Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähden kohta opiskelemaan, ja saan niin hyvät rahat että hirvittää :D

Vierailija
03.05.2011 |

Hain kouluun ja todennäköisesti pääsenkin, ja koska olen ollut työtön, saan opiskella työttömyysturvalla. Tähän tulee lisäksi kulukorvaus 9 €/päivä. Tulen siis laskujeni mukaan saamaan pyöreästi noin 600 € per kuukausi!

Mihin mä joudun niiden kaikkien rahojen kanssa?! Tuntuu ihan käsittämättömältä, että tulen saamaan tuollaisen summan rahaa joka kuukausi :D

(Ja taustatiedoksi: olen ollut työttömänä nyt pari kk ja sitä ennen monta vuotta kotihoidontuella. Sitä ennen olin lukiossa enkä saanut opintotukeakaan täyttä määrää. Kuitenkin kaikilla näilläkin rahoilla tulin toimeen, en ole mikään shoppiluintoinen..)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ansiopäivärahan joka mulla 1200kk ja sitten kelalta vielä joku muutama kymppi per päivältä kahden vuoden ajan näin.

t:kohta taas opiskelija

Vierailija
2/7 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on lisäkoulutuksesta johon saan aikuiskoulutusrahaa, joka on suhteessa palkkatuloihini.

En viitsi summilla elvistellä, mutta todella kannustavaa on ettei tartte vesi ja leipä-linjalle enää keski-ikäisenä mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrättekö millä tavalla olen eri asemassa kuin te, mä en siis IKINÄ ole saanut palkkaa, suurimmat rahat olivat äitiyspäiväraha, ja sitten olen ollut kotihoidontuella. Mä saan siis ENSI kertaa elämässäni näin paljon rahaa kuukaudessa :)

En osaa edes ajatella, millaista tulee olemaan, kun opiskelujen jälkeen -toivottavasti- työllistyn, ja saan PALKKAA! Joku pienenä palkkana pidetty 1200 €/kk käteenkin tuntuu musta ihan järkyttävän suurelta rahalta.. ja kun valmistun, alalla palkka on kuitenkin tuotakin suurempi. Mahdan tulla tuntemaan itseni rikkaaksi :)

ap

Vierailija
4/7 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuolla rahalla elä mitenkään päin...

Oma bruttopalkka 5000 euroa/kk ja siltikään tässä kovin rikkaita olla...

Vierailija
5/7 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi minä, joka saan ihan normaalia opintotukea n. 280 euroa kuussa. Ja joo, saanhan mä opintolainaa, mutta se on todellakin lainaa.

Vierailija
6/7 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuolla rahalla elä mitenkään päin... Oma bruttopalkka 5000 euroa/kk ja siltikään tässä kovin rikkaita olla...

rikas olet, mistä hyvästä tuollaisia järjettömiä summia ihmisille maksetaan joka kuukausi?!? aivan käsittämätöntä, ei ole teillä kyllä huolen häivää mitä raha-asioihin tulee.

Vierailija
7/7 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai sitten tuloloukussa, kun ei kannata läjtä kurssille. Kotona öllöilemällä saan melkeen 450€ Kelan kotihoidontukea, kurssilla saisin kyllä noin 750€, mutta kahden lapsen päivähoitomaksut huomioiden jäisin lähes 200€ tappiolle, joka kuukausi. Eikä kurssin opetus ole niin tasokasta ja maatamullistavaa, että maksaisin siitä yli 1000€. Varsinkaan kun se ei varmista työpaikkaa.

Eli jatkan työnhakua ja öllöilen kotona. Ja ottaisin vaikka osa-/määräaikaisen työn, jos siitä saisi sen 1000€/kk.

No, mulla on yliopistotutkinto ja kymmenen vuoden työkokemus, joten potentiaalia on jopa 4000€ kuukausipalkkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan