Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko sinulla koskaan ollut sukupuolitautia?

Vierailija
03.05.2011 |

Käytkö testeissä aina ennen kun jätät kondomin pois uuden kumppanin kanssa? Käykö kumppanikin?

(joo joo, monella täällä on vakkarisuhde mutta kyllä täällä tietääkseni sinkkujakin pyörii)

Kävin just äsken testauttamassa itseni (käyn tarpeen mukaan, ei oo koskaan löytynyt mitään) ja hoitsu kertoi taas karua tarinaa miesten suhtautumisesta testeihin ja ylipäätään itsestään huolehtimiseen. Muistutti vielä että 80% klamydiatartunnoista on oireettomia ja että hoitamaton klamydia aiheuttaa mm. lapsettomuutta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyhypunkki on ollut

Vierailija
2/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies sanoo olevansa terve. Labratestit kehiin niin sitten uskon..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies sanoo olevansa terve. Labratestit kehiin niin sitten uskon..

Vierailija
4/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimme testeissä ennen kuin jätimme kondomit pois. Kaksi miestä olen passittanut testeihin, ja molemmat ovat alkunurinastaan huolimatta motivoituneet nopeasti kun tajuavat että kondomeista ei luovuta ennen kuin testit on tehty.

Vierailija
5/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on edelleen, nimittäin herpes joka ei koskaan lähde pois. Ja te jotka käytte testeissä, tiedättekö että herpestä ei testata jos ei ole oireita? Ja oireettomanakin voi tartuttaa toisen, kantaja ei edes itse välttämättä tiedä herpeksestään jos se ei koskaan oireile. Eikä edes kondomi suojaa herpekseltä, sillä se voi oireilla muuallakin kuin peniksessä ja tarttua sieltä, tai sitten huuliherpes voi tarttua alapäähän.

Vierailija
6/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on edelleen, nimittäin herpes joka ei koskaan lähde pois. Ja te jotka käytte testeissä, tiedättekö että herpestä ei testata jos ei ole oireita? Ja oireettomanakin voi tartuttaa toisen, kantaja ei edes itse välttämättä tiedä herpeksestään jos se ei koskaan oireile. Eikä edes kondomi suojaa herpekseltä, sillä se voi oireilla muuallakin kuin peniksessä ja tarttua sieltä, tai sitten huuliherpes voi tarttua alapäähän.

Vierailija
7/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat herpeksestä tietää?

Toisilla oireilee usein ja kivuliaasti, toisilla harvemmin ja joillakin ei lähes koskaan tai ei ollenkaan. Voi tulla yksittäinen rakkula tai monta, yleensä kivuliaita ja joillakin todella tuskallisia. Kunnon lääkettä ei ole, lääkäriltä voi kuitenkin saada estolääkitystä tai oireita helpottavaa lääkitystä, itse en ole tarvinnut sillä minulla oireilee todella harvoin ja todella lievästi.

Yleensä sen siis huomaa siitä että alkaa tulla rakkuloita alapäähän, ja ne jonkin ajan päästä puhkeavat ja tilalle jää enemmän tai vähemmän kipeitä haavaumia jotka paranevat itsekseen.

Vierailija
8/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin odottamaan esikoista, niin neuvolassa tehtiin jotain testejä, ainakin hiv, muita en muista, mutta ne tehtiin kaikille odottaville äideille.

Vierailija
9/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia viittaa täälläkin. Tuli noihin aikoihin sukupuolitautiluokituksiin. YTHS:n lääkäri oli kiva, oli vaikka hammas kipee, niin heti lähtetti labraan. Kaikkee löyty. Sit oli trikomonaskin. Ettei se määrä vaan se ensimmäinenkin.

Vierailija
10/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa kondylooma tms.

Vierailija
11/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes hiivatulehdusta (vaikka vähän onkin aiheen vierestä).

Ikää mittarissa 36.

Vierailija
12/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes hiivatulehdusta (vaikka vähän onkin aiheen vierestä).

Ikää mittarissa 36.

mulla ikää 30 v.

Vierailija
13/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni myös. Nyt yhdessä jo 15v. Onneksi ei enää tarvitse huolehtia mahdollisista seksitaudeista.

Vierailija
14/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut sukupuolitauteja (ainakan vielä). kyllä sen näkee kenellä niitä on

Vierailija
15/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut klamydia, kondyloomakin.. epäilen myös että herpes. Tuli oltua ilman kumia useita kertoja vieraiden ihmisten kanssa ja siinähän se tulos sitten on..

Ei enää ilman kumia eikä tarvettakaan, nyt vakisuhde ja yksi lapsi. Mutta varuillani olen tautien suhteen aina, sen opin.

Vierailija
16/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempana olin todella hälläväliä-asenteella liikkeellä. En käynyt testauttamassa aina ennen uutta suhdetta, mutta kävin kyllä testeissä aika ajoin, sanotaa nyt muutaman vuoden välein "koko paketti" tai sitten vain yleisimmät, mutta ei HIV:ta. Muistan, että markka-aikaan maksoi aina tonnin, mikä

oli mulle ainakin suuri raha.

Vierailija
17/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivaa ja sekaflooraa on kyllä senkin edestä ollut, erityisesti suhteessa ollessa, ei niinkään sen ulkopuolella. Ilman suhdetta tulee naitua sen verran harvemmin, ettei sperma pääse nostamaan emättimen ph:ta, vakisuhteessa jos jyystää 3 kertaa/vrk, niin jo on ihme, ettei hiivaa tule siihen taipuvaiselle.

Vierailija
18/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....että kondyloomavirus on todella yleinen eikä se välttämättä oirehdi. Papa-kokeessa käydään juuri sen takia, että esim. kondylooma voi salakavalasti aiheuttaa syöpään johtavia solumuutoksia kohdunkaulaan.

Käsittääkseni kondyloomavirus ei myöskään poistu elimistöstä, eli jos sinulla on joskus oireita ollut, olet edelleen viruksen kantaja. Tässä voin olla väärässäkin.

Vierailija
19/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....että kondyloomavirus on todella yleinen eikä se välttämättä oirehdi. Papa-kokeessa käydään juuri sen takia, että esim. kondylooma voi salakavalasti aiheuttaa syöpään johtavia solumuutoksia kohdunkaulaan. Käsittääkseni kondyloomavirus ei myöskään poistu elimistöstä, eli jos sinulla on joskus oireita ollut, olet edelleen viruksen kantaja. Tässä voin olla väärässäkin.

Tarttuva Tauti!

Kondylooma kuuluu ihmisen papilloomaviruksiin, joita sukuelinten alueella esiintyy muutamia kymmeniä.

Ihmisen papilloomavirus aiheuttaa kohdunkaulansyöpää ja kondyloomaa. Kondylooma on erittäin kiusallinen naiselle, koska mies ei välttämättä ole kuin tartuttaja. Säännölliset PAPA-kokeet ovat tärkeitä.

Vierailija
20/22 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat poistua elimistöstä immuunijärjestelmän tuhotessa ne.

Kaikilla ei näin käy, vain seurauksena on kondylooma tai kohdunkaulan syöpä. On havaittu, että naisilla, joilla on paljon kumppaneita (myös niissä kulttuureissa, joissa nainen ei voi "itse päättää seksuaalisuudestaan", kuolleisuus kohdunkaulansyöpään on korkeampaa ja kondyloomaa esiintyy palkon.

Kondylooma voi uusia. Näkyviä syyliä hoidetaan esimerkiksi penslaamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi