppinut aina silloin tällöin 10-15 min kerrallaan. Ei ole kohtu vielä ulos luiskahtanut...
Meillä ollut 11 ihmistä samaan aikaan pomppimassa ja vanha trampoliinikin on, mutta ei vielä rikki mennyt.
Mahtuu siihen esikko.
- Viitaten edelliseen trampoliiniketjuun, jonka aiheena oli naapurin pojan perässä ja trampoliinille juokseva esikko.
Asenteesta ei ole nyt kyse, vaan ahtaasta pihasta.
Meidän piha on kapea, niin että 4 m tramppa tukkisi sen ihan laidasta laitaan, eikä taitaisi edes mahtua. Joten sellaista ei vaan voi hankkia. Isompaan pihaankaan ei nyt just ole varaa ;), hyvä kun edes tälläiseen asuntoon, jossa on oma piha.
Eli, jos tolla 2,4 metrisellä ei tosiaan tee mitään, niin lapset saa olla ilman tästä eteenpäinkin. En aio laittaa rahaa johonkin, jolla ei tee mitään.
Vähän matkan päässä naapurissa on iso jättitramppa, ja varmaan jatkossakin pelaavat siellä porukalla palloa ym., kuten tähänkin asti. Olisi vaan kiva toisaalta, kun olisi omakin tramppa, kun joskus se on sitä "te ette saa tänään tulla mun trampalle" -ym. meininkiä ;).
Olisko jollakulla vielä kokemuksia?
Olisihan se kiva ilahduttaa lapsia, mutta toisaalta rahanreikiä on muitakin, joten tarkkaan pitää harkita tämäkin asia.