Oliko OK kertoa koululaiselle keskenmenosta?
Sattui pahaksi onneksi löytämään vanhan ultrakuvan, joka oli otettu sikiöstä rv 11+ (ennenkuin sydän pysähtyi). Lapsi kysyi, mikä tämä on, häkellyin jotenkin enkä pystynyt valehtelemaan (olisin tietenkin voinut sanoa, että se oli koululaisen oma ultrakuva).
Toisaalta mielestäni on hyvä, että lapsi tietää, että olemme yrittäneet saada useampiakin lapsia. On aiemmin kysynyt moneen otteeseen, miksi on ainut lapsi. Olen sanonut, että olisimme halunneet useampia, mutta emme ole saaneet. Koululainen on sitäkin rakkaampi jne.
Kommentit (4)
jos se vaikka vanhempana muistaisi tuollaisen kuvan olemassaolon, ja sit sun oliskin pakko kertoa, että olet valehdellut.. Ei olekaan hän siinä.
Ja just ehkä tajuaa, että olisitte halunneet enemmän, ettei hän ollut niin kamala, ettette enempää halunneet, tai jotain, mitä nyt lapset voi mielessään kehitellä.
Ot, tuli muuten mieleen, että mulle piti sit koulukaverin kertoa, että "teidän äiti odottaa vauvaa", kun oli vatsa kasvanut selvästi, mutta vanhemmilla ei sitten tullut mieleen kertoa? :O
yksikin hyvä syy miksi et kertoisi? Ei lapselta tuollaisia pidä salata.
voisithan olla vaikka nyt raskaana ja saada keskenmenon niin, että lapsikin on paikalla ja huomaa kyllä, että jotain tapahtuu. Ei silloinkaan voisi olla kertomatta, mistä on kyse.
Tuo on elämää ja ei niitä ikäviä asioita voi lapselta kokonaan salata.
Mä luulen, että vaikka lapsi ei nyt ehkä ymmärtäiskään, niin vähän vanhempana ainakin osaa arvostaa tietoa. Ainakin itse osaisin, jos mulle tollasta kerrottaisiin.